• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98032813435
  • خبرنگار : 30054

"فلومتر التراسونیک" را از ابزار سنجش آریا بخرید

"فلومتر التراسونیک" را از ابزار سنجش آریا بخرید

فرآیند انتخاب ابزار دقیق صنعتی بسیار پیچیده است و نیاز به مهارت و آشنایی فرد با مباحث مختلف صنعتی دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ابزار سنجش آریا، این ابزارها برای کارهای مختلفی مانند اندازه‌گیری شدت‌جریان، اندازه‌گیری فشار و اندازه‌گیری اختلاف فشار به کار گرفته می‌شود که هر کدام از آن‌ها مربوط به یک حوزه صنعتی خاص می‌شود. معروف‌ترین محصولاتی که برای سنجش جریان در صنایع استفاده می‌شوند، انواع فلومتر و روتامتر مانند روتامتر آب، روتامتر هوا و روتامتر شیشه‌ای هستند؛ اما درهرصورت همه این ابزارها در زمره تجهیزات دقیق قرار می‌گیرند که در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه و در سایر حوزه‌های صنعتی و غیرصنعتی کاربرد دارند. در این مطلب ما چهار مورد از ابزارهای پرکاربرد را به‌عنوان ابزار دقیق صنعتی در نظر گرفته‌ایم که معرفی کنیم و نحوه عملکرد آن‌ها را ذکر کنید.

فلومتر التراسونیک

فلومتر یا جریان‌سنج یکی از تجهیزات صنعتی یا ابزار دقیق صنعتی است که برای اندازه‌گیری شدت جریان سیال استفاده می‌شود. مکانیسم عملکرد فلومترها با یکدیگر متفاوت است و برخی از آن‌ها به‌صورت مکانیکی و برخی نیز با روش‌های التراسونیک مقدار جریان یک سیال را اندازه‌گیری می‌کند. عملکرد فلومتر التراسونیک با کمک ارسال امواج التراسونیک به داخل سیستم لوله‌کشی و تغییر امواج با توجه به‌سرعت سیال طراحی می‌شود.

فلومتر التراسونیک به‌صورت یک قطعه اضافی در مسیر عبور جریان سیال قرار می‌گیرد و از دو محل مشخص امواج التراسونیک را به داخل جریان سیال عبور می‌دهد. نحوه حرکت امواج اولتراسونیک و انعکاس آن‌ها توسط دستگاه خوانده شده و تغییرات آن با توجه به تغییرات جریان سیار محاسبه می‌شود. نتایج به دست آمده از این روش بسیار دقیق هستند و شدت‌ِ جریان سیال را به‌صورت تابعی از امواج اولتراسونیک و انعکاس آن‌ها در اثر برخورد بسیار اندازه‌گیری می‌کند.

فلومتر توربینی

فلومتر توربینی یکی دیگر از ابزار دقیق صنعتی است که عملکردی همانند یک دوربین معمولی دارد و نحوه اندازه‌گیری سرعت جریان در آن به‌صورت مکانیکی است. این فلومترها به‌صورت یک قطعه اضافی در مسیر عبور سیال یا در مسیر لوله‌کشی یک فرایند نصب می‌شود. در داخل جریان‌سنج سیستمی همانند توربین‌های معمولی به کار گرفته شده که سرعت آن با توجه به‌سرعت گردش سیال تغییر می‌کند.

بنابراین زمانی که شما این ابزار دقیق صنعتی را در مسیر جریان عبور سیال قرار می‌دهید، سرعت حرکت سیال باعث به حرکت درآمدن توربین داخل جریان‌سنج می‌شود که معیار خوبی برای اندازه‌گیری جریان سیال است. در این دستگاه یک مبدل تبدیل حرکت به داده دیجیتال یا تبدیل به حرکت عقربه وجود دارد که نتیجه نهایی را به‌صورت تابعی از سرعت جریان گزارش می‌دهد. عملکرد فلومتر توربینی ممکن است در برخی از سیالات تحت تأثیر قرار گیرد و با خطاهایی همراه باشد؛ اما برخی از برندها محصولات بسیار دقیقی دارند که عملکرد آن‌ها جالب توجه است.

پرشر سوئیچ

اگر با عملکرد سوئیچ یک خودرو یا سوئیچ در سایر قسمت‌های صنعتی و غیرصنعتی آشنایی دارید، می‌توانید ادعا کنید که تا حدودی با عملکرد پرشر سوئیچ هم آشنا هستید. این ابزار که به‌عنوان سوئیچ اختلاف فشار هم شناخته می‌شود به منظور کنترل فشار در یک محل یا یک مخزن خاص به کار گرفته می‌شود و وظیفه آن قطع یا وصل کردن فرآیند بعد از رسیدن سیستم به یک فشار مشخص است.

این ابزار دقیق صنعتی از قبل بر روی یک فشار خاص تنظیم شده است. مثلاً شما برای انجام یک فرآیند خاص نیاز به فشاری معادل با ۲۰ بار یا ۲۰ پاسکال دارید. هر گونه افزایش فشار بیشتر از این محدوده می‌تواند به سیستم شما صدمه بزند؛ بنابراین خیلی راحت شما پرشر سوئیچ را بر روی یک عدد خاص تنظیم می‌کنید و شرایط را به شکلی تنظیم کنید که در صورت افزایش یا کاهش فشار از مقدار تعیین شده، سیستم بلافاصله قطع می‌شود و ادامه فرایند به بازگشت سیستم به حالت طبیعی موکول می‌شود. برای خرید پرشر سوئیچ با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

دی پی گیج

دی پی گیج یا گیج اختلاف فشار یکی دیگر از تجهیزاتی است که به‌عنوان ابزار دقیق صنعتی به کار گرفته شده و وظیفه آن اندازه‌گیری اختلاف فشار و گزارش آن به‌عنوان تفاوت فشار بین دونقطه است. این اختلاف فشار ممکن است در دو طرف یک واکنش شیمیایی یا در دو مخزن بزرگ ذخیره سازی سیالات یا گازهای مختلف باشد؛ بنابراین ابزار دی پی گیج به شکلی نصب می‌شود که به دو طرف یک دستگاه یا یک فرایند وصل شده و امکان اندازه‌گیری اختلاف فشار بین آن‌ها را داشته باشد.

فرض بگیرید که در یک پالایشگاه یا در یک کارخانه صنعتی از سیستم لوله‌کشی استفاده‌شده و لازم است که بین آن‌ها اختلاف فشار مشخصی وجود داشته باشد. در این حالت گیج اختلاف فشار بر روی سیستم قرارگرفته و امکان اندازه‌گیری اختلاف فشار بین دونقطه را فراهم می‌کند. نکته‌ای که در اینجا باید بدانید این است که گیج اختلاف فشار یک عدد مشخص به ما نمی‌دهد و فقط تفاضل فشار بین دونقطه را اندازه‌گیری می‌کند و به همان اندازه عقربه دستگاه حرکت می‌کند.

با توجه به توضیحات داده شده انتخاب یک ابزار دقیق صنعتی در وهله اول بین نیاز سیستم و فرایند بستگی دارد. گاهی ممکن است شما برای انتخاب یک کلمه شرایط سیال و شرایط خوردگی آن را در نظر بگیرید یا حتی گرانروی بر نتیجه نهایی جریان‌سنج تأثیر بگذارد. معمولاً تشخیص این موارد بر عهده مهندسین صنایع و مهندسی این پروژه است که با توجه به نوع آن بهترین ابزار ممکن را انتخاب می‌کند. اگر شما هم به دنبال انتخاب یک دستگاه با کیفیت و استاندارد هستید و به شکل دقیق نمی‌دانید که کدام یک از برندها در زمینه تولید ابزار آلات دقیق بهتر هستند، به طور مستقیم با ما در تماس باشید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha