• چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98032109672
  • خبرنگار : 71577

ابهامات طرح جدید مالیات بر سکه

ابهامات طرح جدید مالیات بر سکه

با اینکه در طرح جدید مالیات بر خرید سکه، جزئیاتی مانند تعداد سکه‌ها و نسبت مشمولیت آنها قید شده است اما هنوز جزیئات بیشتری از این طرح بزرگ مالیاتی منتشر نشده است؛ جزئیاتی مانند اینکه این مالیات بر اساس کدام اطلاعات و با چه سازوکاری قرار است اخذ شود؟

به گزارش ایسنا، سازمان امور مالیاتی با ابلاغیه‌ای مالیات مقطوع دریافت‌کنندگان سکه در سال ۱۳۹۷ از بانک مرکزی را تعیین کرد. بر این اساس تمامی خریداران سکه که در سال ۱۳۹۷ نسبت به دریافت حداکثر ۲۰۰ سکه از سیستم بانکی اقدام کرده‌اند، مشمول این دستورالعمل و از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

از دلالان سکه چگونه مالیات گرفته می‌شود؟

سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات مقطوع دریافت کنندگان سکه در سال ۱۳۹۷ از بانک مرکزی را تعیین کرد. بر این اساس برای کسانی که بیش از ۲۰ سکه دریافت کرده‌اند، نسبت به مازاد ۲۰ سکه تا میزان ۶۰ سکه به ازای هر سکه ۱۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع، نسبت به مازاد ۶۰ سکه تا میزان ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲۰۰ هزار تومان مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۱۰۰ سکه تا میزان ۲۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع تعیین شده است.

هر چند که انتشار خبر کلیات این طرح باعث به وجود آمدن انتقادات و البته استقبال‌هایی توسط کارشناسان و فعالان اقتصادی شده، اما واقعیت این است که هنوز بسیاری از جنبه‌ها و جزئیات این طرح بزرگ مالیاتی مبهم مانده است.

سازمان امور مالیاتی گفته است از دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی در سال ۱۳۹۷ که بیشتر از ۲۰ سکه خریده باشند مالیات اخذ خواهد کرد. با این حال مشخص نیست که این مالیات بر اساس چه اطلاعاتی قرار است اخذ شود؟ اگر بر اساس حواله‌های صادر شده قرار است این مالیات تعیین شود، پس تکلیف کسانی که چه بسا تعداد بیشتری سکه را در بدون حواله و در بازار غیررسمی خرید و فروش کرده باشند چه می‌شود و چگونه قرار است اطلاعات آنها رصد شود؟

مالیات بر سکه بر اساس کدام قانون ابلاغ شد؟

مساله دیگر در ارتباط با طرح مالیات بر سکه مربوط به مباحث قانونی است. در حالی که بعد از یک سال لایحه مالیات بر عائدی سرمایه هنوز توسط سازمان امور مالیاتی برای ارائه به مجلس شورای اسلامی فرستاده نشده است، معلوم نیست که طرح مالیات بر سکه‌ها بر اساس کدام قوانین تدوین شده است؟

از سوی دیگر این طرح درست قبل از آمدن رئیس جدید سازمان امور مالیاتی، توسط سرپرست این سازمان آن هم دو روز قبل از آغاز تعطیلات نیمه خرداد تدوین و ابلاغ شد. امری که به نظر می‌رسد می‌شد آن را به بعد از آمدن رئیس جدید این سازمان موکول کرد؛ مخصوصاً که این ابلاغیه در رابطه با معاملات انجام شده در سال قبل صادر شده است و فوریت چندانی هم نداشت.

با این همه، ظاهراً باید منتظر ماند و دید که واکنش رئیس جدید سازمان امور مالیاتی به طرح مالیات بر سکه که تنها چند روز قبل از ورود او به سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده است چیست و از طرفی این سازمان جزئیات بیشتری را در این رابطه منتشر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۰۰:۱۹

اعتبار بانک مرکزی دود شد رفت هوا. همش به خاطر 1000 میلیارد تومن اعتبار 100 میلیارد دلاری بر باد رفت!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۸ ۰۵:۲۷

کسانی که هجوم بردند و برای سود بیشتر یا حتی حفظ سرمایه سکه و دلار و غیره خریدند و موجب افزایش تورم شدند و به اقتصاد کشور و به مردم عادی ضرر زدند حالا مقدار کمی هم مالیات بدهند مگر چه می شود؟

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۲۳

اشتباه گرفتی داداش ما نه پولداریم نه پولمون اضافه شده فقط ارزش پولمون کاهش پیدا کرد حالا مالیاتم میخواید بگیرید...بحث دادن مالیات نیست...بحث قرار و عهد و پیمانه دوست عزیز... موقع فروش اعلام شده معاف از مالیات.مردم بر این اساس خریدن....شاید بشه گفت کسایی که سکه خونه ماشن خریدن کمتر بدبخت شدن ولی به داراییشون اضافه نشده... حالا فهمیدید.انشالله

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۰۷:۵۳

در حق خریداران قانونی سکه دارند ظلم میکنند. گفته بودند معاف از مالیات است ولی می خواهند مالیات غیر قانونی سنگین اخذ کنند. اگر پیش فروش سکه اشتباه بود می بایست متولیان این کار محاکمه شوند نه خریداران. امیدواریم مسئولین عادل به این موضوع رسیدگی نمایند. اگر طبق قانون و تعهدات مالیات شامل ما میشود با کمال میل پرداخت میکنیم. ولی اینطور که معلوم است از پیش فروش سکه پشیمان شده اند و دارند غیر قانونی خریداران را تنبیه میکنند.این کار اعتبار بانک مرکزی نظام را خدشه دار میکنند. در ترکیه هم بانک مرکزی آن کشور سکه طلا فروخت ولی دبه نکرد.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۲:۳۸

دقیقا درست است مرسی از این متن

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۵ ۲۳:۰۵

بسیار عالی و دقیق بود کاملا درست می فرماید

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۰۹:۱۲

اسم این مالیات نیست، پول زوره که دولت فقیر میخواد از کسانی که به اشتباه به دولت اعتماد کردند و شفاف خریدند بگیرد که البته عمرا کسی این پول زور رو نمیده

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۳:۱۵

آقایان چرا موقع ثبت نام اعلام نکردند که باید مالیات داد و حالا طبق چه قانونی دست کردن تو جیب مردم که غارت بکنند مطمنا کسی این پول زور رو نمیده

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۳:۳۸

خداشاهده هرگز دیگه به هیچ دولتی اعتماد نمیکنم.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۴:۰۷

بنده کارمند هستم آیا با این پول های حرام می خواهید حقوق ما را پرداخت کنید. چرا روز اول نگفتید که مالیات دارد تا برویم از بازار آزاد سکه خریداری کنیم تا ارزش پول مان حفظ شود. دولت ارزش پولمان را کاهش داده ما را جریمه هم می کند. بانک مرکزی دیگه هیچ کس به تو اعتماد ندارد.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۴:۱۹

حضور هیئت محترم دولت و جناب آقای وزیر محترم ، ملاک تشخیص آنهایی که از مالیات سکه معاف شده اند و سوداگر نیستند و بقیه مردم که از ترس دود شدن یه عمر سر مایه شان در بانک ها برای آینده خود و بچه هایشان ، به شما اعتماد کردند و علی رغم گفته مسئولان قبل شما که خرید سکه را معاف آر مالیات اعلام کردید ، اقدام به خرید سکه کرده اند . حال شما آنها را سوداگر خطاب می کنید . آیا شما در این مملکت زندگی نمی کنید که ببنید همه چیز از پیاز و سیب زمینی و میوه تا گوشت و ماشین و خونه و لوازم خانگی سه تا چهار برابر شده است. با این اوصاف آیا کسیکه سکه خریده سود کسب کرده یا ارزش پول تنزل کرده . اگر فکر شما این است پس بایست از کشاورزی که سیب زمینی یا پیاز کشت کرده مالیات چند برابر گرفت چون قیمت آن محصولات نسبت به سال گذشته سه تا چهار برابر شده است یا کسیکه سال گذشته ماشین لباسشویی به قیمت حدود ۲.۵ میلیون خریده چون اکنون با تنزل ریال قیمت آن سه برابر شده ،مشمول پرداخت مالیات می باشد . مالیات حق است در صورتیکه شما سکه خریده بودید و فقط قیمت سکه افزایش پیدا کرده بود و بقیه اقلام ثابت می ماند بخدا این عدالت نیست . ولی ملت یک درس از اینکار گرفت که دیگر به حرف مسئولان اعتماد نکند . والسلام التماس دعا

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۴ ۰۳:۰۱

کاملا درست فرموده پس سرمایه گذار خارجی چه جوری جرات کنه بیاد

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۴:۳۸

پول زوره شخصا تحت هیچ شرایطی پرداخت نمیکنم

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۵:۱۵

سوداگر کسی است که نوسان گیری میکند نه اینکه از دولت سکه بخرد. شما اگر مردید بروید سوداگران را پیدا کنید حسابهایشان را چک کنید و مالیات آنهم طبق قانون اخذ نمایید. اگر خریداران سکه از دولت سوداگر هستند چرا دولت به سوداگران سکه فروخته؟! اگر نیستند پس از وزیر اقتصاد می شود شکایت کرد.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۱۹:۵۹

جهانی من که دیگر به هیچ وجه به حرفهای این دولت و بانک مرکزی اعتماد نمیکنم من اپارتمان فروخته بودم و ملک بالا میرفت برای اینکه پولم بی ارزش نشود 1100عدد سکه نوشتم حالا ملک فروخته شده من شده چهار برابر و من نمیدانم چه به سرم میاید چرا که به اینا اعتماد کردم و از دولت خرید کردم

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۲ ۲۳:۵۲

با سلام . اینجانب یکی از کارگران پیمانکاری خدمات شهری استان اصفهان هستم و با حداقل حقوق اداره کار زندگی می کنم . در سال 1396 منزل ویلایی صد متری خود را به قیمت 390 میلیون تومان فروختم تا منزل بزرگتری خرید کنم . و پس از فروش خانه ام ، بازار مسکن رونق پیدا کرد و در نهایت پس از گذشت 3 ماه با پولی که قرار بود روی پول خانه قبلی ام بگذارم و خانه بزرگتری بخرم حتی خانه قبلی ام را نمی توانستم بخرم . با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شدیم برای حفظ ارزش پولم ، نصف پولم را صرف ثبت نام سکه های پیش فروش که توسط بانک مرکزی اعلام شده بود کردم و در نهایت پس از یکسال سکه های خود را دریافت کردم . اکنون در صورت حتی فروش تمام سکه هایم و پس اندازی که داشتم نمی توانم حتی یک آپارتمان صد متری بخرم چه برسد به خانه ویلایی که قبلا داشتم . لطفا از کارشناسان اداره مالیات سوال بفرمایید که آخر این چه سودی است که به خاطر آن باید حدود 38 میلیون مالیات پرداخت کنم و حتی به جای خانه ویلایی نمی توانم حتی یک آپارتمان بخرم . عدالت اسلامی کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۳ ۱۸:۵۱

با کاهش ارزش پول ملی تنها جایی که عایدی و درامد هنگفت بدست اورده دولته چون داره دلار کمتری به کارمندا میده که حدود یک چهارم سال 96 هست. همینطور سایر هزینه های دولت. اما درامدش از نحل فروش هزاران محصول به دلار هست. اونایی هم که سکه خریدن درامد کسب نکردن ارزش پولشون حفظ شده.من که سکه خریدم اختیار دارم به هرقیمتی اونو بفروشم حتی به قیمت خرید پس این عددای رند 150 و 200 و 250 رو از کجا اوردن ما که هنوز نفروختیم و معلوم نیست چند بفروشند.میتونن این ضرر رو جبران کنن و تنها کسی که ضرر میکنه مردم دهکهای پایینن. چون غول نقدینگی دیگه قابل مهار کردن نیست و مردم اونو بصورت سکه و دلار تو خونه ها ذخیره میکنن و تو سیستم بانکی نمیبرن.دیگه اعتمادی به سیستمهای پولی و مالی نیست و هیچ قاعده و قانون و قراردادی محترم شمرده نمیشه تازه بعد دو سال قرارداد سکه و تحویل اون حالا یه بند جدید مالیات بهش اضافه کردن

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۳ ۲۰:۰۰

کی به داد ما میرسه ماباید کجا بریم بگیم بابا ما این سکه هارو نفروختیم آخه یه کارمند چندبار باید مالیات حقوق دریافتیشو بریزه تو جیب دولت! یه بار موقع دریافت دادیم حالا با بقیش سکه خریدیم باز باید بدیم؟ ...

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۵ ۲۰:۱۹

1-مطابق اصل 51 ق.ا وضع هرگونه عوارض ومالیات مطابق قانون است 2-مطابق قاعده حقوقی"البینه علی المدعی" وهمینطور ماده 237 ق.م.م دارایی باید برابر مستندات اثبات نماید شخص درامد کسب کرده3-مطابق بند2 ماده 1 ق.م.م هرشخص که درآمد دارد مشمول مالیات است 4-مطابق مواد 93و94هرشخص که درآمد دارد مشمول مالیات است 5-مطابق ماده 100ق.م.م مودیان موضوع این فصل این قانون(مالیات بردرآمدمشاغل) مکلف اند اظهارنامه مالیاتی تسلیم کنند(نه خرید).دارایی چگونه اشخاصی را که شغلشان خرید و فروش سکه نیست وبا دعوت دولت برای کنترل نقدینگی وحفظ سرمایه خود خریدسکه کرده اند فروشنده فرض کرده و ملزم به پرداخت مالیات و تسلیم اظهارنامه خرید میکند. بخشنامه مالیات برخرید سکه نقض آشکار قوانین یاد شده ووصول مالیات از سرمایه است که هنوز تصویب نشده است.ضمنا بانک مرکزی اعلام کرده بود خرید سکه مشمول هیچگونه مالیاتی نیست.ریالی مالیات نباید داد دیوان بخشنامه رانقض میکند

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۶ ۱۱:۰۲

در «دستورالعمل مالیات مقطوع عملکرد سال 1397 دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی» به مواد قانونی مالیات بر درآمد استناد شده و سپس نوع دیگری از مالیات (مالیات بر عایدی سرمایه) خارج از صلاحیت قانونی سازمان امور مالیاتی کشور تکلیف شده است. لذا اعتبار این دستورالعمل در دیوان عدالت اداری قابل‌بررسی است.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۶ ۲۲:۰۷

با شکایت به دیوان عدالت باید احقاق حق نمود.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۵۲

با سلام و خدا قوت...این اعتراضیه دوستان در فضای مجازی هست که با شما به اشتراک میگذارم و امیدوارم با کوشش شما اصحاب رسانه به گوش مسوولان برسد...انشالله بی عدالتی در مالیات سکه ۱.سکه ها بدون مالیات پیش فروش شده و مشتری بر این اساس پول داده وگرنا که از بازار آزاد میگرفت و این همه مدت منتظر گرفتنش نمیموند. ۲.کسی که میخواست دلالی کنه که از راه قانونی و بانک مرکزی وبانک ملی که نماد اعتماد است خرید نمیکرد.آدمایی که قانونی کار کردند رو دارند جریمه میکنند و میگن از این به بعد از دلال ها بخر تا اینطوری نشه....حرفتون با عملتون یکی نیست یا عمدی یا سهوی خدا اعلمه. ۳.بابت خرید و فروش نگرفتیم .بلکه برای حفظ سرمایه خریدیم که مثل سال ۹۲ بدبخت نشیم. ۴.یکسری قانون رو طوری نوشتن و تبصره هایی زدن که منافعشون حفظ بشه ۳۷.چرا زیر ۲۰۰ تا مالیات نداره به نظرتون مشکوک نیست ۵.بابت خرید سکه کسب درآمدی نشده.فقط ارزش پول کاهش یافته و ریال کشور از بین رفته .الان از خوراکی ...خونه....ماشین...و غیره چند برابر شده و در واقع ما سر جای اولمان هم به زور ایستادیم.پس کلا درآمدی کسب نکردیم.اینو میفهمید یا خودتونو زدید به اون کوچه؟! ۶.اگر دلال بودیم دلار میخریدیم و آسیب به بدنه اقتصادی میخوردخوب بود؟ وقتی بانک مرکزی به عاملیت بانک ملی سکه میده و ما از راه درست اونرو میخریم رو نباید تشویق کنید تا الگوی دیگران شویم؟حالا نه فقط پاداشی در کار نیست بلکه جریمه کردن مردم قانونمند رو هم در دستور کار خود گذاشتید....با این کار مردم قانونمند و یا کسانی که هنوز بین قانون و بی قانونی دچار شک هستند را هم به سمت بی قانونی و دلالی و کاسبی زیرزمینی میکشانیم. ۷.اگر آمریکا بد عهده شما اونطور نباشید.سخن لقمان حکیم که میگه ادب از که آموختی از بی ادبان. ۸.بدتر از همه اگر این اتفاق بیافتد خطر بی قانونی نه فقط دربدنه دولت بلکه درمردم را به شدت افزایش میدهد.اگر قرارو عهد و پیمانی در کار نباشد و این بدعت خطرناک اتفاق بیافتد سنگ رو سنگ بند نخواهد شد. ۹.این دیگر اسمش مالیات نیست که باعث آبادانی کشور شود بلکه پول ناحق وحرامی که از بد عهدی و پیمان شکنی و زورگیری سرچشمه گرفته و این منجلاب جز به لجن کشیدن کشور و خرابی آن نیست....

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۴۴

علی آقا سطحی نگر نباش...اولا بحث قانونی داره و بعد خلف عهد و پیمانه و حلالم نیست...شما به اندازه نظر خودتون زیر دین این مردم نرو.....سطحی نگری...خیلی بده...عمق قضیه خرابه...دزدی به هر روش و هر اسمی....کلاهبرداری...خلاف به عهد و پیمان....خودت در یه همچین جامعه ای چطور زندگی میکنی؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۶

با اقتصادداني كه فرق سود و كاهش ارزش ريال رو متوجه نيست يا خودشو ميزنه به نفهميدن بحث كردن فايده اي نداره

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۷ ۱۰:۰۵

رئیس اداره مالیاتی میگن مالیات بر عایدی در 180 کشور انجام میشه بر چه مبنا و اصولی همچنین مقایسه ای میکنند.مگر در اون کشورها تورم 300 درصدی داریم.... اگر تورم به صفر برسه اونوقت میشه درآمد افراد رو عایدی حساب کرد....در کجای دنیا تورم و کاهش ارزش پول ملی عایدی حساب میشه...؟!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۱

عزیزی فرمودند: مالیات بستن به این پولها که اصلا منبع درامدش معلوم نیست .ایا از اختلاس .احتکار .حقوق نجومی وووووووو این همه پول جمع شده .باید مالیات بست و در زمان خرید باید ازشون گرفته بشه .مثل اینور اب ما در این ایالت 13 درصد روی هر جنسی در زمان خرید جنس میپردازیم که به حساب دولت میره خیلی کار خدا پسندانه است .ادامه دهید در پاسخ باید گفت:همیشه در مقایسه اولین پارامتر رو در نظر داشته باشید ...اون هم عقلایی بدنشه...بعدشم متوجه نیستی چرا....کسی با اخذ مالیات تو هیچ جای جهان مخالفتی نداره....بلکه با نحوه گرفتنش اختلاف نظر دارن...ما هم برای خرید همه اجناس خدماتمو 9درصد ارزش افزوده پرداخت میکنیم....مگر غیر اینه؟اینجا بحث اینه که اعلام شده معاف از مالیات و حالا میگن مالیات بده.......بعدشم درآمدی هم کسب نشده و همش تورم بوده....کجای دنیا یا ایالتی که شما نام میبرید ازخریدار طلا یا سکه که برای حفظ ارش پولشون گرفتن مالیات میگیرن...بعدشم اونا تورم ندارن ولی ما داریم.دولت با ایجاد تورم رسما 300درصد از این ملت مالیات گرفته..دبه در قرار داد میخوان بکنن...خلاف قانون و شرع و عرف میخوان عمل بکنن بعد شما میگید کار خداپسند هست. ..شما هم بهتره کمی مطالعه کنید و مسال چند بعدی را تک بعدی حل نکنید.تک بعدی نگری در این دنیای چند بعدی اوج جهالت و حماقته...موندم چجوری رفتی اونور آب...بهتره بری همون بستنیتونو میل بفرمایید. اونور آب تورم خبری نیست...اونور آب خودشون به طورعمدی هر کاری میکنن که پولشونو بی ارزش بشه باز نمیشه.....اونور آب جهش تورمی ندازند....اونور آب تکانه ارزی ندارند...اونور آب سو مدیریت و اختلاس های نجومی و بدهکاران کلان ندارن....اصلا مقایسه پراید با بنز عقلانیه داداش من.؟..مسوولان ما با این مقایسه ها فرار روبه جلو دارن نمونش میگن بنزین و گوشت و مرغ تو کشورمون ارزنه و دیگر کشورها گرونه... و تازه منتم سرمون میذارن ...جالبه اگر درس سفسطه و مغالطه رو بلد باشی تازه میفهمی چه ابزار جالبیه در دست مسوولان محترممون....باید بگیم که بابا دست بردارید از این فلسفه بازی...هرموقع ما بر اساس دلار و یورو یا ریال کشورهای عربی حقوق گرفتیم بعد مقایسه کنید...کلا بساط ریال و جمع کنید و به مردم ارز خارجی بدید خودبخود تورم از بین میره...دیگه نیازی هم نیست با این گرونی کاغذ تند به تند اسکناس ریال چاپ کرد

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۱

به نظر من کسانی که این مالیات غیر قانونی و غیر شرعی را بخشنامه کردند را باید به دلیل تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده ابزاری از مقام و به دلیل ایجاد سلب اعتماد عمومی مردم به دولت ونظام و صدمه به قانون و شرع مورد پیگرد قانونی قرار داد .

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۸ ۱۲:۴۱

هر بار که میخواستید دلار رو به بهانه تحریم گرون کنید میگفتید به نفع تولید وصادرات کشوره و جلوی واردات زیاد و میگیره... کلا عموما ما استاد مغلطه و سفسطه هستیم...فرافکنی و آرمان گرایی ودنباله رو اهداف عالیه هستیم....همه هدفمون خیره....همه فکر آبادانی کشور هستیم....خدا روشکر....خدا قوت پهلوانان .فکر کنم با این وضعیت در راستای اقتصاد مقاومتی و اخذ مالیات به صورت غیرمتعارف صدا و سیما هم آستین بالا زند و پخش انیمیشن رابین هود رو ممنوع اعلام کند.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۱ ۱۵:۳۱

کلا کسانی از مالیات معاف میشن که بر روی قانوگذاران نفوذ دارند ولی نکته اینه که این سکه معاف از مالیات بوده نمیشه بعد یکسال و نیم دبه کرد....اینجوری که سنگ رو سنگ بند نمیشه...کسی هم اگر سرمایه دار سالمی باشه قید سرمایه گذاری تو ایران رو با این سیستم بی قانونش میزنه. .این بخشنامه باعث فرار سرمایه میشه و کمتر کسی به صورت قانونی در اقتصاد فعالیت خواهد کرد.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۲ ۱۲:۵۷

-رئیس اداره امور مالیاتی در تریبون نماز جمعه در مورد ثروت بادآورده درست فرمودند اما به سه نکته در اینمورد اشاره کنم: 1.این ثروت باد آورده برای دولت و بانک مرکزی بوده که با بی ارزش کردن چند برابری پول ملی و چاپ پول و گران کردن ارز و طلای ذخایرش بدست آورده اند و تورمی چند برابری ایجاد کردند و در عوض 20درصد به حقوق کارمندانش اضافه کرده....مردمی که 3 تا 4 برابر ارزش پول ملی شان کاسته شده و در بهترین حالت اگر سکه یا ماشین و زمین و خانه ای خریدند تازه در جای اولشان ایستادند...ر محترم این ریال ها را باد نیاورده است بلکه ارمغان تورم و بی بندوباری دولت است.بی ارزش شدن پول تورم است نه ثروت بادآورده..... 2.وقتی سکه معاف از مالیات فروش و درجا پولش تصفیه شود و فروش قطعی باشد بعد بیایند بگویند باید پول مالیاتش رو بدهی این خلف وعده و دبه است و خدعه و نیرنگ و بدعتی خطرناک که نه اسلام نه قانون نه شرع میپذیرد. 3.کسی38هزارعدد سکه خریده اونو کردید پیراهن عثمان به بقیه ما چه ربطی داره...این تهییج کردن افکار عمومی و تشویش اذهان عمومی و عوام فریبی ...نیست؟ ... در پایان به این دو آیه از قرآن کریم توجه بفرمائید: -این آیه شریفه قرآن را دقت کنید وفای به عهد « … وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مباركه‌ إسراء آیه 34) ترجمه آیه:( و به پیمان (خود) وفا كنید، كه قطعا از پیمان سؤال میشود -قرآن کریم ، قدرتمندان و حکومتدارانی که اموال مردم را به ناحق ضبط می کنند را عامل خروج مردم از راه خدا میداند و می فرماید: إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ : بسیاری از علماء و راهبان (یهود و نصاری) اموال مردم را به باطل طعمه خود می‌کنند و (خلق را) از راه خدا منع می‌کنند سوره توبه آیه 34

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۳۴

مالیات بر پیش فروش سکه مطلقا غیرقانونی، تبعیض آمیز و ناقض منشور حقوق شهروندی میباشد. ضمنا تفاوت میان تورم و عایدی سرمایه چگونه قرار است مورد عنایت قرار گیرد؟ جایگاه تورم زدایی از سود کجاست؟ تورم خود یک نوع مالیات عمومی است. مگر میتوان از این مالیات مجددا مالیات گرفت؟ در ضمن تخصیص ضرایب مالیاتی صرفا به پیش خریدکنندگان سکه از بانک مرکزی مصداق تبعیض است. بعلاوه مخفی کردن جنبه هایی از یک معامله و آگاه نساختن مشتری از آن و از برخی معایب و نقایص خرید خود به هنگام معامله مصداق غش در معامله اس

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۳۸

حسب بند ۳ از ماده شماره ۲ مصوبه شورای عالی اداری شماره ۱۱۲۷۱۲۸ در خصوص مصادیق منشور حقوق شهروندی در نظام اداری: شهروندان دارای حق مصون بودن از نظام تبعیض در نظامها، فرایندها و تصمیمات اداری میباشند. همچنین حسب بند ۶ از ماده ۲ همان مصوبه حق آگاهی به موقع مردم از تصمیمات اداری و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز از سایر حقوق شهروندی به شمار رفته است. همچنین حسب قسمت الف از بند ۲ ماده ۱۰ از همین مصوبه حق مصون بودن شهروندان از شروط اجحاف آمیز در توافقها، معاملات و قراردادهای اداری که به موجب آن دستگاه اجرایی طرف مقابل خود را به انجام یا عدم انجام کاری متعهد میسازد که پیش از انعقاد قرارداد هیچ فرصتی برای آگاه شدن از مفاد آن شرط نداشته است. بر این اساس چگونه است که سازمان‌ امور مالیاتی کشور بصورت تبعیض آمیز و بدون توجه به تورم فقط مالیات بر پیش خرید قانونی سکه را مطرح میکند و نه اقلام دیگر؟

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۴۳

سخت است فهماندن چیزی به کسی که برای نفهمیدن آن پول میگیرد احمد شاملو

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۴۴

اون موقع اعلام کردن از بازار نخرید تا به این اوضاع دامن زده نشه، ما برای حفظ ارزش پولمون، چند تا سکه از بانک مرکزی خریدیم، اون هم شفاف. ما کار درست رو انجام دادیم و در تورم نقشی نداشتیم، حالا ما باید مالیات بدیم، با اونهایی که باعث گرونی و تورم شدن هیچ کس کاری نداره؟ وگرنه مثل شما می تونستیم بریم از بازار آزاد بخریم، الان هم تو لیست سیاه نبودیم. این جواب اعتماد ما به بانک مرکزیه؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۴۷

-همانطور که میدونید چه اونی که رشوه میده چه اونی که رشوه میگیره هر دو گناهکارند...دقیقا در مورد گرفتن و دادن مالیات زوری و غیرقانونی بر سکه هم صدق میکند.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۵۷

من که کارمندم...زحمت کشیدم.کار کردم...مجرد موندم...ماشین ندارم و خونمم فروختم...الان بیکارم...فقط سکه رو برای حفظ ارزش پولم گرفتم که مثل سال 92 بدبختر نشم طمع کارو سوداگرم؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۰۲

خود مسئولان گفتند کسانی که نگران ارزش پولشونن بیان قانونی دلار و سکه و یورو بخرن...خودشون گفتند مردم حق دارند فکر حفظ داراییشون باشند حالا شدیم از دلال بدترون

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۰۲

قرآن کریم ، قدرتمندان و حکومتدارانی که اموال مردم را به ناحق ضبط می کنند را عامل خروج مردم از راه خدا میداند و می فرماید: إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ : بسیاری از علماء و راهبان (یهود و نصاری) اموال مردم را به باطل طعمه خود می‌کنند و (خلق را) از راه خدا منع می‌کنند سوره توبه آیه 34

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۰۴

جنس رو طبق قرارداد فروختین و حالا که خرتون از پل گذشت بیشتر پول میخواید؟! کارمون به کجا رسیده....دبه کردن و زورگویی هم شد قانون جدید.شده آخر زمان و تمام دبه کردن و زورگویی هم شد قانون جدید.شده آخر زمان و تمام کارهای غیر قانونی و غیر شرعی رو دارند قانونی میکنن.البته شاید نیتشان خیره و میخوان زودتر آخر زمان برسه.التماس دعا -.دوستان حق گرفتنیه ...اینو هیچوقت یادتون نره....

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۰۷

از نهادهای حکومتی و قضایی و همینطور مجلس و صدا و سیما میخواهیم که هر کدام به روش و سازو کار خود هر چه سریعتر تو دهن کسی که باعث این ناعدالتی شده بزنند تا دیگر کسی جرات این بدعت را نکند وهرچه زودتر این قائله را جمع کنند . اساس حکومت خود را از این افراد جدا کند تا مردم به اساس حکومت دلگرم باشند و به اصطلاح بگن هنوز مملکت صاحاب دارد

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۰۸

برادران اداره مالیات چقدر زحمت کشیدین و چقدر وقت گذاشتید برای این بخشنامه ؟دستتون درد نکنه واقعا هر چی اضافه کار و پاداش برای خودتون بنویسید کم نوشتید به خدا....دستتون درست.... اما همانطور که در قرآن آماده خداوند مکار مکاران است و راه گریزی برای این موجودات مکار نیست و جایگاهشان معلوم است و از حکومت عادل اسلامی و رهبر مدبر خود میخواهیم که جلوی این بی عدالتی را بگیرد

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۰۸

پر کردن اظهارنامه کار درستی نیست چون به نوعی به این کار غیرقانونی و دزدی آشکار مشروعیت میبخشه.متاسفم که با شمشیر بی عدالتی و شمشیر جریمه میخوان پول ناحق بگیرن.ببینم اگر تبصره های این چند بخشنامه اداره مالیات نبود اصلا لابی های قدرت اجازه میدادن چنین چیزی بیرون بیاد

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۰۹

نحوه تفکیک سکه و دیگر تبصره ها کاملا مشخص میکند که کسانی که این بخشنامه بی پایه و اساس را نوشته اند بر ناصواب بودن و غیره قانونی بودن آن مطلع بوده اند. کاملا پیداست این بخشنامه ها براساس منافع گروهی خاص تنظیم شده. و همچنین تبصرهایی خورده تا از تعداد معترضان کاسته شود.در حالیکه از اساس این بخشنامه ها غیر قانونیست و با این تبصرها مثل این میمونه که دارند تو مرداب دست و پا میزنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۰

.آیا اداره محترم مالیاتی کارشناس قانونی و کارشناس شرعی و محاسباتی دارد؟ محاسباتشون نه براساس قانون و عقل و درایت ونه بر اساس شرع است .. بخش کارشناسی اداره مالیات توجه کنید که تورم یعنی هزینه و بعد اگر چیزی دستمونو بگیره میشه درآمدمون.... در محاسباتش درصد تورم و درصد بی ارزش شدن پول و .....را نیز در نظر گرفته و یا تعمدی فراموش کرده که هیچ علیدی نصیب این مردم نشده جز بی ارزش شدن پول ملیش...ما که دولت و بانک مرکزی رو در حفظ ارزش پول ملی یاری دادیم باید جریمه شویم....به کجا میروید؟مطمئنم خودتان هم نمیدانید که دقیقا چیکار میکنید و میخواهید بکنید...باز میپرسم چی عایدمون شده ؟و چی میخواد عاید شما بشه؟از این مالیات دقیقا چی عاید مردم میشود؟ -.در تابستان سال ۹۷ خونمو فروختم ۱۶۸میلیون الان شده ۱میلیارد .کی جوابگو هست.کی...؟؟؟؟به جای اینکه جواب بدید دست پیش گرفتید پس نیافتید؟؟؟خودتون بگید این فرار رو به جلو نیست؟خجالت که نمیکشید حداقل از اون دنیاتون بترسید ...البته اگر قبولش دارید!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۰

از صدا و سیما درخواست داریم ورود کند و به این دولت و وزیرش گوشزد کند دیگر حرفی از حقوق شهروندی و عدل و عدالت و تدبیر و امید نزنند. -.الان باید بانک مرکزی پاسخگو باشد...نه اینکه آقای همتی بگن من نبودم دستم بود دستمم تو آستینم بود!!!!!آقای سیف مسوول هستند و باید پاسخگو باشند

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۱

-.ما طرف حسابمون بانک مرکزی هم هست.ما سکه رو از اونا خریدیم....... اداره مالیات هم اگر پولی میخواد بزنه به زخمش بهتره از بانک مرکزی بگیره...البته امیدوارم انقدر بهش فشار نیاره که مجبور به چاپ پول بشه!!!!!! -.اداره مالیات فقط یه سوال و جواب بده دقیقا چی عایدمون شده که میخواد بر اساس اون ازمون مالیات بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۲

خودشونم میدونن که چیزی عایدمون نشده و فقط ریال بی ارزش شده پس مالیات بر عایدی از ریشه دروغی بیش نیست.خلف قراری بیش نیست.حرامی بیش نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۲

دیدید سر سپرده ارزی چی شد؟!ندیدید؟ حالا سر سکه میخواهید چه دبه ای کنید؟! خب اگر سر دبه در سپرده ارزی در کل به سودتان شد که خداروشکرو اگر نشد یا به ضررتان شد حداقل درس بگیرید از اون. پس اینکار را تکرار نکنید چون درغیر اینصورت این اعتماد زخم خورده به طور کامل از بین میرود...چرا مردم دلاراشونه وارد چرخه اقتصاد نمیکنن به خاطر همینه داداشای من....چقدر به ضرر کشور شد؟؟؟ کمی چرتکه بندازید آخه...!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۴

اقتصاد بیمارمون با این کارا درست نمیشه که بدترم میشه و کلا میره تو موت....اعتماد مردم مثل درخته که زمان زیادی برای رشدش میبره و بریدن درخت اعتماد برای کوتاه مدت جز بی تدبیری از دولتی که دم از تدبیر میزند نیست.جز ناامیدی مردم از عدالت و قانون در دولت امید نیست. -.کاهش ارزش پول ملی و این همه استرس و گرونی اقلام و مایحتاج ضروری و خوراکی کم نبود؟گرانی دوا و دکتر کم نبود؟ اینم اضافه میخواهید بکنید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۵

این پول ها خوردن نداره و به قول معروف خیر و برکت نداره....آخر و عقبت هم نداره...امیدوارم کتاب مقدس و الهی قرآن رو حتی شده یکبار خونده باشید که در جایی خداوند بزرگ و مهربان فرمودند عبرت های بیشماری هست اما برای افراد عبرت بین...پس به خودتون بیاید

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۶

سکه ها بدون مالیات پیش فروش شده و مشتری بر این اساس پول داده کسی که میخواست دلالی کنه که از راه قانونی و بانک مرکزی وبانک ملی که نماد اعتماد است خرید نمیکرد.تو این مملکت قانونی کار کنی باید جریمه بدی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۶ ۱۰:۱۵

بر اساس ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده- وقتی بانک مرکزی یکبار مالیات سکه را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کرده باشد دیگر هیچ عنوان مالیاتی شامل سکه اعطایی نمی شود. اینو به کی باید بگیم مگر قانون نیستتتتتتت.