• چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98032210232
  • خبرنگار : 71132

لاریجانی: مرحوم احمدی نگرانی‌هایی برای کل امت اسلامی داشت

لاریجانی: مرحوم احمدی نگرانی‌هایی برای کل امت اسلامی داشت

رئیس مجلس شورای اسامی با اشاره به اهمیت موضوع تحقق عدالت در جامعه گفت که مرحوم احمدی ورای دسته بندی سیاسی متفاوت نگرانی‌هایی برای کل امت اسلامی داشت.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در آئین بزرگداشت شخصیت و مقام علمی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی که در محل سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها "سمت" برگزار شد با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم احمدی گفت: گاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی که برخی از افراد حرف‌های عمیق استدلالی نمی‌زدند به ایشان حالت انفجار دست می‌داد و ناراحت می‌شدند و می‌گفتند بحث‌ها باید مبنای عقلایی و استدلالی داشته باشند.

وی با اشاره به سابقه نماینده مرحوم احمدی در مجلس هفتم یادآور شد: در مصاحبه‌ای دیدم که ایشان به نیکی از مجلس یاد نکرد و می‌گفت، گاهی در مجلس می‌بینیم که مباحث مجلس استدلالی نیست. به نظر می‌رسد این که در جامعه مبانی عقلانی استفاده شود باعث ارتقای جامعه است. تعلق خاطر آقای احمدی هم به فکر استدلالی زیاد بود و آن را مایه تکامل جامعه می‌دانست.

رئیس مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: آقای احمدی ورای دسته بندی‌های سیاسی متعارف چپ و راست که در سطح پایین سیاست قرار دارد نگرانی‌هایی برای کل امت اسلامی داشت. ایشان نسبت به راه امام یک شیفتگی داشت و بحث‌هایش فراتر از مسائل خرد سیاسی بود. مثل موضوع تحقق عدالت در جامعه که برایش حائز اهمیت بود یا این که چرا برخی از مسائل در حوزه‌ی سیاست با ناپختگی مطرح می‌شود که هزینه ایجاد می‌کند.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: افراد صاحب نظر در حوزه‌ی مسائل فلسفی و مسائل فکری چند سنخ هستند برخی علم دارند ولی این علم در خودشان به بار نشسته است اما مرحوم احمدی با عقیده‌اش زندگی می‌کرد. چنین افرادی خیلی نادر هستند شاید تأثیرات مرحوم بروجردی، حضرت امام و آیت‌الله طباطبایی در شخصیت ایشان این وزن را به وجود آورد. زیرا افراد کمال یافته و شایسته اگر علمی پیدا کنند اول در خودشان به بار می‌نشیند و مرحوم احمدی جزو سالکان این طریقت بود.

رئیس مجلس انتشارات سمت را از خیرات مرحوم احمدی عنوان کرد و گفت: کتابهای ارزنده‌ای در خصوص علو انسانی در این انتشارات تألیف و ترجمه شده است. مرحوم احمدی روی واژه‌های فارسی هم دقت نظر داشت و از دوره طفولیت به شاهنامه و آثار ادبی بزرگان علاقمند بود. ایشان از بانیان دانشگاه تربیت مدرس بود و خدمات علمی زیادی از او به جا مانده که امیدواریم این مسیر تداوم یابد.

وی با اشاره به حضور وزیر علوم در مراسم بزرگداشت مرحوم احمدی تصریح کرد: در ماه‌های آخری که در مجلس در خدمت آقای احمدی بودم ایشان خواسته‌ای در مورد اتمام ساختمان انتشارات سمت داشت و نگران بود که برخی از بخش‌های این ساختمان نیمه تمام مانده است. لذا از وزیر علوم می‌خواهم این خواسته را عملی کند تا نگرانی ایشان هم برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha