• چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98032209893
  • خبرنگار : 71461

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد؛

تبیین بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به صورت قرآنی انجام پذیرد

تبیین بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به صورت قرآنی انجام پذیرد

بیست‌و نهمین نشست سراسری مدیران امور قرآنی استان‌های کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی -رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌ شیخ‌لو -رییس سازمان دارالقرآن کریم و جمعی از مدیران قرآنی کشور در سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز چهارشنبه (۲۲ خردادماه) در بیست و نهمین نشست سراسری مدیران امور قرآنی استان‌های کشور که در سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع خادمان قرآنی کشور اظهار کرد: به نظر بنده اساس فعالیت تبلیغات اسلامی و کار فرهنگی در جامعه باید قرآنی باشد. قرآن نباید در عرض بقیه فعالیت‌های فرهنگی باشد. تمام مجموعه‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند باید کار قرآنی انجام بدهند لازم نیست به صورت تخصصی این کار را انجام بدهند بلکه باید اهمیت آن را بدانند و نسبت به آن اهتمام داشته باشند. مجموعه‌های قرآنی سازمان باید بتوانند یک چتر گسترده‌ای ایجاد کنند که غیر از فعالیت‌هایی که مستقیم یا از طریق مؤسسات تحت پوشش انجام می‌دهند بقیه فعالیت‌های فرهنگی قرآنی را نیز انجام بدهند.

وی یادآور شد: دست کم بر روی کاغذ نزدیک به ۱۰۰ هزار هیأت مذهبی و ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد. ما نمی‌خواهیم دستاوردهای قرآنی انقلاب را که بسیاری از آنها را مرهون سازمان دارالقرآن هستیم نادیده بگیریم، اما فاصله زیادی داریم که بگوییم جامعه قرآنی، نشر معارف قرآنی، انس جامعه و همه جوانان با قرآن صورت گرفته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: سازمان دارالقرآن و نمایندگان سازمان تبلیغات در استان‌ها که مسئولیت قرآن را از طرف این سازمان برعهده دارند باید تمام فعالیت‌های قرآنی را تحت پوشش قرار دهند. به نظر بنده ما باید پای یک اتحادیه مدغم (ادغام شده) بایستیم و تمام نهادها و مراجع قانونی که ممکن است نگاه و دیدگاه دیگری داشته باشند را با این قانون ملزم کنیم که فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی به صورت متحد داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه نسبت به خردادماه سال جاری که تنها یک پنجم بودجه مقرر در اختیار سازمان قرار داده شده بود، امسال بودجه قرآنی در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است و با کاهش کمی مواجه بوده است. معلمان، هنرمندان، اساتید دانشگاه و غیره همه باید مضامین قرآنی را بازگو کنند. بنده از این‌که سازمان دارالقرآن به سراغ مساله سبک زندگی رفته خوشحال هستم امیدوارم بتوانیم در این زمینه برنامه‌ها و دستاوردهای ارزشمندی را ارائه بدهیم. باید جان مایه سخنان رهبری را از طریق فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی به جامعه عرضه کنیم و تبیین بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به صورت قرآنی انجام پذیرد.

۲۰۰۰ برنامه قرآنی در طی ماه مبارک رمضان در کشور اجرا شد

در ادامه این نشست مهدی قره شیخ‌لو – رئیس سازمان دارالقرآن کریم با بیان این‌که در سال گذشته که مصادف بود با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی بسیار ارزشمندی را پشت سر گذاشتیم. امسال که در واقع آغاز چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی و سی و هشتمین سال تأسیس سازمان است و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است نقشه راهی برای دهه‌های آینده انقلاب میسر شده است که باید به طور جدی آن را پیگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس لازم است که مسئولان، نهادها و سازمان‌های مختلف و به ویژه نهادهای فرهنگی و قرآنی با جزئیات این بیانیه انس بگیرند و برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. در ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی در کشور رشد خوبی داشت و در حدود ۲۰۰۰ برنامه قرآنی در طی ماه مبارک رمضان در کشور اجرا شد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم اظهار کرد: در مجموعه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی تجربه و دستاوردهای قرآنی چهل ساله خوبی داریم که می‌تواند منبع و سرمایه‌ای برای حرکت قرآنی امروز و آینده کشور باشد که باید از آن بهره کافی را ببریم.

همچنین در این نشست مدیران قرآنی کشور به مسائل مختلف قرآنی از جمله ضرورت تقویت جایگاه امور قرآنی در ادارات کل تبلیغات اسلامی کل استان‌های کشور پرداختند و از آخرین محصول نرم‌افزاری آموزشی سازمان دارالقرآن کریم رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha