• یکشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 98040200874
  • خبرنگار : 71564

شناسایی ۲۱۰ واحد آلاینده آب در شهرستان ری

شناسایی ۲۱۰ واحد آلاینده آب در شهرستان ری

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری از شناسایی ۲۱۰ واحد آلاینده در بخش آب و فاضلاب در این شهرستان و صدور اخطاریه زیست محیطی برای این واحدهای آلاینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش کیومرث کلانتری - مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران- اعلام کرده بود که بیشترین صنایع آلاینده در بخش آلودگی آب در شهرستان ری قرار دارند. 

زهره عبادتی -رییس اداره محیط زیست شهرستان ری- در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به شناسایی ۲۱۰ واحد آلاینده در بخش آب و فاضلاب در این شهرستان اظهارکرد: طی سه ماه ابتدایی امسال، ۲۹۱ مورد پایش زیست محیطی در شهرستان ری انجام شده که طی آن ۱۸۵ مورد اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای آلاینده صادر شده است.

وی ادامه داد: واحدهای آلاینده آب در شهرستان ری که فاضلاب تولید می‌کنند عمدتا کشتارگاه‌ها، واحدهای سنگ‌شویی، دامداری‌ها و واحدهای بازیافت پلاستیک هستند. در حال حاضر نیز ۱۱۶ پرونده در مراجع قضایی در ارتباط با واحدهای آلاینده‌ای که مشکل آب و فاضلاب در شهرستان ری دارند، مفتوح است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه اکثر این واحدهای آلاینده واحدهای صنفی هستند، تصریح کرد: بخشی از این واحدها مجاز و بخشی دیگر غیر مجاز هستند. برای مثال در شهرستان ری ۴۸ واحد چربی‌سوزی و زهتابی فعالیت می‌کنند که از نظر محیط زیست به‌طور کلی ماهیت این نوع واحدها غیرمجاز است. از این‌رو در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم این واحدها را در یک شهرک ساماندهی کنیم.

عبادتی در پایان با اشاره به اینکه دامداری‌ها و کشتارگاه‌های شهرستای ری مجوز دارند اما با این حال با صدور اخطاریه به آن‌ها اعلام می‌کنیم که خروجی‌های خود را استاندارد کنند، گفت: واحدهای تولیدی چنانچه پس از صدور اخطاریه‌های زیست محیطی رفع آلایندگی نکنند طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات و ارزش افزوده موظف‌ هستند که یک صدم فروش سالیانه خود را برای جبران خسارت‌های زیست محیطی به حساب خزانه‌داری کل بریزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha