• دوشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98041005074
  • خبرنگار : 71593

نامزد خاشقجی سکوت بن سلمان درباره گزارش سازمان ملل را زیر سوال برد

نامزد خاشقجی سکوت بن سلمان درباره گزارش سازمان ملل را زیر سوال برد

نامزد جمال خاشقجی سکوت محمد بن سلمان را درباره گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که "مدارک معتبری" برای تحقیقات بیشتر علیه مقامات سعودی از جمله ولیعهد عربستان پیدا کرده است، زیر سوال برد.

به گزارش ایسنا، خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی درباره گزارش اخیر سازمان ملل، سکوت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در خصوص این گزارش و زندگی خود پس از قتل نامزدش صحبت کرد.

او که برای شرکت در چهل و یکمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر کرده، تاکید کرد، این گزارش دفتر سازمان ملل در ژنو و همچنین جامعه بین‌الملل را شوکه کرده است.

جنگیز در خصوص سکوت بن سلمان درباره این گزارش اظهار کرد: عدم اظهار نظر او درباره این گزارش که از او به عنوان یکی از مظنونان این پرونده نام برده، نشان می‌دهد که برخی افراد مدارکی در دست دارند که حاکی از دست داشتن احتمالی او در این قتل است.

وی افزود: سکوت بن سلمان می‌تواند به دلیل نگرانی او از رو شدن مدارکی باشد که در صورت ادامه یافتن این تحقیقات، او را به این پرونده ربط خواهند داد.

نامزد جمال خاشقجی اظهار کرد، سکوت بن سلمان به رغم اشاره به نامش در گزارش سازمان ملل غیرمنطقی و "سوال برانگیز" است.

او با اشاره به درخواستی که برای انجام تحقیقات بین‌المللی در گزارش کالامارد مطرح شده، اظهار کرد: مخاطب این درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل است زیرا او عالی‌ترین جایگاه را برای اقدام جهانی در خصوص این تحقیقات دارد.

جنگیز همچنین از کشورهای غربی نظیر انگلیس، کانادا و نروژ درخواست کرد از تحقیقات بین‌المللی درباره این پرونده حمایت کنند زیرا تحقیقاتی که از سوی عربستان صورت گرفت "مشروعیت قانونی" نداشت و از مجرمان احتمالی این پرونده "محافظت کرد".

نامزد خاشقجی اظهار کرد، بی‌اطلاعی از محل جسد این روزنامه نگار منتقد موجب شده که او تصور کند خاشقجی هنوز زنده است و "دچار آسیب روحی و عاطفی شده است".

او در این باره گفت: هنوز نمی‌دانم با جسد جمال چه کرده‌ و آن را به کجا برده‌اند و این سوالات من را سردرگم کرده‌اند. افکار وحشتناکی به ذهنم می آیند، مثل اینکه بدن او را حل یا کار دیگری با آن کرده‌اند اما واقعاً هیچ اطلاعی درباره جسد او ندارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha