• چهارشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98040502740
  • خبرنگار : 71592

نماینده سازمان ملل: طرح آمریکا برای فلسطینیان "ساده‌لوحانه‌" است

نماینده سازمان ملل: طرح آمریکا برای فلسطینیان "ساده‌لوحانه‌" است

رئیس آژانس امداد و کاریابی برای پناهندگان فلسطینی گفت، امید چندانی به موفقیت این طرح ندارد.

به گزارش ایسنا، ماتیاس شماله، مدیر امور غزه در آژانس امداد و کاریابی برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) طرح اقتصادی آمریکا برای حل و فصل منازعات خاورمیانه را "ساده‌لوحانه" خوانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شماله در گفت‌وگو با رادیویی محلی در بایرن یادآور شد، اینکه آمریکا می‌خواهد ابتدا مشکلات اقتصادی فلسطینیان را با طرح خود حل کند و بعد به مشکلات سیاسی بپردازد "ساده‌لوحانه" است.

او در این گفت‌وگو که به مناسبت برپایی کنفرانس بین‌المللی منامه در بحرین انجام شد، گفت، امید چندانی به طرح آمریکا که از آن به عنوان "معامله قرن" یاد می‌شود نبسته است، به‌ویژه که در این نشست خود فلسطینیان شرکت ندارند.

دولت اسرائیل نیز به این گردهمایی دعوت نشده و جناح‌های مختلف فلسطینی هم کنفرانس را تحریم کرده‌اند. فلسطینی‌ها می‌گویند، آمریکا می‌خواهد مناقشه‌ای سیاسی را تغییر ماهیت داده و موضوعی اقتصادی جلوه دهد.

ماتیاس شماله، مدیر عملیات‌ها در غزه در آنروا افزود: «رهبری فلسطینی‌ها به این دلیل که واشنگتن یک‌جانبه در این مورد تصمیم گرفته احساس می‌کند به عنوان شریکی هم‌سطح با آن رفتار نشده است.»

او گفت، قرار است در کنفرانس بحرین راجع به مسائل مهمی صحبت شود. از قرار معلوم در این کنفرانس در مورد راه حل‌هایی برای کاهش مشکلات اقتصادی فلسطینیان بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

ماتیاس شماله اشاره کرد، مسلم است که طرح آمریکا که بنا دارد اقتصاد را رونق دهد با توجه به نرخ بیکاری ۵۲ درصدی در میان فلسطینیان و یک میلیون فلسطینی نیازمند به امدادهای غذایی در نوار غزه ارزش ارائه کردن را دارد اما مشکل اینجاست که خود فلسطینی‌ها در این کنفرانس شرکت ندارند.

در طرح آمریکا کمک‌های بین‌المللی ۵۰ میلیارد دلاری برای فلسطینیان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha