• یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۴:۱۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98031807655
  • خبرنگار : 71623

تحویل خودروهای پیش‌فروش‌ شده در سال گذشته تا پایان شهریور

تحویل خودروهای پیش‌فروش‌ شده در سال گذشته تا پایان شهریور

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن پیش‌بینی تولید حداقل ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در هر یک از دو خودروسازی بزرگ در سال جاری، از تحویل خودروهای پیش فروش شده در سال گذشته تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تمرکز در بخش خودروسازی بر تولید و تحویل خودرو است، اظهار کرد: تا زمانی که تعهدات قبلی خودروسازان مرتفع نشود هیچ تعهد جدیدی به این شرکت‌ها اضافه نمی‌شود.

وی از تحویل خودروهای پیش فروش شده در سال گذشته تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: زمان تحویل پیش‌فروش‌های جدید نیز پایان امسال و ابتدای سال آینده تعیین شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود تولید خودرو در هر یک از دو خودروساز بزرگ حداقل به ۵۵۰ هزار دستگاه برسد؛ بنابراین طبق برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی پر تیراژ در خودروسازی‌های بزرگ، ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سایر خودروسازی‌ها و نیز ۲۰ هزار دستگاه خودروی سنگین تجاری تولید خواهد شد. یعنی در مجموع پیش‌بینی می‌شود که یک میلیون و ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری تولید شود.

وی همچنین علت التهابات اخیر بازار خودرو را تلاطم نرخ ارز و تقاضای کاذب در این بازار عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط اقتصادی، بازار خودرو تبدیل به فضایی شده که مردم می‌توانند سرمایه نقدی خود را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند. بنابراین با توجه به اینکه در بازارهای دیگر همچون مسکن به دلیل حجم بالای سرمایه مورد نیاز، امکان سرمایه‌گذاری برای اکثریت جامعه وجود ندارد، بازار خودرو با افزایش غیرمنطقی متقاضی مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۹ ۰۸:۲۱

چرا ماشین های که مردم ثبت نام کردن نمی دهید آنوقت تحویل فوری ثبت نام می کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۹ ۱۲:۵۳

آخه این جوری ماشین های اهل بوغ را به ما ملت بی دفاع با قیمت گران می فروشن

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۴

سال 97 فروش فوری ثبت نام کردیم هیچ خبری از خودرو نیست .بعدش هم همه روزه فروش فوری دارن.کی باید نظارت کنه

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۰۲

خیلی جالبه ایرانخودرو هنوز تعهدات اسفند97 را به مردم انجام نداده علیرغم این که دولت میگه تا تعهدات ندن حق پیش فروش ندارن الان داره دنا پلاس اتومات پیش فروش میکنن

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۱۱

تازه تحویل های سال 97 رو میخوان بدن ؟؟؟؟؟ چه خبرتونه چه خبرتونه اگه مردم اجازه میدادن خودرو های سال 96 رو اول تحویل بدن بعد 97 حالا سال بعد هم 98 چه عجله ای دارید . قیمت که مشخص نیست تاریخ تحویل هم مشخص نیست فقط پول رو گرفتی بعد برای ما کارشناس شدی که مردم پولشونو برای سرمایه اوردن خودرو تو خودرو تحویل بده چکار داری کی چکار میکنه تو وظیفه خودتو انجام بده به دیگران چکار داری ؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۵:۳۸

بنده الان 11 ماه است که ثبت نام کرده ام و وجه آنرا تمام و کمال پرداخت کرده ام ولی خبری از خودرو نیست چرا؟؟؟؟ این چه صنعتی است که خودروسازان به راحتی رانت میخورند. قیامت جلوی همشون رو خواهم گرفت.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۲ ۱۰:۱۹

واقعا اين چه مديريتيه كه ماشينهاي پيش فروش شده نداده دارن فروش فوري ميكنند واقعا كه متاسفم براي مديران تازه به دوران رسيده ...تاكي خودتونو به كوچه علي چپ ميزنيد

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۹ ۱۴:۲۶

چرا خودروهای پیش فروش شده رو به قیمت قرارداد تحویل نمیدن 20میلیون گذاشتن رو قیمت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۹ ۱۱:۱۹

لعنت خدا بر دزدان قبل، فعلی و اینده ایران خودرو که بودن هستن و خواهند بود

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۹ ۱۶:۱۸

واقعا متاسفم برای این مسئولین که مثل آب خوردن دروغ میگن و با افکار واهی خودشون فکر میکنن میتونن مردم رو فریب بدن! سه ماه از تکمیل وجه خودرویی که قرار بوده بهمن سال گذشته تحویل بگیرم گذشته ولی هنوز هیچ خبری نیست و هیچ مرجعی پاسخگو نیست! هر روز هم از سر و ته امکانات خودروهاشون میزنن! واقعا پاسخگوی این نابساماني ها کی باید باشه!