• شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98032511440
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ خرداد بخوانید؛

پاسخ‌گویی مجازی رییسی به مخاطبان/روحانی در تاجیکستان/ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان

پاسخ‌گویی مجازی رییسی به مخاطبان/روحانی در تاجیکستان/ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان

نظراتی درباره قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات/ واکنش های در پی حمله به نفتکش‌های دریای عمان/ عفو و تخفیف ۵۸۲ نفر از محکومین تعزیرات با موافقت رهبری/ سخنان روحانی در پنجمین کنفرانس" تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا)" در تاجیکستان/ ابلاغ قانون«حفاظت از خاک»/ ایراد شورای نگهبان به لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و پنجم خرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی از عفو و تخفیف مجازات ۵۸۲ نفر از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی با موافقت رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید فطر خبر داد.

همچنین رئیس جمهور «قانون حفاظت از خاک» را برای اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهادکشاورزی ابلاغ کرد. قانون حفاظت از خاک که ۴ خرداد ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی  و ۱۲ خرداد ۹۸ در شورای نگبان به تصویب و تایید رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار "عبدالله عبدالله" رئیس اجرایی دولت افغانستان با تاکید بر اینکه ایران خواهان ثبات، امنیت، صلح و آرامش در افغانستان است، بر توسعه و تحکیم روابط تهران - کابل تاکید کرد.

پس از این دیدار رییس جمهور کشورمان در پنجمین کنفرانس" تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا)" در تاجیکستان، دستیابی به سطح قابل قبولی از صلح، ثبات و توسعه را در شرایط امروز جهان، نیازمند گسترش همکاری و گفتگوهای منطقه‌ای با هدف تقویت تفاهم دانست و تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر همکاری، هم‌افزایی و یافتن راه‌های دستیابی به منافع مشترک، سود متقابل و در یک کلمه، سیاست برد – برد است.

روحانی همچنین در دیدار امیر قطر در حاشیه این نشست گفت: رایزنی دوجانبه و چند جانبه و همکاری بیشتر، تنها راه کاهش اختلافات و حل و فصل مشکلات منطقه ای است و ایران همواره آماده مشارکت در این عرصه است.

در حاشیه همین نشست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با رجب طیب اردوغان، روسای جمهور ایران و ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.اردوغان در این دیدار تاکید کرد: آنکارا مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه ها توسعه دهد.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم در نشست تعامل و اعتمادسازی در آسیا با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام بر معاهده منع گسترش تسلیحات تاثیر گذاشت گفت: همه طرف‌های برجام باید به پایبندی خود تداوم دهند.

 آیت الله علی اکبر رشاد در اجلاسیه شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، با اشاره به هنجارشکنی و تحرکات فرهنگی غیرمتعارف برخی سفارتخانه‌های خارجی در تهران از بی‌تفاوتی مسئولان امور انتقاد کرد و گفت: دولت انگلستان همیشه و همچنان در حال جنگ با ماست، عجیب است که برخی می‌خواهند برای دشمن مرموز و مزوّر ملت جشن بگیرند. کسانی که در چنین آیینی حضور پیدا کنند بدانند: در صورت شرکت در این مراسم منحوس از نظر مردم ما در زمره منفورترین خواهند بود.

سفیر ایران در دانمارک در صفحه توئیتر خود با طرح این پرسش که حمله به نفت کش‌ها هنگامی که نخست وزیر ژاپن در ایران به سر می‌برد به نفع چه کسانی است؟ نوشت: هنگام سفر آقای روحانی به سوئیس اتهام اقدام تروریستی در فرانسه مطرح می‌شود، وقتی اروپا می‌خواهد مکانیزم مالی را مطرح کند اتهام ترور در ⁧دانمارک مطرح می‌شود، هنگام حضور نخست وزیر ژاپن در ⁧ ایران به نفتکش‌ها حمله می‌شود چه کسانی طراح سناریوهای دروغین و تکراری هستند و از آن نفع می‌برند؟

همچنین نماینده دائم کویت در سازمان ملل به ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به نفتکش‌های دریای عمان واکنش نشان داد و گفت: ثابت کردن این مساله که قایق موجود در ویدئو یی که آمریکایی‌ها منتشر کردند، متعلق به سپاه پاسداران ایران باشد امری دشوار است.

در همین ارتباط سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به محورهای ضد ایرانی اظهارات مایک پمپئو در گفت‌وگوی تلفنی‌اش با نخست‌وزیر عراق اشاره کرد. مورگان اورتاگوس، در این بیانیه‌ ضمن مطرح کردن ادعاهایی ضد ایرانی نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پی «حملات اخیر ایران در منطقه» با عادل عبد المهدی، نخست‌وزیر عراق گفت‌وگویی [تلفنی] داشت. وزیر امور خارجه ارزیابی ما را مبنی بر این که ایران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان بوده است را [با عادل عبد المهدی] به اشتراک گذاشت.

رهبر حزب کارگر انگلیس  هم از اتهام‌زنی دولت این کشور به ایران درباره حادثه آتش‌سوزی اخیر در دو نفت‌کش‌ در دریای عمان انتقاد کرده و آن‌را تنش‌زا خواند.

وزیر امورخارجه ژاپن با انتشار یک توئیت به رفع ابهامات درباره برگه کاغذی پرداخت که نخست وزیر این کشور حین دیدارش با رهبر معظم انقلاب با خود به همراه داشت. تارو کونو، در حساب کاربری خود در توئیتر خطاب به برخی شایعات درباره این برگه نوشت: اشتباه است. آنچه نخست وزیر به همراه داشت حاوی نکاتی بوده که وی در صحبت‌هایش مطرح کرد، نه پیام رئیس جمهور دونالد ترامپ.

قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات

میرلوحی: برای مبارزه با فساد به تمام قوانین این حوزه توجه شود

بختیار، عضو فراکسیون امید مجلس: یکی از راه‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی شفافیت در اموال مسئولان است

عضو فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس: محرمانه بودن اطلاعات در قانون رسیدگی به دارایی‌های مسئولان قابل قبول نیست

***

عباسعلی کدخدایی با اشاره به ایراد شورای نگهبان به لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی از سوی شورای نگهبان، عنوان کرد: این لایحه با قانون فعلی تفاوت چندانی ندارد و نظر هر دلسوزی را به خود جلب می‌کند. فقهای شورای نگهبان معتقد بودند در ماده اول این لایحه مسائل امنیتی حذف شده است. موارد دیگری نیز در رابطه با این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

فراخوان رئیس قوه قضائیه در خصوص مشارکت‌جویی از مردم و نخبگان در روند تحولات دستگاه قضائی منتشر شد. در بخشی از این فراخوان که متن آن در صفحات رئیس قوه قضائیه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، آمده است: بر این اساس اعلام می‌کنم تا زمانی که سامانه اختصاصی دستگاه قضائی برای ارتباط دو سویه با مردم و نخبگان در دسترس قرار بگیرد، صفحات متعلق به اینجانب در رسانه‌های اجتماعی، یکی از مسیرهای دریافت نظرات مردم و نخبگان خواهد بود.

*امروز همچنین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۴ متهم پرونده ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی برگزار شد که گزارش آن را میتوانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha