• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98032310588
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نصب دوربین مداربسته در سه بنای تاریخی شاخص اردستان

موضوع مالکیت ‌کاخ سرهنگ آباد زواره؛ همچنان بلاتکلیف

موضوع مالکیت ‌کاخ سرهنگ آباد زواره؛ همچنان بلاتکلیف

ایسنا/اصفهان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: سه بنای تاریخی شاخص در شهرستان اردستان برای حفاظت و حراست بیشتر به دوربین مجهز می‌شود.

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- اظهار کرد: حفاظت بیشتر و بهتر از اماکن تاریخی شهرستان اردستان یکی از رسالت‌های مهم در حفظ میراث فرهنگی است که برای تحقق بهتر این مهم مجهز شدن اماکن تاریخی شاخص به دوربین مدار بسته را در اولویت کاری قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه ساماندهی مجموعه کاخ سرهنگ آباد زواره مورد تاکید است، تصریح کرد: این موضوع را با هدف جلب رضایت اهالی دنبال می‌کنیم، با توجه به موقعیت بنا و حفظ امنیت بیشتر عملیات نصب پنج دوربین با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال آغاز شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان اضافه کرد: همچنین فاز دوم عملیات مقاوم سازی کاخ سرهنگ آباد با اعتبار بیش از ۲ میلیارد ریال آغاز شده است. با توجه به اینکه این ملک مشاع بیش از ۶۰ نفر است، موضوع مالکیت این بنا همچنان بلاتکلیف است.

مشهدی با بیان اینکه در ادامه حفاظت بیشتر مکان‌های شاخص شهرستان، عملیات نصب دوربین مداربسته در مساجد جامع اردستان و زواره انجام می‌شود، افزود: اعتبار نصب دوربین در این مساجد حدود ۲ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه مسجد جامع اردستان یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی استان اصفهان است که در انتظار فهرست جهانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسجد جامع اردستان جز پنج مسجد شاخص و ارزشمند ایران است حفظ و امنیت آن بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان تصریح کرد: همان قدر که بناهای تاریخی ارزشمند است فرهنگ و نگاه مردم هم باید عوض شود. میراث فرهنگی به تنهایی متولی حفظ و نگهداری آثار تاریخی نیست و دیگر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و همچنین مردم نیز باید از آثار تاریخی حفاظت کنند.

مشهدی در خصوص ایجاد دفتر پایش برای قنات دوطبقه اردستان، گفت: این موضوع با توجه به مساعدت مدیرکل میراث فرهنگی استان در حال پیگیری است و نیروی مجرب و متخصص انتخاب شده است. اگر اتفاق خاصی پیش نیاید به زودی در شهرستان مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha