• چهارشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98031506479
  • خبرنگار : 71506

کشتی و کاراته امیدهای اصلی مدال در المپیک/ هروی: کار سختی در پیش داریم

کشتی و کاراته امیدهای اصلی مدال در المپیک/ هروی: کار سختی در پیش داریم

سرمربی تیم ملی کاراته با بیان این که مسیر سختی را برای کسب سهمیه کامل المپیک در پیش داریم، گفت: وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک، کاراته و کشتی را از شانس‌های اصلی کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ دانشتند که این امر علاوه بر افزایش روحیه تیم، نشان دهنده مسوولیت سنگین ماست.

سید شهرام هروی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی کاراته مردان ایران در آستانه حضور در چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان چین، اظهار کرد: خوشبختانه شرایط تیم خوب است و در وضعیت ایده‌آل قرار دارد. با وجود فشردگی مسابقات مختلف در سراسر جهان، همه نفرات تیم ملی از انگیزه و روحیه بالایی برخوردارند تا در این مسابقات به موفقیت برسند و در راه کسب سهمیه المپیک حداکثر امتیاز را کسب کنند.

سرمربی تیم ملی کاراته با اشاره به فشردگی تقویم فدراسیون جهانی کاراته، گفت: فدراسیون جهانی همواره در پایان سال میلادی، تقویم سال آینده را اعلام می‌کرد اما امسال با توجه به برنامه‌ریزی تیم‌ها برای حضور در المپیک، چند ماه مانده به پایان سال تقویم سال ۲۰۲۰ میلادی را اعلام کرد که بر این اساس از دی تا اسفند سال جاری ۵ مرحله کاراته وان تدارک دیده شده که حضور در ۴ مرحله لیگ حرفه‌ای امتیازات بالایی در راه کسب سهمیه المپیک دارد و باید با برنامه‌ریزی درست در این مسیر سخت گام برداریم. نمی‌دانیم دلیل این فشردگی مسابقات چیست اما باید بر اساس این برنامه جلو برویم. کار سختی داریم چرا که کسب سهمیه المپیک کاراته نسبت به رشته‌هایی مثل کشتی و جودو بسیار سخت‌تر است.

او با بیان این که حضور در رویدادهای مختلف و فشردگی مسابقات، ریسک آسیب‌پذیری و مصدومیت کاراته‌کاها را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: با این وجود تمام سعی اعضای کادر فنی این است که از آسیب‌دیدگی یا تشدید آن تا حد امکان جلوگیری کنیم تا مشکلی در راه کسب سهمیه المپیک پیش نیاید و در نهایت با سهمیه کامل عازم توکیو شویم.

هروی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، با قدردانی از حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حمایت از تیم ملی کاراته در مسیر سخت کسب سهمیه المپیک، گفت: در جلسه‌ای که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشتند، آن‌ها بر حمایت تمام قد از کاراته ایران تاکید کردند تا جایی که کاراته را در کنار کشتی برای کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ قرار دادند که این امر باعث افزایش روحیه تیم و البته نشان دهنده مسؤولیت سنگین ماست. امیدوارم با ادامه این حمایت‌ها، فدراسیون بتواند از پس هزینه‌های سنگین اعزام به رویدادهای بین‌المللی بربیاید.

سرمربی تیم ملی کاراته در پایان گفت: از تمامی نفرات تیم ملی نیز قدردانی می‌کنم زیرا مسیر سختی را تاکنون طی کرده‌اند و مسیر سخت‌تری را نیز در پیش دارند. در چنین شرایطی حفظ شرایط آرمانی کار سختی است که آن‌ها از پس آن برآمده‌اند. ما نیز ضمن تلاش برای حفظ آمادگی جسمانی نفرات تیم ملی، تمام سعی خود را به کار می‌گیریم تا آن‌ها را به لحاظ روحی و روانی آماده حضور در رویدادهای بین‌المللی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha