• چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98032210304
  • منبع : نمایندگی زنجان

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب کشور:

اعتقاد دولت بر توسعه سیاسی است

اعتقاد دولت بر توسعه سیاسی است

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کشور گفت: توسعه سیاسی، توجه به تحزب و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت فعالان سیاسی، از تاکیدات در کشور است.

به گزارش ایسنا، حمید ملانوری‌  در نشست معتمدین، نخبگان و برگزیدگان استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، افزود: اعتقاد دولت بر توسعه سیاسی است و تاکید می‌شود نخبه‌ها در احزاب فعالیت موثر داشته باشند. البته فایده بر حضور همه اقشار در احزاب است و استفاده از ظرفیت افراد می‌تواند به دولت و نظام کمک کند.

وی با اشاره به اینکه باید خانه‌های احزاب به عنوان نهاد و تشکل، احزاب را دور هم جمع کند، ادامه داد: تا این لحظه در ۱۷ استان خانه احزاب تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

این مسئول با بیان اینکه فرآیند تاسیس احزاب در استان‌ها بر اساس قانون جدید آسان شده است، تصریح ‌کرد: برای تاسیس دفتر در استان‌ها به محض معرفی فرد در استان برای فعالیت در دفاتر استانی فرآیند کار بدون بروکراسی اداری آغاز و در کم‌ترین زمان ممکن باید دستور راه‌اندازی دفاتر صادر شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور به موضوع پرداخت یارانه احزاب اشاره کرد و یادآور شد: در دو سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان یارانه به خانه احزاب کشور تعلق گرفته است و در تلاش هستیم این مبلغ ارتقا پیدا کند تا خانه‌های احزاب در استان‌ها نیز فعالیت خوبی داشته باشند.

ملانوری‌ ادامه داد: ۱۱۰ حزب خودشان را با قانون جدید تطبیق داده‌اند و ۱۰ حزب دیگر در حال تطبیق خود با قانون جدید هستند و می‌توان عنوان کرد تا به امروز ۱۲۰ حزب فعالیت پروانه فعالیت خواهند داشت و از این پس مابقی برای فعالیت خود باید درخواست فعالیت جدید دهند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کشور به موضوع جبهه‌ها و ائتلاف‌ها در زمان انتخابات نیز اشاره و اظهار کرد: باید فعالیت‌ها به اطلاع ما برسد. در حال حاضر جبهه جمنا، جبهه اصولگرایان استان قم و اصلاح‌طلبان ایران اسلامی قانونی در حال فعالیت هستند؛ یعنی الان این سه جبهه فعال هستند.

ملانوری‌گفت: ما مانع فعالیت سیاسی افراد نیستیم اما اگر فردی به دنبال فعالیت سیاسی باشد باید پروانه فعالیت دریافت کند.

وی همچنین به فعالیت سمن‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور ۲۰ هزار سمن در حال فعالیت است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور به موضوع تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: احزاب دارای پروانه فعالیت می‌توانند درخواست تجمع کنند و اشخاص حقیقی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. ه تشکل‌های صنفی زیرمجموعه کمیسیون نیز می‌توانند درخواست تجمع کنند. البته احزاب ۷۲ ساعت قبل از تجمع باید تقاضای خود را ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha