• شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98031807227
  • خبرنگار : 71577

کدام خریداران سکه باید مالیات بدهند؟

کدام خریداران سکه باید مالیات بدهند؟

جزئیات جدیدی درباره وصول مالیات از سکه‌های پیش‌فروش شده اعلام شد و بر این اساس قرار است خریدارانیکه قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شوند.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند امروز (شنبه) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران درباره وصول مالیات از خریداران سکه‌های پیش فروش شده، گفت: بخشی از خریداران سکه‌های پیش فروش که فکر می‌کنیم قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شده‌اند که در واقع بخش قابل توجهی از خریداران را شامل می‌شود.

وزیر اقتصاد افزود: در عین حال اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه‌ها مالیات دریافت کنیم.

وی اعلام کرد که کار اجرایی وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شده و زمان پایان آن نیز بستگی به همکاری مؤدیان مالیاتی دارد.

دژپسند همچنین با اشاره به اینکه نفت و گاز از منابعی است که باید نقش آن در اقتصاد ایران کاهش یابد، اظهار امیدواری کرد به سمتی برویم که بودجه مبتنی بر نفت را به بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای سالم تغییر دهیم.

پارسال ۱۰۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات به حق است، گفت: میزان درآمدهای مالیاتی محقق شده در سال گذشته بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود و به روایتی تا ۱۰۹ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

به گفته وی، در سال‌های اخیر میزان تحقق درآمدهای مالیاتی بیش از ۹۷ درصد بوده است.

دژپسند در ادامه گفت: یقین دارم در دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی نیز دستاورد خواهیم داشت و شرط انتصاب مدیران توسط من پاکدستی و برخورداری از دانش مربوط است و امید می‌رود دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی به تکمیل، توسعه و اجرای برنامه‌های قبلی بیانجامد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: باید بدانیم تنها حداکثر کردن درآمد مالیاتی مدنظر نیست و نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات حق است.

وی اظهار کرد: مؤدیان خوش حساب و خوش عملکرد را حق نداریم شکنجه کنیم و مالیات بیشتری از آنها بگیریم و باید به دنبال وصول مالیات به حق باشیم.

خبر در حال تکمیل است

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۸ ۱۴:۰۶

منظور چه کسانی هساتند که قصد سوداگری نداشتند؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۸ ۱۴:۱۵

چه اشتباه بزرگی است خرید سکه و دلار و مسکن وقتی در سقف قیمتی هستند درحالیکه بازار بورس در کف قیمتی خود بوده و می تواند بازدهی مناسبتری را در اختیار سرمایه گذاران بگذارد و دلالی محسوب نشود.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۲

بهمن96که سکه باسررسیدیکساله 1300ثبت نام کردیم دربازار1500بود واون200هم بابت یکسال انتظاربودودرسال97ارزش پول ملی کم شدوطلا هم مثل همه چی مثل ماشین وخونه گرون شدومالیات ازسکه بدون اعلام قبلی وخلاف اعلام قبلی (که مالیات ندارد) غیرقانونی وباعث بی اعتمادی به دولت است.و هدف اکثرخریداران هم ازبین نرفتن ارزش سرمایه شان بوده و قصد فروش نداشته اند وسکه ها را دراختیار دارندو دراصل هیچکس از گران شدن هیچ چیزسود نکرده چون ارزش سرمایه اش درمحاسبه ارزی هیچ فرقی نکرده است.و حتی کاهش یافته. کلا" ملت ایران با کم شدن ارزش پول ملی همگی به نوعی فقیرتر شدند...فکری بحال اون بکنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۸ ۲۳:۴۱

دقیقا

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۰۶:۵۰

کسانی که هجوم بردند و برای سود بیشتر یا حتی حفظ سرمایه سکه و دلار و غیره خریدند و موجب افزایش تورم شدند و به اقتصاد کشور و به مردم عادی ضرر زدند حالا مقداری هم مالیات بدهند مگر چه می شود؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۹ ۰۰:۱۶

فکر کنم بعضی ها تو این مملکت زندگی نمی کنند که مدنظرشان همه قیمت ها ثابت مانده و فقط سکه گران شده و صاحبان آن باید مالیات بپردازند والا همه چیزا از سیب زمینی تا لوازم خانگی و ماشین سه تا چهار برابر شده

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۰۷:۰۰

کالاهای اساسی و مصرفی با سکه و دلار و ... متفاوتند و در این مورد قابل مقایسه نیستند. خرید و انبار کردن سکه و دلار سوداگری است و حتی برای حفظ ارزش پول هم که باشد هیچ سودی برای اقتصاد ندارد و فقط به اقتصاد کشور و مردم آسیب می زند. حالا کمی از سودی که برده اند را مالیات پرداخت کنند به جایی برنمی خورد.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۹ ۰۰:۵۸

خدمت جناب آقای وزیر محترم ، ملاک تشخیص آنهایی که از مالیات سکه معاف شده اند و سوداگر نیستند و بقیه مردم که از ترس دود شدن یه عمر سر مایه شان در بانک ها برای آینده خود و بچه هایشان ، به شما اعتماد کردند و علی رغم گفته مسئولان قبل شما که خرید سکه را معاف از مالیات اعلام کردید ، اقدام به خرید سکه کرده اند . حال شما آنها را سوداگر خطاب می کنید . آیا شما در این مملکت زندگی نمی کنید که ببنید همه چیز از پیاز و سیب زمینی و میوه تا گوشت و ماشین و خونه و لوازم خانگی سه تا چهار برابر شده است. با این اوصاف آیا کسیکه سکه خریده سود کسب کرده یا ارزش پول تنزل کرده . اگر فکر شما این است پس بایست از کشاورزی که سیب زمینی یا پیاز کشت کرده مالیات چند برابر گرفت چون قیمت آن محصولات نسبت به سال گذشته سه تا چهار برابر شده است مالیات حق است در صورتیکه شما سکه خریده بودید و فقط قیمت سکه افزایش پیدا کرده بود و بقیه اقلام ثابت می ماند بخدا این عدالت نیست . ولی ملت یک درس از اینکار گرفت که دیگر به حرف مسئولان اعتماد نکند . والسلام التماس دعا

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۹ ۰۷:۲۲

دبه است وحرام بایستی ابتدا میگفتند بی اعتباری دولت وبانک مرکزی ونظام

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۷

من پنجاه سکه گرفته ام ولی نفروختم حالا جزو سوداگران حساب می شوم و باید مالیات بدهم یا خیر اقای وزیر جواب صریح بدهید

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۰ ۰۱:۴۲

من از کسانی هستم که در طرح پیش فروش سکه ثبت نام کردم در این پیش فروش در همه رسانه ها و اخبار تیتر زدند پیش فروش بدون مالیات ضمن اینکه تفاوت قیمت پیش فروش با بازار در زمان ثبت نام 150 هزار تومان بود که بابت آن باید 6 ماه منتظر می ماندی حالا اینکه در مدت این 6 ماه ارزش پول ملی سقوط کرده و خریداران سکه سود که نه! ارزش پول خود را حفظ کرده اند چراباید کسانی را انقدر عصبانی کند که نام اخلالگر یا سوداگر یا ... رویش بگذارند و بانک مرکزی زیر قرار زده و برایشان مالیات ببندد چون ارزش داراییشان حفظ شده! بیایید منصف باشیم کسی که در این مدت خودرو یا ملک یا سکه از بازار خریده بهمین اندازه در این مدت ارزش داراییهایش بالا رفته چرا فقط کسانی که به بانک مرکزی اعتماد کردند باید جریمه شوند ؟؟ و آیا این ظلم نیست؟؟ آیا کسانی که اینطور مالیات میپردازند بعدا میتوان روی مشارکتشان در طرح های اقتصادی دولت حساب کرد ؟؟؟ مالیات عایدی سرمایه بسیار خوب و در اکثر کشورها اجرا میشود ، در صورتیکه ، عطف ماسبق نشود، ابتدا اطلاع رسانی و سپس از همه به نسبت دارایی اخذ شود نه فقط خریداران سکه!!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۱ ۲۰:۵۸

لعنت ..نزدیک چهل سالمه حدود ١۶٠ میلیون حاصل بیست سال کارم رو برای اینکه نابود نشه برا سکه گذاشتم هنوز ازدواج نکردم و خانه هم نمی توانستم بخرم الان هم با توجه گرانی قیمت مسکن اگر سکه ها را بدهند نمی توانم مسکن متوسطی تهیه کنم اونوقت مثل دزد افتادن رو اموال مردم, خدا لعنتشون کنه, بس دیگه