• شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98032511077
  • خبرنگار : 71536

با حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال صورت گرفت

افتخاری و ورمزیار جمعا ۱۵ سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شدند

افتخاری و ورمزیار جمعا ۱۵ سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شدند

کمیته‌ اخلاق فدراسیون فوتبال پس از بررسی پرونده جنجالی جعل و تخلف در آکادمی فوتبال باشگاه استقلال تهران در نهایت مدیرعامل وقت و مسئول آکادمی این باشگاه را جمعا به ۱۵ سال محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی محروم و به پرداخت جریمه نقدی یک میلیارد ریالی محکوم کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، پرونده جنجالی جعل و تخلف در سندهای اداری و مالی در آکادمی باشگاه استقلال تهران مدت‌ها است که در محافل خبری و انضباطی فوتبال مطرح است. سرانجام کمیته‌ اخلاق فدراسیون فوتبال با قاطعیت به این پرونده رسیدگی و پس از بررسی و هم‌چنین احضار متخلفان و مطلعان، حکم نهایی خود را اعلام کرد.

بر اساس حکم کمیته‌ اخلاق فدراسیون فوتبال، سیدرضا افتخاری، مدیرعامل پیشین استقلال به ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

صادق ورمزیار مسئول وقت آکادمی فوتبال استقلال نیز به ۱۰ سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های فوتبالی و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌ است.

محکومان می‌توانند به رای کمیته اخلاق اعتراض کنند و امکان تجدیدنظرخواهی در این احکام وجود دارد.

پرونده آکادمی باشگاه استقلال تهران به جهت جعل،‌ قصور و سوء استفاده از موقعیت هم‌چنان در دادسرای فرهنگ و رسانه مفتوح است و متهمان این پرونده باید پاسخگوی جنبه‌های کیفری اتهام خود در دادسرا باشند.

در زمان مدیریت افتخاری بر باشگاه استقلال و ریاست ورمزیار بر آکادمی فوتبال استقلال، با استفاده از ابراز مجعول و دست کاری در قراردادهای برخی از بازیکنان و هم‌چنین جعل اسناد، تخلفاتی رخ داده بود که اکنون کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مدیرعامل و رییس اکادمی وقت باشگاه را در این ماجرا محکوم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۵ ۰۹:۴۵

احتمالا پس از تجدیدنظرخواهی، محرومیت‌هاشون تعلیق میشه!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۵ ۱۰:۱۳

یارو خودش به جعل قرارداد اعتراف کرد نفر دیگه تو برنامه زنده تلفنی گفت که رشوه دادم به فدراسیون تا جلال و امیری باهاشون قرارداد ببنده آب از آب تکون نخورد بعد تو رده سنی نوجوانان و جوانان که صغر سنی همیشه هست دو نفر رو که الان دیگه کاره ای نیستن محروم کردن. خداییش عدالت رو به چالش کشوندن با این تفاسیر حمید درخشان که بازیکن 23 ساله رو در قالب تیم ملی نوجوانان برد جام جهانی با داریوش مصطفوی رو باید دار میزدن.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۵ ۱۱:۱۳

دوست عزیز. این که به سادگی جعل خبر میکنی و میگی طرف توی برنامه زنده گفته رشوه دادم به فدراسیون که جلال و وحید برن قرارداد ببندن خیلی جالبه! مگه جلال و وحید طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال بودن؟!!!!!!!!!!!! باز اگه دقت میکردی و میگفتی به نفت تهران رشوه داده شده به باور نزدیک‌تر بود!!!!! شماها یک دروغی رو اونقدر تکرار میکنین که براتون تبدیل به فکت میشه. ضمنا تخلف این دوستان مربوط به صغر سنی نبوده!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۵ ۱۱:۳۲

یه خورده وجدان داشته باش پرسپولیس به خاطر 8 روز جابه‌جایی تاریخ خرید طارمی با درز اطلاعاتی به صورت عمدی توسط خود فدراسیون ایران به ترکیه صورت گرفت 1 سال محروم شد

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۵ ۱۱:۵۲

اره جان تو

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۵ ۱۱:۳۰

این خبر نشون میده در جریان طارمی و پرسپولیس فدراسیون فوتبال با ارسال اطلاعات درباره سند دستکاری شده به تیم ترکیه‌ای و فیفا کسانی از داخل فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش قصد تسویه حساب با باشگاه پرسپولیس داشتن و محروم کردن یک ساله پرسپولیس و بستن پنجره اون عمدی بوده میشه حدس زد از پرسپولیس قصد اخاذی و گرفتن پول داشتن اما مسوولان این تیم مقاومت کردن بعد موضوع رو بین المللی کردن.