• یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98031907917
  • خبرنگار : 71505

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مطرح کرد

لزوم تقویت اتوماسیون در مجموعه شهرداری تهران

 لزوم تقویت اتوماسیون در مجموعه شهرداری تهران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بر لزوم تقویت اتوماسیون درمجموعه شهرداری تهران برای تحقق شفافیت و جلوگیری از فساد تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از استعماع گزارش معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران در تذکری گفت: بسیاری از معابر و پیاده‌روهای شهر تهران وضعیت مناسبی حتی برای افراد عادی ندارد چه برسد به معلولین و تردد افراد ناتوان. برای مثال در ضلع غربی دایره المعارف در خیابان سپه ارتفاع پیاده رو در جایی به حدود ۸۰ سانتی‌متر می‌رسد که قطعاً افراد سالم هم نمی‌توانند در چنین پیاده راهی تردد داشته باشند. لذا اگر قرار است که سوار محوری به پیاده محوری تبدیل شود، باید زیر ساخت و راه‌های لازم نیز فراهم شود.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع نمای بناها در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در کشورهای مختلف اگر پنج دقیقه در شهر دور بزنید، قطعاً متوجه خواهید شد که در کدام شهر قرار گرفته‌اید، اما در تهران در بسیاری از نقاط هویتی وجود ندارد و متوجه نخواهید شد که در کدام شهر قدم می‌زنید. هویت نماها در شهرها متعلق به مالکین نیست. اما در تهران هر کس هر نمایی که می‌خواهد می‌سازد و به این ترتیب شهر بی هویت را تشکیل دادیم.

وی تاکید کرد: در مورد عمر ساختمان‌ها باید به شاخص‌های مختلفی توجه داشته باشیم. در برخی از کشورهای جهان ساختمان‌ها پس از حدود ۸۰ سال سرپا هستند، اما در تهران پس از ۳۰ سال گفته می‌شود که ساختمان کلنگی است. باید به این نکته توجه کنیم که این سرمایه ملی است که از بین می‌رود.

الویری با تاکید بر لزوم تقویت اتوماسیون در شهرداری تهران برای تحقق شفافیت، گفت: قطعاً تقویت اتوماسیون موجب ایجاد شفافیت و جلوگیری از فساد خواهد شد. در حقیقت وجود امضاهای طلایی و اینکه افراد تصمیم‌گیر باشند فساد را به همراه خواهد داشت. باید مقررات در روابط جدی امضا شود. اگر ارتباط مستقیم طرف‌های ذینفع در مجموعه شهرداری تهران کاهش پیدا کند، بسیار مؤثر خواهد بود و از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha