• جمعه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98033114880
  • خبرنگار : 71415

دفاع مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید از کمپین ترامپ در شهادت‌هایش در کنگره

دفاع مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید از کمپین ترامپ در شهادت‌هایش در کنگره

پس از آنکه مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید برای ایراد شهادتی غیر علنی به کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد، رسانه‌ها گزارش دادند که او به مدت هشت ساعت در برابر این کمیته شهادت داده و از کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ در برابر اتهامات وارد شده به آن دفاع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هوپ هیکس، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید پیش از این نیز یکی از شاهدان تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه سابق پرونده تحقیق درباره ارتباط کمپین ریاست جمهوری ترامپ با روسیه بوده است.

او اخیراً تبدیل به اولین مقام نزدیک به ترامپ شد که به مجلس نمایندگان آمریکا برای ایراد شهادت درباره موضوع اتهام ترامپ مبنی بر ممانعت از اجرای عدالت احضار شده و شهادت می‌دهد.

کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا متنی در خصوص جلسه ایراد شهادت هوپ هیکس را منتشر کرده که بر اساس آن وکلای کاخ سفید در جریان این جلسه بالغ بر ۱۵۵ بار جلوی اینکه هوپ هیکس به سوال‌ها پاسخ دهد را گرفته و مدعی شده‌اند، این تصمیم را بر طبق "مصونیت مطلق" او گرفته‌اند. یکی از این وکلا که از او به نام "پرپورا" یاد شده گفته است: هوپ هیکس به عنوان مشاور سابق رئیس جمهور و همچنین با توجه به سوابقش در حوزه اجرایی و در وزارت دادگستری، اجباری برای صحبت برای اتفاقاتی که در زمان خدمت کردن به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور داشته ندارد.

بر اساس یک بیانیه دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، این "اخلالگری‌ها برای مداخله در تحقیقات کمیته قضائی طراحی شده بودند". در این بیانیه تصریح شد: ادعای دولت ترامپ درباره مصونیت مطلق هیچ پایه و اساس قانونی ندارد. … وکلای رئیس جمهور این ادعاهای ساختگی درباره مصونیت را مطرح کرده‌اند تا به نفع رئیس‌شان مانع تراشی کرده و جلوی شهادت شاهد را بگیرند و در حالیکه به وضوح هیچ امتیازی به لحاظ اجرایی وجود نداشته در ظاهر هم نشان ندهند که از امتیاز اجرایی استفاده کرده‌اند.

طبق این گزارش، هوپ هیکس در پاسخ به سوالی درباره اشخاص دخیل در "استراتژی تأثیر روسیه" و "اشاعه تلاشهای ویکی‌لیکس" تنها گفت: کمپین ترامپ استراتژی در قبال روسیه نداشته است.

او اظهار کرد: کمپین ریاست جمهوری ترامپ تلاشی برای استفاده از اطلاعاتی که به صورت علنی موجود بودند انجام داد اما من اطلاعی از اینکه استراتژی در قبال روسیه وجود داشته یا ارتباطاتی با روسیه یا مسائل دیگر وجود داشته ندارم.

همچنین هیکس در اظهاراتش طبق بیانیه دموکرات‌ها گفته که کمپین ریاست جمهوری ترامپ بعداً از بابت افشا شدن ایمیل‌های هک شده کلینتون احساس "آسودگی" پیدا کرد.

او همچنین با این ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه روس‌ها به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از طریق کمک به کاندیداتوری دونالد ترامپ و آسیب زدن به هیلاری کلینتون حمله کرده‌ موافقت کرده است.

به گفته دموکرات‌ها، هوپ هکیس گفته، اطلاعات مخرب خارجی‌ها علیه مخالفان سیاسی داخلی در آمریکا را قبول نخواهد کرد و آن را در صورتی که مصداق آن بداند به FBI گزارش خواهد کرد. در عین حال هوپ هیکس ظاهراً از پاسخ به پرسش‌ها درباره اخراج جیمز کومی مدیر سابق FBI خودداری کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha