• دوشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 98032008684
  • خبرنگار : 71549

رکوردهای قابل توجه دو برزیلی در جام جهانی فوتبال زنان

رکوردهای قابل توجه دو برزیلی در جام جهانی فوتبال زنان

فورمیگا و کریستین در نخستین بازی تیم‌ ‌ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه توانستند بدرخشند و چند رکورد به نام‌ خود ثبت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، تیم ملی فوتبال زنان برزیل دیروز (یکشنبه‌) جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه را با یک پیروزی پر گل آغاز کرد و توانست با سه گل، جامائیکا را شکست دهد. دو بازیکن سلسائو در این دیدار درخشیدند و رکوردهای تاریخی را بر جای گذاشتند. یکی از آنها فورمیگا بود که هفتمین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کرد. او رکورد بیشترین حضور را در این رقابت‌ها (مردان و زنان) به نام خو ثبت کرد. بازیکن برزیلی ۹۰ دقیقه برای برزیل بازی کرد و توانست یک رکورد دیگر نیز به نام خود ثبت کند. او در حالی به میدان رفت که ۴۱ سال و ۹۸ روز داشت و توانست از رکورد کریستین رامپون پیشی بگیرد. بازیکن آمریکایی در جام جهانی ۲۰۱۵ کانادا با ۴۰ سال و ۱۲ روز به میدان رفت. فورمیگا در سوم مارس ۱۹۷۸ متولد شد و نخستین بازی‌اش را در سال ۱۹۹۵ زمانی که ۱۷ سال داشت برای برزیل انجام داد. او نخستین بار در جام جهانی ۱۹۹۵ سوئد به میدان رفت و توانست در بازی‌های المپیک نیز شرکت کند.

هر سه گل تیم ملی فوتبال برزیل در دیدار دیروز را کریستین سیلوا به ثمر رساند. بازیکن ۳۴ ساله برزیلی که تجربه بازی در هشت کشور مختلف جهان را دارد، پنجمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. او پیش از این در چهار دوره المپیک نیز به میدان رفته بود. سیلوا در سال ۲۰۰۳ نخستین جام جهانی‌اش را تجربه کرد و یک سال بعد در بازی‌های المپیک شرکت کرد و توانست با به ثمر رساندن پنج گل مدال نقره این بازی‌ها را کسب کند. او خانم گل بازی‌ها شد. پس از این درخشش تصمیم گرفت فوتبال خود را در اروپا ادامه دهد. کریستین پس از کسب چند جام دوباره به کشورش بازگشت.

مهاجم برزیلی در سال ۲۰۰۷ توانست سومین گلزن برتر جام جهانی شود. او دوباره مدال نقره این رقابت‌ها را به دست آورد. این بازیکن در المپیک ۲۰۰۸ نیز حضور داشت و توانست با به ثمر رساندن پنج گل خانم گل این رقابت‌ها شود، اما باز هم در کسب مدال طلا ناکام ماند و مدال نقره را بر گردن آویخت. کریستین به تیم شیکاگو رد استار پیوست و توانست نخستین هت‌تریک تاریخ لیگ آمریکا را به ثبت برساند. سیلوا در مجموع ۱۳ گل در جام جهانی و ۱۴ گل در المپیک به ثمر رساند. او با شروع خوب خود در جام جهانی فرانسه این بار می‌خواهد با مدال طلا از این رقابت‌ها خداحافظی کند. کریستین به همراه مارتا، دیگر گلزن برزیل می‌تواند به ناکامی سلسائو در ۲۰ سال اخیر پایان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha