• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98040402173
  • منبع : نمایندگی قزوین

بیکاران کجا مراجعه کنند؟

بیکاران کجا مراجعه کنند؟

ایسنا/قزوین معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین اعلام کرد: بیکاران می‌توانند به 14 مرکز کاریابی در سطح استان قزوین مراجعه کرده و یا برای خوداشتغالی از دو سامانه «کارا» و «مشاغل خانگی» تسهیلات دریافت کنند.

ناصر شفیع‌آبادی معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی از سال 80 سه وظیفه ثبت‌نام، معرفی و کسب فرصت‌های شغلی این امر بر عهده بخش خصوصی شامل کاریابی‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: در استان قزوین 14 مرکز کاریابی وجود دارد که از این تعداد چهار مرکز در قزوین، دو مرکز در بوئین‌زهرا، دو مرکز در تاکستان، دو مرکز در آبیک و چهار مرکز در البرز قرار دارد.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین عنوان کرد: جویندگان کار به کاریابی‌ها مراجعه کرده و ثبت‌نام می‌کنند؛ این مراکز طی ارتباط با صنعت فرصت‌ها را کسب کرده و بیکاران را به این واحدها معرفی می‌کنند و در حقیقت حلقه وصل بیکاران و صنایع محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: سامانه‌های کارا و مشاغل خانگی ازجمله سامانه‌هایی است که افراد برای ایجاد شغل می‌توانند به آن مراجعه کرده و تسهیلات دریافت کنند.

شفیع‌آبادی تصریح کرد: سامانه کارا از سال گذشته آغاز به کار کرده است و در حال حاضر به دلیل اتمام اعتبارات بسته است ولی به‌محض دریافت اعتبارات سال جاری این سامانه گشوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات سامانه کارا حداقل 10 میلیون و حداکثر 15 میلیارد تومان میزان است، اضافه کرد: افراد برای مشاغل خُرد و بزرگ می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند؛ سال گذشته بیش از 13 هزار نفر در سامانه کارا ثبت‌نام کردند و 1038 نفر تسهیلات دریافت کردند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین افزود: در سامانه مشاغل خانگی در سال گذشته 16 میلیارد اعتبار ابلاغ شد که 13 میلیارد تومان به 1097 مورد شغل پرداخت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha