• چهارشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98032913955
  • خبرنگار : 30054

دوربین‌های مداربسته‌ی لامپی

دوربین‌های مداربسته‌ی لامپی

ممکن است شما هم در مطب پزشک، مهدکودک‌ یا حتی یک مجتمع تجاری، لامپی غیرعادی دیده باشید که انگار یک لنز وسط آن قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دیدافزا، در این صورت احتمالاً یک دوربین مدار بسته‌ لامپی دیده‌اید. به این نوع از دوربین‌های مداربسته، دوربین مداربسته‌ی فیش آی (چشم ماهی) هم گفته می‌شود که علت آن، نحوه‌ی نمایش تصویر به‌صورت ۳۶۰ درجه است. لامپ دوربین‌دار، دوربین لامپی مخفی و لامپ مداربسته سایر نام‌هایی است که برای این نوع دوربین در هنگام فروش مدار بسته استفاده می‌شود.

ظاهر شیک و فریبنده‌ی دوربین‌های مداربسته‌ی لامپی

همان‌طور که گفتیم، ممکن است در نگاه اول نتوانید متوجه لنز براق موجود در این دوربین‌های لامپ‌نما شوید. با توجه به آن‌که امروزه لامپ‌های LED بسیار پرکاربرد هستند و همه‌جا پیدا می‌شوند، کمتر کسی با دیدن یک دوربین مداربسته‌ی لامپی دقت کافی را به خرج می‌دهد تا متوجه واقعاً لامپ نبودن آن شود. همین مسئله باعث شده که نام جذاب دوربین جاسوسی لامپی نیز برای این تجهیزات به کار برود.

به‌علاوه ظاهر معمولی و در عین حال شیک آن، به شما این امکان را می‌دهد که در مواردی که قصد ندارید به افراد حس مورد کنترل قرار گرفتن بدهید، از آن استفاده کنید. ممکن است همه‌ی مراجعان شما در مطب یا بیمارستان با وجود یک دوربین مداربسته راحت نباشند، درحالی که قانوناً شما اجازه‌ی نصب دوربین را دارید. با استفاده کردن از این دوربین‌ها و ظاهر شگفت‌انگیز آن‌ها، مراجعان هم راحت‌تر هستند.

لنز فیش آی: نقطه‌ی قوت دوربین‌های لامپی

تا به حال از حالت فیش آی یا چشم ماهی در دوربین دیجیتال یا تلفن همراه خود استفاده کرده‌اید؟ این قابلیت برای دوربین‌های عادی در حد یک افکت است؛ اما در لنزهای چشم ماهی که به‌صورت حرفه‌ای و مخصوص، برای ثبت ۳۶۰ درجه‌ای محیط ساخته می‌شوند، حالت فیش آی یک برتری مطلق است. دستیابی به تصویر پانورامای فول اچ دی ۳۶۰ درجه علاوه بر قدرت تفکیک و شفافیت، به شما زاویه دیدی وسیع می‌دهد و شما را از دست نقاط کور مزاحم خلاص می‌کند.

روش‌های گوناگون انتقال و ذخیره‌ی فیلم‌ها

با توجه به مدرن بودن و برتری تکنولوژی‌های به کار رفته در دوربین‌های مداربسته‌ی لامپی، انتظار می‌رود که سیستم ذخیره‌سازی ویدئوها و نیز انتقال زنده‌ی آن‌ها به رایانه، نمایشگر یا تلفن‌همراه شما هم کاملاً پیشرفته باشد و همین طور هم هست. این دوربین‌ها، دارای پورت مناسب قرار گرفتن رم می‌باشند و تا حافظه‌های بالا برای فیلم‌برداری طولانی‌مدت را پشتیبانی می‌کنند. این مدل دوربین مداربسته، به همراه قابلیت انتقال تصویر Wifi و انتقال تصویر اینترنتی P۲P بدون آی پی استاتیک ارائه می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد از هر دستگاهی که در دسترسش باشد، دوربین را کنترل کند. در نتیجه، دوربین مداربسته‌ی لامپی، گزینه‌ای بسیار مناسب برای نظارت و کنترل محسوس و نامحسوس اماکن مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی می‌باشند. علاوه بر مسئول کنترل دوربین، کارفرما، منشی و هر کسی که شما بخواهید می‌تواند تصاویر زنده‌ی دوربین‌ها را مشاهده کند چرا که آی پی استاتیک برای این کار لازم نیست و همان‌طور که گفتیم تنها رمز و اطلاعات ضروری کافی است و می‌توانید تعداد دلخواه دسترسی برای کنترل دوربین مداربسته‌ی خود ایجاد کنید.

بدون نیاز به دانش فنی از دوربین‌های مداربسته‌ی لامپی استفاده کنید

این خبر برای بیشتر ما که مهارتی در سطح معمولی داریم و متخصص دوربین‌های مداربسته نیستیم، عالی است. یکی از مزیت‌های کلیدی و مؤثر در این مدل از دوربین‌ها، این است که برای نصب و راه‌اندازی آن‌ها به هیچ دانش فنی خاصی نیاز نداریم و هرکسی می‌تواند خودش اقدام به نصب یا ایجاد تغییر در آن‌ها بکند. برای این کار حتی دستگاه ضبط ویدئو (DVR) هم مورد نیاز نخواهد بود.

چگونه دوربین مداربسته‌ی لامپی را نصب کنیم؟

همان‌طور که گفتیم نصب این دوربین‌ها بسیار آسان است و هم‌اکنون با توضیح مختصری می‌توانیم این ادعا را به اثبات برسانیم. اصلاً نگران نباشید. لازم نیست به سیم‌کشی و مداربندی‌های برقی مسلط باشید. پیشرفت تکنولوژی، تمامی دردسرهای نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته را از بین برده است. برق این دوربین‌ها، درست مانند یک لامپ واقعی از طریق سرپیچ لامپ تأمین می‌شود و نیاز به هیچ دستگاه جداگانه‌ای برای ضبط تصاویر وجود ندارد. حتی در بسیاری از مدل‌ها نیازی به دستگاه‌های محافظتی و کنترل جریان نیست و خود دوربین این وظیفه را نیز بر عهده دارد. مراحل را همان‌طور که گفته می‌شود، دنبال کنید:

۱- در مرحله‌ی نخست کار، باید کارت حافظه را درون دوربین قرار داده و برق دوربین را با وصل کردن آن به جریان معمولی برقرار کنید.

۲- نرم‌افزار اندروید یا ios مربوط به دوربین را دانلود کرده و آن را در تلفن همراه خود نصب کنید. به جای این کار می‌توانید نرم‌افزار مربوط به ویندوز را در رایانه‌ی شخصی بارگذاری و فعال‌سازی کنید.

۳- با استفاده از مودم به دوربین متصل شوید و مراحل نصب را در اپلیکیشن تکمیل کنید. در این مرحله نیاز به تعیین رمز و شناسه برای دسترسی هستید.

۴- حال در هر جا که هستید می‌توانید تصویر دوربین را مشاهده کنید.

شرکت دیدافزا با سابقه طولانی در حوزه فروش دوربین مداربسته و بروزترین تکنولوژی‌ها و ارائه جدیدترین دوربین‌های مداربسته سعی در برآورده کردن این نیاز مدیران را دارد لذا جهت خرید و یا مشاوره با تیم فروش با شماره ۹۱۰۷۷۰۸۸-۰۲۱ ما تماس حاصل فرمائید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha