• پنجشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98031606737
  • خبرنگار : 71234

با اشاره به بیانات رهبری

سلیمی: مقاومت جدی‌تر باعث عقب نشینی دشمن می‌شود

سلیمی: مقاومت جدی‌تر باعث عقب نشینی دشمن می‌شود

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که موفقیت‌های بعد از انقلاب در سایه مقاومت به دست آمده است، گفت‌: اگر به صورت جدی مقاومت داشته باشیم، دشمن هم جدی‌تر عقب نشینی می‌کند. ما امروز با اندک مقاومتی شاهد عقب نشینی دشمن بودیم.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم انتخاب مسیر مقاومت به دلیل داشتن پشتوانه عقلانی و منطقی، اظهار کرد: مقاومت در طبیعت امری طبیعی است. بدان معنا که یک نهال با مقاومت از زیر خاک بیرون آمده و تبدیل به درخت می‌شود. یک دانشمند با تلاش و مقاومت و استمرار در بحث و گفت‌وگو افق‌های نو را کشف می‌کند. یک نویسنده اگر استقامت نداشته باشد به نویسنده توانمند تبدیل نخواهد شد و این شامل یک هنرمند هم می‌شود. پس ملتی موفق است که اهل مقاومت باشد. مقاومت نقش بی بدیلی در موفقیت‌های فردی و ملی دارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از آیات قرآن درباره طی کردن مسیر مقاومت، خاطر نشان کرد: اگر ملتی اراده نداشته باشد همچون گوسفند بی اراده‌ای در مقابل گرگ خونخوار خواهد بود. گرگ درنده کل گله را می درد و به هیچ چیزی توجه نخواهد کرد.

نماینده محلات با تاکید بر این که موفقیت‌های بعد از انقلاب در سایه مقاومت حاصل شده است، موفقیت‌های به دست آمده در عرصه موشکی، نانو، جنگ هشت ساله، شکستن تحریم‌ها و نابودی داعش را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد و در این باره خاطر نشان کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که می‌توانند با مذاکره حق ملت را بگیرند. حال این که مذاکره به پشتوانه مقاومت نیاز دارد. اگر این پشتوانه وجود نداشته باشد مذاکره را به جایی نخواهد برد. کسانی که با اقتدار پشت میز مذاکره می نشینند به نتیجه‌ می رسند نه این که فقط قرار به دادن امتیاز باشد.

سلیمی یادآور شد: امروز هم اگر قرار بر مذاکره باشد می‌خواهند اقتدار ملی را داده و پای دشمن را باز کنند. حال این که با اندک مقاومتی دشمن عقب نشینی کرد، پس اگر مقاومت جدی‌تر باشد عقب نشینی دشمن هم جدی‌تر می‌شود.

وی در پایان گفت‌: ملت ما مقاوم است و نشان داده می‌تواند کار بزرگ انجام دهد. ما با مقاومت قله‌های عظیم را فتح خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۷ ۰۵:۲۶

خوبست این نماینده محترم مجلس تعریفی از ملت- دولت، جایگاه قدرت،‌ و کارکرد ان در ایجاد امنیت ملی و ملت ارایه دهند، شاید خوانندگان بفهمند مبنای منطقی گفته ایشان چیست؟ ...