• جمعه / ۷ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98040703673
  • خبرنگار : 71477

برگزاری نشست گروه ۲۰ در سایه تنش‌های سیاسی و اقتصادی

برگزاری نشست گروه ۲۰ در سایه تنش‌های سیاسی و اقتصادی

سران گروه ۲۰ صبح امروز (جمعه) با مشارکت ۳۷ کشور و سازمان بین‌المللی نشست خود را در اوزاکای ژاپن آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این نشست در حالی شروع به کار کرد که مناقشات جنجال‌برانگیزی درباره تجارت، تنش‌های ژئو سیاسی و تغییرات آب و هوایی بر آن سایه افکنده است.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در سخنرانی خود در افتتاحیه این نشست گفت: ما فرصت عظیمی در این اجلاس برای تشویق به توسعه اقتصادی جهان داریم.

وی اظهار کرد: سازمان تجارت جهانی باید اصلاحاتی را انجام دهد که ما بتوانیم تجارت چند جانبه داشته باشیم.

نخست وزیر ژاپن در اظهارات خود در نشست گروه ۲۰ گفت: اقتصاد آزاد و باز اساس صلح و رفاه است در حالی که نگرانی و نارضایتی نسبت به تغییرات ناگهانی به خاطر جهانی سازی در زمانی که باعث ایجاد سیاست حمایت از صنایع داخلی می‌شود باعث رویارویی شدید میان کشورها خواهد شد اما انجام اقدامات تجاری تلافی جویانه به نفع هیچ‌کس نخواهد بود.

وی تاکید کرد: ژاپن به دنبال ارتقای تجارت آزاد و اصلاح سیستم تجاری چند جانبه و همچنین مذاکرات مداوم در خصوص توافقات همکاری اقتصادی با دیگر کشورها است.

نخست وزیر ژاپن همچنین خواستار اصلاح سازمان تجارت جهانی شد و تاکید کرد: این اقدام برای حفظ یک سیستم تجاری چند جانبه لازم و ضروری است.

آبه افزود: اصلاح سازمان تجارت جهانی برای حفظ سیستم تجاری چند جانبه امری ضروری محسوب می‌شود چرا که با گذر زمان هیچ تغییری در این سازمان به وجود نیامده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز تاکید کرد: برای آینده‌ای تلاش می‌کنیم که تمام ملت‌های جهان از اقتصاد دیجیتال بهره مند شوند.

رئیس جمهور آمریکا امروز (جمعه) در جریان سخنرانی در نشست گروه ۲۰ که در شهر اوزاکای ژاپن برگزار شد گفت: همزمان با اینکه ما تجارت دیجیتال را توسعه می‌دهیم باید انعطاف پذیری و امنیت شبکه‌های جی ۵مان را نیز تأمین کنیم. این برای رفاه و امنیت مشترک ما امری ضروری محسوب می‌شود.

قرار است در این اجلاس هشت موضع اصلی در چارچوب اقتصاد جهانی، توانایی‌ زنان، توسعه، تجارت، سرمایه‌گذاری و ابتکار، بهداشت و محیط زیست و نیز پرونده اشتغال بررسی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۷ ۱۲:۲۷

ثروت و باج دادن به قدرتمندان چکار که نمی کند. آنکه وسط تصویر در ردیف جلو قرار گرفته و رییس جمهور آمریکا را در سمت راست خود و نخست وزیر ژاپن (میزبان کنفرانس) را در سمت چپ خود دارد همان ولیعهد عربستان و قاتل خاشقچی نیست؟ چرا یکی از این بی وجدانها حتی برای اقدامی سمبولیک هم که شده از گرفتن این عکس یادگاری انصراف نداده است؟