• چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98032209834
  • خبرنگار : 71480

نمازی در گفت‌وگو با ایسنا:

وحدت و یکپارچگی در حاکمیت، روحیه مردم را برای مقاومت افزایش می‌دهد

وحدت و یکپارچگی در حاکمیت، روحیه مردم را برای مقاومت افزایش می‌دهد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در اولویت‌ بودن منافع ملی، تأمین نیازهای معیشتی و معنوی جامعه، سالم‌سازی کشور از سوء‌استفاده‌های مالی، وحدت بین جناح‌های سیاسی و در حاکمیت، برخورد صادقانه با مردم، رعایت شفافیت، اطلاع‌رسانی به موقع و مشارکت دادن مردم در کارها موجب تقویت روحیه مقاومت جامعه در برابر فشارهای دشمنان می‌شود.

علی‌محمد نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که حفظ اعتماد مردم مهم‌ترین عامل برای تقویت روحیه مقاومت است، اظهار کرد: تا زمانی که یک ملت اعتماد زیادی به حاکمیت و مسئولان خود داشته باشد، سختی‌ها و فشارهای مختلف را تحمل خواهد کرد؛ البته حفظ اعتماد مردم هم متأثر از برخورد صادقانه مسئولان با مردم، رعایت شفافیت، اطلاع‌رسانی به موقع و مشارکت دادن مردم در کارهاست.

وی ادامه داد: روابط دولت و ملت باید بر مبنای صداقت باشد و مردم مطمئن باشند که حاکمیت با آنها رفتار صادقانه دارد. رسانه ملی هم با اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع نقش بسیار مهمی در حفظ اعتماد ملی دارد. همچنین روابط دولت و ملت باید بر اساس شفافیت بوده و پنهان‌کاری در کار نباشد، زیرا پنهان‌کاری اعتماد عمومی را تخریب می‌کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اخبار درست و شفاف و به‌موقع باید به اطلاع مردم رسانده شود، تاکید کرد: دولت و حکومت باید خود را مقید بدانند که اطلاع‌رسانی مناسبی به جامعه داشته باشند. از سویی هم اگر مردم ببینند که حاکمیت دنبال جذب و مشارکت آنهاست، امیدوار شده و اعتماد آنها هم حفظ خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، اظهار کرد: این حس باید برای مردم به وجود آید که مسئولان تمام تلاش خود را برای حفظ منافع آنها بکار می‌برد؛ در واقع باید برای مردم اثبات شود که حاکمان نسبت به جامعه دلسوزی دارند.

نمازی خاطرنشان کرد: در اولویت‌ بودن منافع ملی، تأمین نیازهای معیشتی و معنوی جامعه، سالم‌سازی کشور از سوء استفاده‌های مالی، وحدت بین جناح‌های سیاسی و همچنین وحدت و یکپارچگی در حاکمیت روحیه مردم را برای مقاومت افزایش می‌دهد. جناح‌های سیاسی نباید در مسائلی مانند منافع ملی، امنیت ملی و منافع مردم اختلافی داشته باشند. حاکمیت نیز باید یکپارچه بوده و با مردم مهربان و در مقابل دشمنان قاطعیت داشته باشد.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه ترویج یأس در جامعه هم ریشه داخلی و هم ریشه خارجی دارد، گفت: البته ما باید به داخل کشور توجه بیشتری داشته باشیم و از اقدامات تفرقه‌افکنانه پرهیز کرده و نقاط ضعف خود را به دیگران نسبت ندهیم. منافع فردی و جناحی نباید بر منافع ملی ترجیح داده شود. در بعد خارجی هم دستگاه سیاست خارجی باید هزینه‌های کشور را کاهش دهد. اگر دشمنی‌ها افزایش پیدا کند، هزینه‌های اداره کشور هم افزایش می‌یابد؛ بنابراین وظیفه دستگاه سیاست خارجی کاهش هزینه‌های کشور است.

نمازی در پایان با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به کشورمان، چننی ابراز عقیده کرد: جامعه این سفرها را رصد می‌کند. من معتقدم ضمن توجه به منافع و امنیت ملی، دستگاه سیاست خارجی باید به گونه‌ای عمل کند که جامعه از نتایج این سفرها مأیوس نشود. به هر حال کشورهایی به دنبال کاهش تنش میان ایران و آمریکا هستند و باید از این فرصت‌ها بهره برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha