• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98032813778
  • منبع : بانک ملی ایران

مالکیت خانه‌های سازمانی نیوسایت اهواز با بانک ملی نیست

بانک ملی ایران درباره منازل کارکنان لوله‌سازی اهواز توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که این بانک درخصوص این منازل هیچ مالکیتی ندارد.

به گزارش ایسنا، علی ساری - نماینده مردم اهواز در مجلس - روز گذشته در خصوص منازل کارکنان لوله‌سازی اهواز طی تذکری به وزیر اقتصاد اظهار کرد که این منازل که در اختیار بانک ملی قرار داشت، علی رغم اقدام کارکنان برای خرید منازل مسکونی و عدم پاسخگویی بانک ملی، بانک مذکور در اقدامی عجیب منازل این عزیزان را با قیمتی باورنکردنی به یک شخص واگذار کرده و فردی که منازل از طرف بانک به او واگذار شده است، با شیوه‌های بسیار زشت و اعمال زور توسط افراد شرور نسبت به اخراج کارکنان لوله‌سازی اهواز از منازل اقدام می‌کند.

در این باره بانک ملی توضیحاتی ارائه کرده که بدین شرح است:

"بانک ملی ایران نسبت به خانه‌های مورد اشاره در اهواز، مالکیتی ندارد. موضوع از این قرار است که بانک ملی ایران از محل اعتبارات سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ ایجاد شده برای شرکت لوله سازی اهواز، مطالباتی داشت که تا ۱۰ سال پس از زمان ایجاد بدهی نیز وصول نشد.

در سال ۱۳۹۳، این مطالبات از محل مزایده وثایق ملکی (که همان ساختمان‌های مورد اشاره است) و اجرای اسناد رسمی از مجرای اداره ثبت و پس از ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری واخواست شد که در نهایت به علت نبود خریدار، این املاک به بانک ملی ایران واگذار شد.

قیمت تمام شده املاک مورد وثیقه در سال ۱۳۹۳ برای بانک ملی ایران قریب به ۲,۰۴۰ میلیارد ریال بوده است. علاوه بر محاسبه طلب مبلغ ۱,۳۱۷ میلیارد ریال مابه التفاوت طلب و ارزش ملک در همان سال به صورت نقدی به شرکت لوله سازی اهواز پرداخت شد.

از این رو تملیک وثایق بعد از سال‌ها مماشات و از مجرای قانونی صورت پذیرفته و بدهی شرکت لوله سازی نیز در سال ۱۳۹۳ تسویه شده است؛ بنابراین در حال حاضر شرکت، فاقد بدهی به بانک است.

در ادامه و بر اساس الزامات قانونی که بانک‌ها را مکلف به فروش اموال مازاد و تملیکی کرده است، این املاک از مجرای قانونی به شخص ثالث واگذار و فروخته شد؛ بنابراین بانک ملی ایران در حال حاضر، اساساً نسبت به املاک مذکور مالکیتی نداشته است که بخواهد در آن دخل و تصرفی کند".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۰۷:۵۱

سوال اینجاست چرا بانک ملی طبق ماده ۸ انبوه سازی مسکن مشابه دولت پیشنهاد خرید منازل را به ساکنین نداد و هیچ گونه اطلاع رسانی به ساکنین نکرد و در عوض پس از فروش با نصب بنر با بی احترامی تمام ساکنین را به خروج از منازل تهدید نمود .

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۰۸:۳۵

سلام کجای قانون نوشته . کجای شرع اسلام گفته ساکنین 150 پلاک را تخلیه کنی و بدهید به یک نفر . ما انقلاب کردیم اینگونه شود ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۰۸:۵۱

بنام قادر مطلق ای خدا ای قانون ای حق ای دادرسان ای دادیاران ای وطن دوستان ای بانک ملی تهران ای کسانی که مسائل حاشیه، پرده بر چشم و گوش تان انداخته و در ناکجا آباد تاراج نمیدانید بر عمق جان و تن مردمان این شهر و استان و بوم و بَر، چه می گذرد... اینجا خوزستان است اهواز است دمای ۵۰ درجه است جایی است که طی ۸ سال جنگ آنچه که باعث شد خاکش توز نگردد و توء تهرانی آسوده بر مسند خوشگوارت بنشینی و نشسته باشی، خون شهید و شهدا و مفقودالاثرهایی بود که بعد از سال هنوز استخوان سنگ فرش شده اش را برای تشییع می آورند اینجا خاکی از کشور است که سیل تمام منابع اش مخازن و ذخیره هایش را در خود جاری و محو کرد..... و با خود بُرد اینجا سرزمینی است که در آن شهروند، سرما و گرمای جان گیر و نفس سوزش را با چفیه دور سرش فصل به فصل رد می کند و حالا نوبت به یغما و غارت رفتن جایی و مسیری و مکانی است که بوی خوب پول، چشم را خمار کرده و مشام را نوازش میدهد. کجای قانون نوشته شده که خانه سازمانی و املاک دولت جای بدهی برود؟ کجای قانون نوشته شده که منازل مسکونی کارکنان یک شرکت به مزایده گذاشته شود و با نرخ مناقصه فروش رود کجای قانون نوشته شده نگهبان سر پُست باشد و تملک خوار نگهبانش را روی نگهبان به نظاره بگذارد کجای قانون نوشته شده خانه سازمانی با ۵۰۰ خانوار زن و بچه فدای سودیابی شخص یا اشخاصی شوند که بوی پولهای میلیاردی مست مستشان کرده یعنی راه حلی برای دادن بدهی نبود یعنی نمی شد عقل را بکار انداخت و در اوج ورشکستگی به چند ارگان و سازمان دیگر دست حمایت و کمک دراز کرد .. باید آنقدر کوته نظری باشد که سقف بالای سر را جای بدهی ببری تا چه شود؟؟ چرا پول جای شرافت و عاطفه ایرانی را گرفته است؟؟ روزی که خانه ها واگذار به بانک ملی عزیز تهران شدند شب آسوده خوابیدید اینک هم آسوده باشید که شیرمردان کارخانه ها و شرکت لوله سازی اهواز ، که در العطش گرما ...جلو کوره ها حافظ این خاک و بوم اند... باید بعد از سالهای سال کار ، دنبال خانه کرایه ای باشند... آسوده بخوابید که تیر متلاشی کردن تان سقف مآمن زن و فرزندان هموطن ات را نشان رفته ... و خوب به هدف خورده

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۰۸:۵۳

بانک ملی عزیز اگر تیشه میزنی داری تیشه را به تن هموطن خودت میزنی ..‌تیشه به تنه ای میزنی که با اوضاع نابسامان سیاسی همین مردمان اولین سینه سپر در برابر دشمن اند ...دشمنی که تا بخواهد دستش به تو در تهران برسد جانت را رها کرده ای ...اگر تیشه میزنی به خوزستانی میزنی که خانوادگی ، آتش فصل گرما را برای حفاظت این سرزمین با زن و بچه اش به جان می خرد ....صورتش از گرما کبود می شود و جانش در رگ و خونش قُل می خورد .. خوزستان بیچاره هست بدبخت تَرش نکن ..‌به جای مناقصه و مزایده ... دست شرکت ورشکسته ای را میگرفتی که کارمندانش مایه از جان میگذارند و در کوره های سوزناک و آتش گداخته دارند از مکان مرزی این کشور با شیفت های کاری محافظت می کنند ... به کجا چنین شتابان ... عوامل را بخواه ..وارد مذاکره شو ...‌دست بگیر نه دست اندازی کن خدایا کجایی حق کجایی قانون کجایی آقای رئیسی کجایی به داد این مردم برسید به ما مهلت بدهید تا با تعاونی بدهی را بدهیم..دست به دست هم دهیم .....بسازیم...آباد کنیم ... از طرف ساکنین منازل سازمانی لوله سازی اهواز

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۱:۴۱

سلام اگه قرار بود منازل به شخص حقیقی فروخته شوند چرا به خود ساکنین فروخته نشدند. تا الان که میگفتند میراث فرهنگی و شرکت نفت این اجازه رو نمیده. قضیه مشکوک است. چه کسانی پشت پرده و ذینفع هستند!!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۱:۴۲

با سلام اینجانب ساکن منازل لوله سازی هستم اگر خبرنگارتون بیان اینجا می بینند که تمام بنرها و اطلاعیه های پخش شده با نام بانک ملی ایران می باشد

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۶

موضوع فروش پر از بحث و ایراد منازل سازمانی لوله سازی اهواز را که در منطقه نیوساید قرار گرفته باید گفت با توجه به اینکه منازل سازمانی لوله سازی در منطقه استحفاظی شرکت نفت قرار دارد امکان خرید و فروش آزاد منازل این منطقه بدون در نظر گرفتن شرایط خاص و امنیتی این منطقه امری مشکوک و خارج از عرف می‌باشد. مالکیت منازل مذکور بدلیل بدهی بانکی شرکت لوله سازی اهواز به بانک ملی که آنهم ریشه در مشکلات ایجاد شده برای شرکت در پروژه خط هفتم سراسری دارد واگذار شده است و اخیرا بانک ملی از طریق مزایده کلیه ۱۴۹ واحد منازل سازمانی لوله سازی را که دارای یک پلاک بوده و افراض نشده اندبه قیمتی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به یک شرکت خصوصی که سابقه قضایی هم دارد واگذار میکند لذا لازم است واحد‌های نظارتی به این واگذاری پر از بحث ورود کرده و جلوی ساخت و ساز غیر اصولی و زمین خواری آشکار را بگیرند لازم بذکر است که این منطقه بواسطه سابقه تاریخی که دارد زیر نظر میراث فرهنگی نیز می‌باشد و سوال اصلی اینجاست که یک شرکت خصوصی این همه پول را چگونه برای منطقه ایی که اجازه ساخت و ساز در آنرا ندارد هزینه می کند. خواهش می کنم بررسی اساسی این مسئله را از مسئولین امر پیگیری نمائید. بنده و هفتاد و دو ساکن دیگر که همگی از کارشناسان و سرپرستان تولید شرکت لوله سازی اهواز هستیم در حال حاضر در این منازل ساکن هستیم و بیکدفعه با شوک تخلیه یک ماهه منازل روبه رو شده ایم که هیچ آمادگی قبلی برای آن نداشتیم و این مسئله بشدت بر امنیت فکری ما و خانواده هایمان تاثیر منفی گذاشته است و در حالیکه در سال رونق تولید به گفته رهبر کبیرمان تمام هم و غم خود را برای افزایش ظرفیت تولید در کارخانه گذاشته ایم باید با مسائل پیش آمده نیز بسختی دست و پنجه نرم کنیم. لذا از شما بزرگواران که همواره بدنبال کشف حقایق هستید عاجزانه خواهش میکنیم که به این واگذاری مشکوک و پر از بحث حتما ورود کرده و دغدغه عده زیادی از نفراتی که در تولید شرکت لوله سازی اهواز نقش پررنگی را دارند بکاهید تا این بنده های حقیر بتوانند در سال رونق تولید گام بزرگی را در جهت ارتقای تولید شرکت لوله سازی اهواز با موفقیت تمام بردارند.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۵

سلام..لطفا برای یک بار هم که شده مظلوم بر ظالم ترجیح داده شود..مردم خوزستان در گرمای 60 درجه را بی سرپناه نکنید برای رانت ببیشتر..لوله سازها .... از ریاست محترم قوه قضاییه استدعا دارند..

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۲:۲۸

بانک ملی در جریان انجام پروژه خط هفتم سراسری که به شرکت تسهیلات اعطا کرد پس از عدم تسویه شرکت که آنهم بدلیل عدم دریافت مطالبات خود از سوی پیمانکار صورت گرفت اقدام به محاسبه سود ۲۸ درصد دیرکرد گرفت و با این کار تسهیلات ۸۰ میلیارد تومانی را بمرور به ۱۵۰ میلیارد تومان رساند که بدنبال عدم توانایی پرداخت شرکت که مصادف با ایام تحریم قبل از برجام و رکود تولید شرکت بود کلیه منازل را با تسویه حساب صورت گرفته در سال ۹۳ تصاحب کرد. لذا با این توصیف بانک ملی بجای اینکه کمک احوال شرکت در ایام تحریم باشد از فرصت بوجود بهترین بهره برداری را کرد و علی رغم مصوبه دولت وقت که مربوط به بخشودگی جرایم دیرکرد در ایام تحریم بود بیشترین سود ممکن را برای شرکت محاسبه نمود تا هم شرکت را از توانایی بازپرداخت خارج نماید و هم یک سرمایه سود آوری را با تصاحب کامل منازل سازمانی به دست آورد لذا اثر تحریم های بین المللی بمراتب کمتر از اثر ضرر وارد شده به شرکت از سوی بانک ملی بود از اینرو در راستای رونق تولید اساسی ترین گام اصلاح قوانین بانکی کشور می‌باشد که در مواقع ضروری بجای اینکه به رونق تولید کمک کنند به ورشکستگی آن می انجامند نظیر اتفاقی که برای شرکت لوله سازی اهواز افتاد.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۲

سلام..ما شاغلین لوله ساز پل فتح فاو را ساختیم..ما از شرف و کیان این مملکت دفاع کرده و میکنیم..لطفا روسای قوا ...در تصرف سقف بالای سر فرزندان ولایت مدارش دخالت کنند و نگذارند سقف بالای سر فرزندان مرز و بومش دست خوش مال اندوزی رانت خوران شود..برلی یک بار هم که شد خون بر شمشیر پیروز شود و حق مظلوم به ظالم داده نشود..

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۳

تولید تو این مملکت ارزش نداره فقط دلالی

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۸

در دفاعیه بانک ملی گفته شده که تا ۱۰ سال پس از سالهای ۸۶ الی ۸۸ بدهی بازپرداخت نشده و بلافاصله گفته در سال ۹۳ !!!!!!! وثیقه ها به تملک بانک درآمد.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۲

سلام. تو یک معامله بدون نیاز به پرسنل تحصیل کرده و مهندس و دکتر بیش از ۶۰۰ میلیارد به جیب میزنن اونوقت کل درامد سالانه یک شرکت با اینهمه دکتر و مهندس و ادم فنی نصف این مبلغ نمیشه!!!! پس سال رونق تولید یعنی این جناب مدیر بانک ملی