• یکشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: صوت
  • کد خبر: 98032612029
  • خبرنگار : 71539

صوت / بازار خودرو با این تلاطم به کدام سو می‌رود؟

صوت / بازار خودرو با این تلاطم به کدام سو می‌رود؟

افزایش قیمت خودرو در ماه‌های گذشته، که عوامل متعددی در آن دخیل بودند، خودرو را به کالایی سرمایه‌ای تبدیل کرده است؛ اما حالا، رشد قیمت‌ها متوقف شده و حتی سیر نزولی پیدا کرده است. فعالان این بازار می‌گویند همه مشتریان خودرو، به امید کاهش قیمت دست از خرید کشیده‌اند. در این شماره از پادکست ایسنا، دلایل نوسانات شدید در این بازار را بررسی کرده‌ایم.

خبرنگار: سارا سبزی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۸

1-باید سند خود رو از شرکت تحویل دهند فقط بنام خریدار اول که ثبت نام کرده باشد و هرگونه انتقال از قبیل :کارت ماشین، کارت سوخت و سند ماشین به غیر ممنوع باشد 2- درصورت خرید و فروش خود روی صفر باید مالیات سنگین وضع شود اگر چنین شود آنگاه عده ای بفکر واسطه گری و ثبت نام خود رو برای کسب سود نخواهد بود و فقط مصرف کنند واقعی برای خودرو ثبت نام خواهد کرد. ان هم به نیت مصرف.بنابراین باید جلوی این رانت بسیار غلط گرفته شود 3- خرید و فروش خودروی صفر بعد از یک سال امکان پذبر باشد تا فقط مصرف کنند گان واقعی برای خرید ماشین ثبت نام کنند 4- نمایندگی های خودرو در ایران متاسفانه واسطه و دلال خرید و فروش خود رو شده اند. باید از این کار غلط و واسطه گری این نمایند گی ها بشدت جلو گیری کرد تا این نمایندگی های خودرو صفر کیلو متر افراد را بصورت امانی نفروشند البته الان این کار را متاسفانه انجام می دهند. از نظر اقتصادی این بدترین فعالیت در حوزه خرید و فروش خودرو و بدترین کار برای گرانی خودرو می باشد 5-انباشت خودرو در پارکینگ ها احتکار نوعی کالا در شرایط کنونی محسوب شود و با شدت با عاملان آن برخورد و خودروی انبارشده و احتکار شده به نفع مشتریان توقیف شود خودرو یا برای مصرف است یا برای سود بیشتر و اگر نیت بر هم زدن بازار و سود و رانت باشد باید برخورد شود اعلام شود هیچ پارگینگی حق پارک ماشین صفر کیلومتر به مدت دو روز بیشتر ندارد تا سوداگران دست از سوداگری بر دارند نظارت برخورد حل مشکل بازار است اگر خودرو برای مصرف کننده واقعی است پس در پارکینگ ها چرا انباشت شده اند *** الزاما باید برای همه شرکت های تولید کننده خودرو و حتی ماشین های وارداتی هم مصداق پیدا کند

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۸

قیمت ها امروز دوباره خیلی بالا رفته