• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98032310556
  • منبع : نمایندگی زنجان

عزای محیط زیست برای زندگی مدرن انسان؛

صرف 4.5 تن کاغذ برای صدور قبض برق زنجانی‌ها

صرف 4.5 تن کاغذ برای صدور قبض برق زنجانی‌ها

ایسنا/زنجان معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: سال گذشته 4.5 تن کاغذ صرف صدور قبض برق زنجانی‌ها شد.

‌عبدالله نثار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آنچه که اعلام شده با حذف قبض‌های کاغذی (آب، برق، گاز و تلفن) در کشور بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان هزینه صدور قبض کاغذی کشور صرفه‌جویی می‌شود و این هزینه بسیار زیاد می‌تواند در مسیرهای دیگری سرمایه‌گذاری شده و از هدر رفتن سرمایه کشور جلوگیری کند.

این مسئول ادامه داد: افزون‌بر بار مالی، صدور قبض‌های کاغذی صدمه جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند؛ چراکه برای تولید هر تن کاغذ به صورت متوسط ۲۵ اصله درخت و بیش از ۱۶ هزار گالن آب باید از بین برود، این آمار در مدت طولانی فاجعه‌ای بزرگ و آسیب اقتصادی بالایی است.

وی افزود: این شرکت ۴۴۵ هزار و ۶۷۴ مشترک (تا پایان سال ۹۷) دارد و سال پیش ۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۳۴۴ قبض برق در این استان صادر شده است و برای صدور این تعداد قبض سالانه حدود ۴.۵ تن کاغذ مصرف می‌شود.

نثار با بیان اینکه با حذف قبض‌های کاغذی از هدر رفتن کاغذ و از بین رفتن درختان و منابع آب کشور پیشگیری می‌شود، تصریح کرد: کاهش هزینه‌های صدور و تحویل قبض، افزایش سرعت اطلاع‌رسانی، رفع مشکلات ناشی از مفقودی قبض‌ها و سایر مشکلاتی که برای مشترکین پیش می‌آمد از دستاوردهای حذف قبض‌های کاغذی است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، یادآور شد: مشترکان برق استان زنجان می‌توانند برای دریافت قبض برق به صورت پیامکی شماره هفت رقمی رمز رایانه موجود در قبض برق خود را با تلفن همراه خود به شماره ۵۰۰۰۴۹۲۷ ارسال کرده و مبلغ کارکرد ماهیانه برق خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به طراحی و انتشار نرم‌افزار سامانه برق زنجان (سبز) توسط شرکت توزیع نیروی برق استان، خاطرنشان کرد: این اپلیکیشن سال پیش برای تلفن همراه طراحی شد و خدماتی مانند درخواست انشعاب، اصلاح اطلاعات، درخواست اصلاح نام، اصلاح سرویس و تعرفه، جمع‌آوری و نصب انشعاب، واریز صورتحساب و سایر خدمات غیرحضوری در این نرم‌افزار پیش‌بینی و طراحی شد و امسال نیز با ارتقای نرم‌افزار، افزون بر آن خدمات، برنامه‌های خاموشی با برنامه، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده و مشترکان هر منطقه می‌توانند با روش‌های مختلف برنامه‌های خاموشی استان زنجان را دریافت کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha