• جمعه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۳:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98032210298
  • خبرنگار : 71468

داودی: لازم بود تلنگر بخورم/ طلای بزرگسالان آسیا ارزش بیشتری برایم داشت

داودی: لازم بود تلنگر بخورم/ طلای بزرگسالان آسیا ارزش بیشتری برایم داشت

نایب قهرمان وزنه برداری جوانان جهان گفت: از اینکه قهرمان نشدم واقعاً ناراحت شدم اما فکر می‌کنم لازم بود تلنگری بخورم و جدی تر تمرینات را دنبال کنم.

علی داودی در گفتگو با ایسنا درباره عملکرد خود در مسابقات قهرمانی جوانان جهان بیان کرد: سطح مسابقات بالا بود و وزنه بردار ارمنی هم یک سال در مسابقه‌ای شرکت نکرده بود و نمی دانم چه کار کرده بود که ۲۰-۳۰ کیلوگرم افزایش رکورد داشت (با خنده). من مطمئن بودم این وزنه‌ها را می‌زنم. البته بعد از مسابقه هر حرفی بزنی تبدیل به بهانه می‌شود اما در فیجی ساعت خوابم بهم ریخت و زمان مسابقه که اوج استرس و هیجان بود، خوابم می‌آمد. ۱۰۰ درصد آماده نبودم و اگر آماده بودم وزنه‌های بیشتری می‌زدم و حتی رکورد جهان را هم می‌شکستم. برای اینکه قهرمان نشدم واقعاً ناراحت شدم اما فکر می‌کنم لازم بود تلنگری بخورم و جدی تر تمرینات را دنبال کنم.

داودی در مورد اینکه برخی کارشناسان معتقدند نباید بیش از حد به او فشار می‌آوردند، تصریح کرد: فکر می‌کنم این مسئله هم درست باشد چون قبل از سال جدید در جام فجر شرکت کردم و بعد هم مسابقات قهرمانی آسیا را داشتم. من از سال گذشته که برای مسابقات جوانان جهان ازبکستان تمرین می‌کردیم در اردو بودم تا همین مسابقات جوانان جهان ۲۰۱۹ و هر زمان به خانه رفته ام در حد ۳-۴ روز بوده است. فکر می‌کنم بدنم هم تحلیل رفته چون آب و هوای فیجی گرم بود. با این حال خدا را شکر تیم قهرمان شد. من هم فکر نمی‌کردم عملکردم به این شکل شود چون در تمرینات تا نزدیک رکوردهایم پیش رفته بودم.

وزنه بردار فوق سنگین ایران با اشاره به حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا تاکید کرد: رقابت در مسابقات قهرمانی آسیا سنگین بود و من ۵-۶ رقیب داشتم. مدال جوانان خیلی ارزشمند است اما مدال بزرگسالان آسیا برایم ارزش بیشتری دارد. البته اگر مسابقات قهرمانی جوانان جهان سر جای خود برگزارمی شد مدال طلا را می‌گرفتم اما مسابقات کمی جلو افتاد. با این حال با اختلاف یک کیلوگرم باختم و اختلاف زیاد نبود.

او در مورد زمان اضافه شدنش به اردوی تیم ملی بزرگسالان نیز گفت: فکر می‌کنم دو هفته بیرون اردو باشم بهتر است چون مدت زمان زیادی را در اردوها بودم و انگار زده شده ام. بنابراین خیلی خوب است که کمی استراحت کنم و از لحاظ روحی برگردم در این صورت بهتر می‌توانم کار کنم و ان شاءالله از حدود دو هفته دیگر به اردو اضافه می‌شوم.

نایب قهرمان جوانان جهان در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند مدت زمان باقی مانده تا قهرمانی بزرگسالان جهان فرصت مناسبی باشد تا بتواند رکوردهایش را افزایش دهد و خود را آماده کند، تاکید کرد: فکر می‌کنم اگر ۱۰ کیلوگرم روی رکوردهایم بیاورم در مسابقات جهانی تایلند می‌توانم عملکرد قابل قبولی داشته باشم. تا رقابت دسته فوق سنگین مسابقات جهانی حدود ۱۱۰ روز باقی مانده که فرصت خوبی است تا به آمادگی کامل برسم.

او در مورد قهرمانی تیم جوانان و عملکرد علیرضا یوسفی نوجوان تصریح کرد: تیم جوانان برای چهارمین مرتبه قهرمان جهان شد که ارزشمند است و اکثر ملی پوشان مدال گرفتند به جز دو، سه نفر که بدشانسی آوردند. علیرضا یوسفی هم بیشتر از انتظاری که از یک وزنه بردار نوجوان وجود داشت، وزنه زد. او از سال ۲۰۲۰ وارد رده سنی جوانان می‌شود و ورزشکار قدرتمندی است که می‌تواند سال بعد طلای جوانان جهان را بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha