• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98040402476
  • خبرنگار : 71592

درخواست هماهنگ کننده سازمان ملل برای افزایش کمک‌های بین المللی به آنروا

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان از جامعه بین الملل خواست کمک‌های بیشتری به آژانس کار وامداد آوارگان فلسطینی (آنروا) ارائه دهد. وی از مقامات لبنانی هم خواست برای تضمین حقوق آوارگان فلسطینی موجود در این کشور براساس استانداردها و قوانین بین المللی اقدامات مثبتی اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، یان کوبیس، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان به همراه مدیر کل آنروا در این کشور از اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان به نام "المیه و میه" دیدن کرده و از تلاش‌های گروه‌های فلسطینی و مقامات لبنانی برای تضمین امنیت اردوگاه و ساکنان آن قدردانی کرد.

وی افزود: در کنار حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت، فراهم کردن شرایط معیشتی مناسب برای آنها و رفع نیازهایشان در راستای حفظ حقوق بشری آنها امر مهمی است.

کوبیس از میزبانی آوارگان فلسطینی در طول چند دهه در اردوگاه المیه و میه قدردانی کرده و افزود: این اقدام شایسته تقدیر است، اما مقامات لبنانی و جامعه بین الملل از جمله سازمان ملل باید نیازها و نگرانی‌های این آوارگان را درک کرده و حمایت خود را از آنها افزایش دهند.

مدیر آنروا در لبنان هم ضمن اعلام پایبندی این آژانس به ارائه کمک و حمایت از آوارگان فلسطینی گفت: آنروا در المیه و میه و دیگر اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی حضور دارد تا از حقوق آنها تا زمان دستیابی به راه حل عادلانه و دائمی برای حل بحرانشان حمایت کند.

همچنین پی‌یر کراهنبول، کمیسیونر کل آنروا یک روز پیش از برگزاری کنفرانس ارائه کمک‌های مالی به این آژانس توسط حامیان مالی در نیویورک گفت: در صورت انحلال این آژانس بین المللی که آمریکا به دنبال آن است، هیچ جایگزینی وجود ندارد. در حال حاضر ۲۸۰ هزار دانش آموز در نوار غزه هستند که در صورت بسته شدن مدارس آنروا جایی برای ادامه تحصیل ندارند.

هدف از برگزاری این کنفرانس آنروا که با کارگاه اقتصادی منامه همزمان است، دستیابی به کمک مالی برای کسری بودجه این نهاد به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار است.

پیش از این جیسون گرینبلات، فرستاده ترامپ به خاورمیانه و یکی از شخصیت‌های اصلی در این طرح گفته بود، آنروا "یک راه‌حل موقت" برای مسائل در منطقه است.

آنروا از سوی مجمع عمومی سازمان ملل اختیار تام داشته و در اردن، کرانه باختری، غزه، لبنان و سوریه فعالیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha