• دوشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98032008683
  • خبرنگار : 71565

انتقاد محمود زاده از همزمانی جلسات کمیسیون مجلس با جلسات هیئت دولت

انتقاد محمود زاده از همزمانی جلسات کمیسیون مجلس با جلسات هیئت دولت

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس از همزمانی جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس با جلسات هیئت دولت انتقاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد که این تصمیم هیئت رئیسه مجلس در راستای حمایت از کابینه دولت و تضعیف جایگاه نظارتی مجلس باشد.

به گزارش ایسنا، جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس گفت: مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس وظیفه هئیت رئیسه تقویت جریان قانونی و نظارتی مجلس است. اما شاهد هستیم که هیئت رئیسه جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس را فقط در روزهای یکشنبه بعد از ظهر و همزمان با جلسات هیئت دولت تعیین کرده است.

وی در این خصوص ادامه داد: با این اوصاف به دلیل همزمانی جلسات کمیسیون یا جلسات هیئت دولت دیگر هیچ سوالی از وزرا در کمیسیون‌ها قابل طرح نیست. به نظر می‌رسد که این تصمیم هیئت رئیسه در راستای حمایت از کابینه دولت و تضعیف جایگاه نظارتی مجلس باشد که این موضوع هرچه سریع‌تر باید اصلاح شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از وظایف مهم رئیس جمهور نظارت بر اجرای صحیح اصول قانون اساسی است اصل ۱۲ قانون اساسی می‌گوید همه مذاهب دیگر اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی و حنبلی دارای احترام هستند. اما ما شاهد این هستیم که فردی در رسانه ملی به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند و رئیس جمهور در این خصوص هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد. اصول ۱۵، ۱۹، ۲۳، ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۱ و ۴۸ قانون اساسی که به موضوعاتی همچون حقوق مساوی اقوام ایرانی، ممنوعیت تفتیش عقاید، تأمین اشتغال و آموزش و پرورش رایگان اشاره دارد به حال خود رها شده است و قوانین مجلس اجرایی نمی‌شود.

وی در پایان تذکری به وزیر نفت گفت: راه‌های روستایی به دلیل عدم تأمین قیر کافی تعطیل شدند باید وزارت نفت در این حوزه قانون را اجرا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha