• شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 98033115035
  • خبرنگار : 71431

طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد + نقشه

طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد + نقشه

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز با حذف طرح زوج یا فرد در پایتخت طرح ترافیکی جدید در این محدوده اجرا می‌شود.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره توضیح داد: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (اول تیرماه) یعنی همزمان با ساعت آغاز طرح ترافیک، طرح جدید ترافیکی تهران - که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق در همان محدوده شده است - آغاز شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح جدید به رینگ دوم طرح ترافیک مشهور است، گفت: شهروندان و به‌خصوص رانندگان باید توجه داشته باشند که با اجرای طرح جدید هیچ تغییری در محدوده و ساعت اجرای طرح ترافیک اصلی ایجاد نشده است بلکه تغییرات در شیوه ورود خودروها به محدوده طرح زوج یا فرد رخ داده است و با حدف محدودیت تردد برحسب شماره پلاک به تمامی خودروهای پلاک تهران این اجازه داده شده که در هر فصل در مجموع ۲۰ روز را بتوانند وارد این محدوده شوند بنابراین عملاً طرح زوج یا فرد حذف شده و تردد در این محدوده برای تمامی خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل مجاز است و برای تردد بیش از ۲۰ روز باید بر حسب قیمت‌هایی که مربوط به شهرداری است عوارضی را پرداخت کنند و سپس وارد محدوده شوند.

وی افزود: خودروهای دارای پلاک غیر از تهران نیز می‌توانند در هر فصل ۱۵ روز وارد این محدوده شوند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه سهمیه هر فصل قابل انتقال به فصل‌های دیگر نخواهد بود، گفت: رینگ دوم طرح ترافیک از شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه‌های چمران و نواب از جنوب به بزرگراه بعثت و از شرق به بزرگراه امام علی محدود می‌شود و در داخل نیز تا حریم طرح ترافیک اصلی ادامه دارد.

نقشه طرح ترافیک اصلی (بنفش) و رینگ دوم طرح ترافیک (آبی) /
‏‬ خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هرفصل می‌توانند وارد محدوده آبی رنگ شوند

رحیمی با تاکید بر اینکه محدودیت اعمال شده در محدوده طرح ترافیک اصلی تغییری نکرده است، اظهار کرد: رانندگانی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک اصلی را دارند باید حتماً مجوز ورود به این محدوده را نیز دریافت کنند، در غیر این صورت به دلیل ورود غیرمجاز به محدوده طرح جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح ترافیک اصلی و طرح ترافیک رینگ دوم پایتخت هردو از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت، گفت: این محدودیت در روزهای تعطیلی رسمی و جمعه‌ها اجرا نمی‌شود.

چگونگی جریمه خودروهای غیرمجاز در محدوده رینگ دوم طرح ترافیک (زوج یا فرد سابق) برای برخی شهروندان ابهاماتی را به وجود آورده است. سردار محمدرضا مهماندار - رئیس پلیس راهور پایتخت - در این باره به ایسنا گفته بود: «اگر کسانی که وارد محدوده دوم طرح ترافیک می‌شوند کارت شهروندی خودشان را که در سامانه تهران من است شارژ نکرده باشند یک ماه فرصت دارند که این هزینه را که به شهرداری بدهکار شدند را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت بعد از یک ماه، پلیس آن‌ها را جریمه خواهد کرد و این فرصت یک ماهه حتی به کسانی که هزینه را پرداخت نکرده‌اند، داده می‌شود تا مجبور نباشیم کسی را به علت ورود غیرمجاز جریمه کنیم.»،

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۰۸:۴۲

میشه بفرمائید پنجشنبه ها چگونه بدون عبور از مناطق طرح آلودگی هوا! وارد مناطق طرح اصلی ترافیک شد؟! آخه فرموده بودند در این روز تردد خودروها آزاد است!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۴ ۰۰:۴۴

در پنجشنبه گویا طرح ترافیک وجود ندارد و طرح آلودگی و ترافیک یکی میشوند از ۶:۳۰ تا ۱۳

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۰۸:۴۳

سوال: منزل ما در محدوده زوج و فرد است و ثبت‌نام کردیم. محل کارمان در محدوده طرح ترافیک است. اگر بعد از ساعت پنج از منطقه طرح وارد زوج و فرد سابق شویم، جریمه می‌شویم؟؟؟ لطفا جواب بدهید. ممنون

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۴ ۱۰:۳۸

منم موافقم

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۹

سلام هدف از افزایش طرح ترافیک آلودگی هوا نیست بلکه کسب در آمد است.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۱۴

قیمت تاکسیهای اینترنتی برای این مناطق بشدت گران شدند(نارمک به خیابان میرعماد19000تومن!) حمل ونقل عمومی هم که تعطیل! همیشه افراد متوسط و ضعیف مثل ما بازنده طرحها هستند

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۴

پنج شنبه ها چی شد؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۵

توی طرح قبلی تا ساعت ۶ طرح داشتیم... یک ساعت اضافه شد و شد تا ساعت ۷... ولی به جاش پنجشنبه‌هارو تعطیل کردن... حالا تکلیف پنجشنبه‌ها چیه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۲

یعنی اگر شهروندان پول پرداخت کنند دیگر هوا الوده نمی شود و ترافیک کنترل میشه و راحت به محدوده وارد می شوند.چنین طرح و قوانینی فقط با یک هدف و انهم کسب درآمد و سود برای دولت و شهرداری هست و هیچ تاثیری در کاهش الودگی هوا و کاستن ترافیک شهری نداره شاید به ترافیک بیشتر و الودگی بیشتر هم دامن بزنه.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۵۲

پلیس که می گفت با این طرح مخالفه چی شد پس؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۱۸

سلام پلاک شهرستان دارم ولی منزلم درطرح زوج وفرد هست پنج شنبه میام شتبه میرم چکار کنم

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۱ ۱۸:۲۳

با احترام ؛ در نظرات ثبت شده دقت کنید همگی بر استفاده موکد از خودروی شخصی متمرکز شده و هیچ کس به فکر خود و همشهریان محترم نیست لذا نکات ذیل جهت استحضار بعرض می رسد : ۱ - بر حق استفاده از خودرو شخصی اشاره شده در نگاه اول این مطلب درست است ولی در اصل نادرست است چون در شهرهای بزرگ من جمله تهران با استفاده افراطی از خودروی شخصی علاوه بر ایجاد ترافیک که باعث اتلاف وقت مردم ، آلودگی هوا و تبعات آن بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی و عروقی ، سرطان ، کودکان ناقص ، تصادفات جرحی ، تضییع حقوق عابران بالاخص کودکان و سالمندان و ... بوده که هیچ فردی صاحب وقت و جان مردم نبوده و این جدا از یارانه سوخت می باشد که از جیب افراد فاقد خودرو یا ضعیف جامعه یا حتی مالکان خودرو با فرهنگ بالا که از آن استفاده نمی نمایند ، به جیب استفاده کنندگان افراطی از خودروی شخصی واریز می شود و مالک این ثروت های عمومی همه مردم هستند . ۲ - حمل و نقل عمومی ( مترو ، اتوبوس ) تنها راه حل کوتاه مدت و بلند مدت رفع مشکلات شهرهای بزرگ بوده و باید از مسئولان دولتی و شهری مطالبه شود نه اینکه همانند عده ای با سوار شدن بر خودروی شخصی تصور نمایند مشکل خود و شهر را حل نموده اند در صورتی که شما با این اقدام خود و کناره گیری از حمل و نقل عمومی باعث شده اید تفکر و مطالبه توسعه مترو و اتوبوسرانی ضعیف شود . دولت و شهرداری نیز خود را بدلیل عدم مطالبه گری شهروندان کنار بکشند و بعد در مواقع محدودیت یا تنگنا گله نماییم وضعیت مناسب نیست . ۳ - بر خلاف تصور عده ای من طرفدار شورا و شهرداری نبوده و نیستم حتی اگر به فرض محال همه محدودیت ها را از خیابانها و معابر بردارند چون شهر راه دیگری جز محدودیت برای خودروهای شخصی نداشته و ندارد جهت فرهنگ سازی باید از روشهای جبری استفاده نمود چون بیش از دو دهه است با خواهش و التماس متاسفانه توجهی از همشهریان گرامی مشاهده نمی شود بلکه روز به روز استفاده از خودروی شخصی بیشتر می شود و ظرفیت معابر کمتر و کمتر می شود در ضمن تا امروز قرص یا واکسنی جهت فرهنگ سازی تولید نشده است ! - اگر می خواهید روش های جبری بیشتر نشود از همین فردا تصمیم بگیرید از خودروی شخصی استفاده نکنید و از حمل و نقل عمومی استفاده نمایید ومطالبه گر افزایش تعداد ناوگان مترو و اتوبوس باشید .

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۲۶

این صحبت شما زمانی صحیح است که وسایل حمل و نقل عمومی با تعداد کافی و کیفیت بالا در اختیار مردم قرار گیرد . من یک مدت تصمیم گرفتم که با مترو و اتوبوس تردد کنم بماند که در اتوبوس بر اثر گرمازدگی یک هفته بیمار شدم و عواقب استفاده از مترو پادرد و کمر درد شدید بود و بعدا دیدم چند برابر سود اقتصادی این وسایل بابت دکتر ارتوپد و فیزیوتراپی و... هموطن عزیز در تمام کشورهای دنیا بستر وسایل حمل و نقل عمومی با کیفیت بالا و تعداد زیاد وجود دارد . نه مثل اینجا

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۳ ۰۹:۱۳

بجای این همه نقشه های کسب درآمد از طرح ترافیک جدید که حتما" باعث گرانی قیمت ها و بالا رفتن هزینه ایاب و ذهاب کارمندان و کسبه خواهد شد. دولت و مسئولین مسیر سرمایه گذاری را بسوی برقی کردن اتوبوس ها و متروی خیابانی بیاندیشد که کار اساسی و بنیادی و ماندگار خواهدبود