• چهارشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98031506562
  • خبرنگار : 71560

با اشاره به بیانات رهبری در 14 خرداد98

بختیار: «اعتماد سازی» از عوامل موثر در تقویت روحیه مقاومت است

بختیار: «اعتماد سازی» از عوامل موثر در تقویت روحیه مقاومت است

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی در طول این چهل سال با تکیه بر روحیه اتحاد و مقاومت توانسته تهدیدات دشمن را به یک فرصت تبدیل کند» گفت: امروز برای همه سیاستمداران جهان واضح است که آمریکا روش غیرعقلانی را در پیش گرفته است و همه گروه‌های سیاسی بر این باورند که شرایط برای مذاکره مهیا نیست؛ لذا باید با اعتمادسازی و همراهی مردم با روحیه مقاومت در برابر دشمن ایستاد.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پشتوانه عقلانی و منطقی برای انتخاب مسیر مقاومت در شرایط کنونی بیان کرد: ملت ایران هر گاه که احساس کردند دشمن خارجی قصد ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب را دارد روحیه اتحاد و مقاومت در داخل را تقویت کرده و درنهایت این امر باعث شده فشارهای خارجی خنثی شود.

وی اظهار کرد: ملت ایران در طول این چهل سال و در دوران دفاع مقدس و در دوران تحریم‌های ناجوانمردانه خود ر ا ثابت کرده و همه ارکان نظام بایکدیگر منسجم شدند. به عنوان مثال زمانی که آمریکایی‌ها دست به تحریم سپاه پاسداران زدند کل مجلس چه اصلاح طلب و چه اصولگرا و چه مستقل با یکدیگر منسجم شدند و با لباس سبز سپاه در مجلس حضور یافتند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ما روحیه اتحاد و مقاومت خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند. هم در سطح مسئولان و هم در سطح مردم شدت گرفتن فشارهای خارجی تا به امروز باعث شده تا اتحاد و به دنبال آن مقاومت افزایش یابد. این روحیه مقاومت یک دژ مستحکمی در برابر اقدامات ناجوانمردانه دشمنان است.

وی افزود: ما امروز شاهد هستیم آمریکایی‌ها بعد از نقض برجام به جهانیان اثبات کردند که قابل اعتماد نیستند. آمریکایی‌ها تعهدات زیادی را در سطح بین‌المللی داشتند که آقای ترامپ همه این تعهدات را زیر پا گذاشته است

وی با اشاره به آشفتگی که ترامپ با خروج از تعهدات بین المللی در جامعه بین الملل ایجاد کرده است گفت: اکنون زمان زوال و نابودی آمریکایی‌ها فرا رسیده است. آمریکایی‌ها با این رویکرد به زودی دچار فروپاشی خواهند شد. اقدامتی که ترامپ علیه تک تک کشورها نظیر کشورهای اروپایی و آسیای شرقی و کشورهای خاورمیانه انجام داده همگی بی اساس بوده و باعث به هم ریختگی در جهان به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و تجاری و زیست محیطی شده است.

بختیار هم‌چنین با اشاره به ادعاهای ضد و نقیض آمریکایی‌ها درباره مذاکره بیان کرد: در چنین شرایطی آمریکایی‌ها از ما می‌خواهند که وارد میز مذاکره شویم و دائماً ما را دعوت می‌کنند به مذاکره و ادعاهای ضد و نقیضی درباره مذاکره بیان می‌کنند و به طور کلی خودشان تکلیف‌شان را نمی‌دانند. اگر آمریکا حاضر به مذاکره است چرا از انجام دادن تعهداتش سر می‌زند؟ امروز برای همه سیاستمداران جهان واضح است که آمریکا روش غیر عقلانی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به نقش مقاومت در از میان بردن هزینه تسلیم در برابر دشمنان تاکید کرد: امروز ما راهی جز مقاومت و خنثی کردن تحریم‌ها را نداریم. ما در زمینه دور زدن تحریم مدرک دکترا داریم؛ چراکه چندین دوره تحریم‌ها سنگینی علیه جمهوری اسلامی وضع شده و یاد گرفته‌ایم که چگونه باید در برابر دشمن بایستیم و کشور خود را اداره کنیم. ما توانسته‌ایم هر یک از تحریم‌ها که یک تهدید برای جمهوری اسلامی بوده را با اتحاد و روحیه مقاومت به یک فرصت تبدیل کنیم. پیشرفت و ارتقا در حوزه‌های مختلف کشور نتیجه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و در عین حال برنامه‌ریزی برای خنثی کردن نقشه‌های آنان است.

وی با اشاره به نقش عملکرد و تصمیمات مسئولان در انتخاب مسیر مقاومت گفت: امروز همه گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی نگرش‌های سیاسی متفاوت و رقابت‌های خود را کنار گذاشته و همه دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند در برابر دشمنان بایستد. ما امروز می‌بینیم که هر روز از یک رکن آمریکا صدایی متفاوت شنیده می‌شوند اما از جمهوری اسلامی با هدایت رهبری فرزانه تنها یک صدا شنیده می‌شود و آن این است که ما اهل مذاکره در شرایط کنونی نیستیم. همه گروه‌های سیاسی امروز بر این باور هستند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با اشاره به عوامل تقویت کننده روحیه مقاومت در مردم بیان کرد: عوامل متعددی در تقویت روحیه مقاومت نقش دارد که یکی از عوامل اصلی برنامه‌ریزی راهبردی برای شرایط کنونی است. ما حتماً باید یک برنامه ریزی استراتژیک داشته باشیم تا بدانیم باید چگونه از این دوران عبور کنیم. از سوی دیگر اعتماد سازی در بین مردم از عوامل مؤثر در تقویت روحیه مقاومت است. ما در شرایط امروز نیاز اداریم تا مردم بیش از گذشته در میدان بیایند و باید مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی افزود: از آن‌جا که نظام ما یک نظام برخواسته از مردم است و مردم نیز در شرایط مختلف پشت نظام بوده‌اند باید بی‌اعتمادی‌هایی که از سمت برخی از مسئولان با سواستفاده از موقعیت‌ها ایجاد شده را برطرف کنیم. باید از مدیران پاکدست برای اداره بخش‌های مختلف کشور استفاده کرد. باید یک اتاق جنگ متشکل از بخش‌های اقتصادی و بخش‌های نظامی و بخش‌های صنعتی و دیپلماسی تشکیل شود تا هر بخش وظیفه خود را به خوبی بدانند. باید با برطرف کردن ضعف‌های خود و تقویت روحیه مقاومت از تهدیدها ی دشمن فرصت‌سازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha