• شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98040100273
  • منبع : نمایندگی کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان:

کاهش 12 درصدی آمار ازدواج در کرمان

ازدواج

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: کار تثبیت مالکیت 99 درصد اراضی در حوزه منابع طبیعی جنوب استان و 60 درصد اراضی در حوزه منابع طبیعی شمال استان کرمان انجام شده است.

به گزارش ایسنا، رضا طالبی زاده امروز اول تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته قضائیه اظهار کرد: فعالیت اصحاب رسانه می تواند به ارتقاء سطح خدمات ما به جامعه کمک کند و رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسوولان است.

وی افزود: هدف ما در ثبت اسناد و املاک استان، ارتقاء نظام سلامت اداری بوده و دنبال این بودیم بازخوردها را از مردم و مسوولان بگیریم که عملکرد همکاران چگونه بوده است.

طالبی زاده تصریح کرد: معتقدم هر جا ارتباط بین ارباب رجوع و کارمند بیشتر است، فسادانگیز است و هر چه ارتباطات کمتر شود و بتوانیم از طریق الکترونیک پاسخ مردم را بدهیم، جلوی فساد اداری گرفته می شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته قریب به 395 هزار پاسخ استعلام از مراجع غیرقضائی و 55 هزار استعلام از مجموعه قضائی داشته ایم که به صورت الکترونیکی انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سه ماهه اول امسال 11 هزار و 719 استعلام الکترونیک داشته ایم که با این اقدام حدود 36 هزار تردد را در مجموعه ادارات ثبت کاهش داده ایم.

وی افزود: 93 درصد از پاسخ استعلامات دفاتر اسناد رسمی از ادارات ثبت ظرف مدت 48 ساعت پاسخ داده می شود.

طالبی زاده در ادامه اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان چهار سال متوالی در زمینه تثبیت مالکیت اراضی دولتی رتبه برتر کشور را کسب کرده و در سال گذشته قریب به 2 میلیون هکتار تثبیت مالکیت انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: کار تثبیت مالکیت 99 درصد اراضی در حوزه منابع طبیعی جنوب استان و 60 درصد اراضی در حوزه منابع طبیعی شمال استان کرمان انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: 17 میلیون هکتار سطح اراضی منابع طبیعی استان کرمان است که در سطح 13 میلیون و 100 هزار هکتار تثبیت مالکیت صوت گرفته و یک سوم از تثبیت مالکیت اراضی دولتی کل کشور در استان کرمان انجام شده است.

وی افزود: بیش از 45 درصد از پرونده های ورودی به دادگستری مربوط به زمین و مسکن است و زمانی که اراضی دولتی و مردم سنددار شوند، بسیاری از مشکلات حقوقی کاهش یافته و با ثبت اراضی دولتی، این اراضی مصونیت پیدا می کنند.

طالبی زاده با اشاره به آرشیو الکترونیک اسناد ثبتی اظهار کرد: تا پایان سال گذشته موجودی 17 واحد ثبتی استان شامل 23 میلیون برگ از 30 میلیون برگ سند، اسکن شده که 76 درصد از کل اوراق ثبتی را شامل می شود.

وی تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت مردم با رشد 23 درصدی در سال 97 مواجه بوده و 97 هزار و 555 سند مالکیت رسمی در استان در سال گذشته صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان با اشاره به فعالیت حوزه اجرای اسناد رسمی بیان کرد: در سال گذشته 8 هزار و 747 پرونده در این حوزه تشکیل شده که رشد 62 درصدی را نشان می دهد و 3 هزار و 712 پرونده مختومه شده است.

وی افزود: فعالیت ادارات اجرای اسناد بیشتر مربوط به مهریه است، ضمن اینکه پرونده های مربوط به مطالبات چک را نیز این ادارات انجام می دهند.

طالبی زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش 12 درصدی آمار ازدواج و کاهش یک درصدی طلاق را در استان کرمان داشته ایم و در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه 97 کاهش 4 درصدی ازدواج و افزایش 5 درصدی طلاق را شاهد بوده ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سال 97 میزان 192 میلیارد تومان وصول معوقات بانکی در استان کرمان صورت گرفته که نسبت به سال 96 رشد 83 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به افزایش سلامت اداری و جلوگیری از فساد در سطح ادارات ثبت اسناد استان کرمان عنوان کرد: علاوه ثبت اثر انگشت سردفتران در معاملات، در حال حاضر دفاتر ازدواج و طلاق الکترونیکی شده و همه این موارد به شفافیت خدمات رسانی به مردم کمک کرده است.

طالبی زاده درباره اسناد اراضی روستایی و شهرهای جدید بیان کرد: برخلاف عملکرد در ثبت اراضی دولتی، توفیق چندانی در اسناد روستایی نداشته ایم و یکی از دلایل عدم توفیق این است که بنیاد مسکن پای کار نیست که این نهاد کمبود نیرو را اعلام می کند و از سوی دیگر بخشی از انرژی این نهاد در ساخت و سازهای بعد از زلزله صرف شد.

وی تصریح کرد: تشخیص مالکیت در روستاها با بنیاد مسکن است و باید پرونده تشکیل داده و نقشه طرح هادی را ارائه کنند و با ارائه مدارک مردم به ما، روال کار طی شود.

طالبی زاده در ادامه گفت: در کل استان ۴۳۳ نفر نیروی انسانی و ۵۶۴ پست مصوب داریم که ۲۷ درصد پست ها بلاتصدی است و بیشترین مشکل را در نقشه برداری داریم.

وی افزود: در ۶ شهرستان استان اداره ثبت اسناد و املاک نداریم و مشکل نیرو است که نیاز به افراد متخصص است و برای راه اندازی هر اداره ثبت نیاز به ۹ نفر داریم.

طالبی زاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳ نفر از همکاران ما بازنشسته شدند و امسال ۳۷ نفر بازنشسته می شوند، بیان کرد: ۱۴۸ پست بلاتصدی داریم و ما نمی‌توانیم نیرو استخدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.