• چهارشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98032913939
  • خبرنگار : 71477

انتقاد ترامپ از مولر و "پیگیری موهومات" در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰

انتقاد ترامپ از مولر و "پیگیری موهومات" در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰

رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی به مناسبت آغاز رسمی کمپین انتخاباتی‌اش برای رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ میلادی به رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تاخت و این تحقیقات را به عنوان "پیگیری موهامات" محکوم کرد و از دشمنان سیاسی سابق همچون هیلاری کلینتون انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، در این کمپین انتخاباتی که در فلوریدا برگزار شد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تحقیقات مولر درخصوص مداخله انتخاباتی روسیه و احتمال مانع‌تراشی بر سر راه اجرای عدالت را تلاشی به رهبری دموکرات‌ها برای بدنام کردن دوره ریاست‌جمهوری‌اش و به دست آوردن فرصتی برای شکایت مجدد از رقابت‌های سال ۲۰۱۶ میلادی میان خودش و هیلاری کلینتون خواند.

وی گفت: طی دو سال و نیم گذشته ما تحت محاصره بودیم. آنها می‌خواهند مجدداً همین کار را انجام دهند. هیچ رئیس جمهور دیگری نباید مجدداً در چنین شرایطی قرار گیرد. این برای کشور عزیز و بزرگمان بسیار بد است. این یک حقه است. حقه‌ای بسیار بزرگ.

ترامپ در ادامه گفت: پس از دو سال، اسناد و مدارک ۱.۴ میلیون برگه‌ای، ۵۰۰ حکم تحقیق، ۵۰۰ شاهد، ۲.۸۰۰ احضاریه و ۴۰ مأمور اف بی آی که ۲۴ ساعته کار می‌کردند، آنها به چه نتیجه‌ای رسیدند؟! هیچ تبانی وجود نداشت و این حقایق منجر شد تا دادستان کل عالی ما به این نتیجه برسد که هیچ مانع تراشی در سر راه اجرای عدالت وجود نداشته است.

مولر در گزارش نهایی خود نوشت که هیچ سند و مدرکی دال بر تبانی میان ترامپ و مسکو در تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی به دست نیاورده اما از تبرئه کردن ترامپ در خصوص اینکه آیا وی درخصوص تحقیقات متعاقب مانع‌تراشی کرده یا خیر امتناع کرد و برای این کار خود ۱۰ مورد از رفتارهای مسدودکننده احتمالی را برشمرد.

مولر از صدور یک کیفرخواست امتناع و تاکید کرد که قوانین موجود در وزارت دادگستری مخالف با متهم کردن رئیس جمهوری هستند که ضمام امور را به دست دارد.

ویلیام بار، دادستان کل و رود روزنستاین، معاون سابق دادستان کل آمریکا از متهم کردن ترامپ به مانع‌تراشی بر سر راه اجرای عدالت امتناع کردند.

ترامپ در جریان سخنرانی در این کمپین انتخاباتی گفت: ما از بزرگترین پیگیری موهومات در تاریخ سیاسی عبور کردیم. تنها تبانی توسط دموکرات‌ها، رسانه‌هایی که اخبار جعلی منتشر می‌کنند و عواملشان، افرادی که بودجه مالی پرونده‌های جعلی را تأمین می‌کنند، هیلاری کلینتون حقه‌باز و کمیته ملی دموکرات‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به پرونده تشکیل شده توسط کریستوفر استیل، عامل سابق اداره "ام‌آی 6" که به سو رفتار و سو عملکرد ترامپ اشاره کرده بود، اشاره داشت و گفت: تمام این ماجرا یک اقدام غیرقانونی برای تغییر نتایج انتخابات و جاسوسی از کمپین ماست و این کاری است که آنها انجام داده‌اند. ما این اقدام را حقه روسی می‌نامیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha