• سه‌شنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98041105532
  • خبرنگار : 30054

یک فعال صنعت کاشی و سرامیک عنوان کرد

موفقیت کاشی و سرامیک لئون با اتکا سیستم بازاریابی مدرن

کاشی و سرامیک

مدیرعامل جوان و موفق شرکت کاشی و سرامیک لئون و یکی از پیشتازان صادرات کاشی و سرامیک ایرانی در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک، رمز موفقیت این برند را اتکا به سیستم بازاریابی مدرن دانست.

به گزارش ایسنا، امیر ملکی، مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک لئون با بیان اینکه این شرکت با وجود جدیدالورود بودن در بازار کاشی و سرامیک- و سابقه فعالیت حدود ۵ ساله - از موفقیت و وجه خوبی در این بازار برخوردار است، اظهارکرد: رمز موفقیت برند لئون طی مدت نسبتاً کوتاه حضور در بازار کاشی و سرامیک، اعتماد به قدرت خلاقیت و انگیزه بالای مدیران جوانی است که در این شرکت گرد هم آمده‌اند و با تمام توان در جهت اعتلای برند کاشی و سرامیک لئون تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کاشی و سرامیک در کشور از کیفیت مطلوب برخوردار است، افزود: برخلاف بخش تولید صنعت کاشی و سرامیک که طی سال‌های اخیر گام‌های بلند رو به جلویی برداشته و تولیدات ایرانی استانداردهای کیفی لازم را کسب کرده‌اند، بخش مارکتینگ این صنعت نتوانسته به رشد قابل قبول دست یابد.

ملکی تصریح کرد: برند لئون با استفاده از متخصصان جوان توانست از این خلأ استفاده کند و با ارائه یک سیستم بازاریابی قوی و مدرن جایگاه خود را در بازار محکم کند.

ضرورت تفکیک حوزه تولید و فروش در صنعت کاشی و سرامیک

مدیرعامل کاشی و سرامیک لئون بابیان این‌که معتقدم در صنعت کاشی و سرامیک حوزه تولید باید از حوزه تجارت جدا باشد، اظهارکرد: صنعت‌گر تولیدکننده کاشی و سرامیک لزوماً تاجر و فروشنده و صادرکننده موفق و هوشمندی نیست اما متخصصان دو حوزه تولید و تجارت کاشی و سرامیک می‌توانند دست‌به‌دست هم داده و از توانمندی‌های یکدیگر بهره لازم را ببرند.

وی افزود: اگر برند لئون امروز یکی از پیشتازان صادرات کاشی و سرامیک در کشور است به دلیل کار تخصصی در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی است که به موفقیت انجامیده و ما تاکنون در حوزه تولید ورود نکرده‌ایم اما در حال بررسی و تحقیق در حوزه تولید نیز هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک با راه‌اندازی کارخانه و اتکا به فرآیندهای تولید محور حضور پرقدرت‌تری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

حمایت برند لئون از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک باکیفیت

ملکی ارتباط شرکت کاشی و سرامیک لئون با تولیدکنندگان برتر کاشی و سرامیک را ارتباطی مثبت و نزدیک توصیف کرد و افزود: ما در شرکت لئون خود را حامی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک مرغوب ایرانی می‌دانیم و این حمایت را در قالب ارائه مواد اولیه، ارائه ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن، تأمین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان و ایجاد یک شبکه قدرتمند بازاریابی و فروش داخلی و بین‌المللی تحت برند لئون که در خدمت تولیدکنندگان است، انجام می‌دهیم.

بازاریابی سنتی؛ پاشنه آشیل صنعت کاشی و سرامیک

وی با اشاره به نقطه‌ضعف بخش بازاریابی و فروش صنعت کاشی و سرامیک تصریح کرد: بازاریابی در جهان طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های شگرفی کرده ولی صنعتگران کاشی و سرامیک ایران عمدتاً به روش‌های بازاریابی سنتی که در آن خلاقیتی در دیزاین و ارائه محصول به مشتری دیده نمی‌شود و همچنین از خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت محصول خبری نیست، متکی هستند.

مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک لئون ادامه داد: من همیشه به مدیران و پرسنل شرکت لئون تأکید می‌کنم ما علاوه بر محصول، سلیقه و احساس خوب را نیز به مشتری می‌فروشیم بنابراین باید در زیبایی‌شناسی و سلیقه هم پیشرو باشیم. موضوع دیگری که در شرکت کاشی و سرامیک لئون همیشه در اولویت قرار دارد خدمات پس از فروش است.

ملکی با تأکید بر اینکه ما هرگز قائل به این نیستیم که به مشتری خود فقط کالا بفروشیم، تصریح کرد: در بازاریابی مدرن، خیال مشتری باید در هنگام خرید محصول از بابت تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش آسوده باشد، بر این اساس ما در شرکت کاشی و سرامیک لئون سیستم کنترل کیفیت مضاعف بر محصولاتی که بازاریابی و فروش آن را به عهده می‌گیریم، برقرار کرده‌ایم و محصولی که به مشتری ارائه می‌دهیم با عبور از فیلتر کنترل کیفیت داخلی شرکت لئون، قطعاً دارای تضمین کیفیت است.

استفاده از فناوری و بازاریابی مدرن؛ شرط تداوم فعالیت

وی با اشاره به تغییرات بازار کاشی و سرامیک در ایران افزود: معتقدم بازار کاشی و سرامیک با وجود رکودی که چند سال در صنعت ساختمان وجود داشت، توان و ظرفیت فوق‌العاده خود را حفظ کرده است و اگر تولیدکنندگان با علم روزبه نیازهای مشتریان پاسخ بدهند و کالای با کیفیت تولید کنند رکود تأثیر چندانی بر آن‌ها نخواهد داشت.

مهندس ملکی با بیان اینکه بازار کاشی و سرامیک تا یک دهه پیش غالباً به محصولات ارزان‌قیمتی که با فناوری قدیمی و باکیفیت نازل تولید می‌شد گرایش داشت، اظهارکرد: اکنون بازار دچار تحول اساسی شده و فقط شرکت‌هایی که بتوانند محصول باکیفیت با فناوری مدرن تولید کنند در این بازار امکان فعالیت و رقابت دارند، ضمن آنکه پیش‌ازاین محصولات وارداتی ایتالیا و اسپانیا و کشورهای دیگر اروپایی حرف اول را در کیفیت می‌زدند اما در حال حاضر تولیدکنندگان ما محصولاتی تولید می‌کنند که در کیفیت چیزی از رقبای اروپایی کم ندارد و بازارهای صادراتی نیز به چنین محصولات با کیفیتی روی خوش‌نشان می‌دهد.

تغییر ماهیت کاشی و سرامیک از کالای مصرفی به کالای تزئینی

وی در مورد سلیقه و گرایش حاکم بر طرح‌های کاشی و سرامیک در بازار داخل و خارج کشور گفت: کاشی و سرامیک طی سیر تحولی که در بازار و سلیقه متقاضیان اتفاق افتاده از یک کالای مصرفی به یک کالای تزئینی تغییر ماهیت داده و فعالان صنعت سرامیک باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند. بر اساس بازخوردی که از بازار داخل در سراسر کشور دریافت کرده‌ایم حدود ۷۰ درصد تقاضای بازار به کاشی و سرامیک با طرح‌های مدرن گرایش دارد و حدود ۳۰ درصد تقاضای بازار نیز به محصولات با نقش و نگارهای برگرفته از هنر اصیل ایرانی گرایش دارد.

ملکی ادامه داد: در مورد بازار صادراتی خصوصاً بازار کشورهای عربی مثل عراق و قطر وضعیت متفاوت است و در بازار صادراتی ۵۰ درصد مشتریان متقاضی محصولات کاشی و سرامیک با طرح‌های مدرن و ۵۰ درصد دیگر متقاضی محصولات با طرح‌های ایرانی هستند.

ارزآوری مناسب صادرات کاشی و سرامیک در صورت حمایت دولت

مهندس ملکی در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از وضعیت بازارهای صادراتی کاشی و سرامیک ایرانی چیست، اظهارکرد: طبق ارزیابی‌هایی که انجام دادیم بازارهای صادراتی که شرکت لئون در آن‌ها فعالیت کرده از جمله بازار عراق، قطر، عمان، سوریه، پاکستان، افغانستان، کشورهای حوزه cis و … همه از پتانسیل بالایی برخوردارند و این پتانسیل به‌گونه‌ای است که اگر دولت در کنار صادرکنندگانی مثل شرکت کاشی و سرامیک لئون قرار بگیرد و از ما حمایت کند، ارزآوری بسیار خوبی در شرایط تحریمی برای کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: مشکلی که در بازارهای صادراتی مشاهده می‌شود این است که بسیاری از صادرکنندگان ایرانی مدل کسب‌وکار جامعی برای ورود و فعالیت در بازارهای صادراتی ندارند و با صادرات کالاهای فاقد گارانتی کیفی و همچنین کالاهای فاقد خدمات پس از فروش، به اعتبار و خوش‌نامی محصولات ایرانی صدمه می‌زنند.

ملکی تصریح کرد: البته همان‌طور که پیشتر ذکر کردم ما در شرکت لئون با بیزینس مدل جامع در بازارهای صادراتی حضور داریم و با ارائه کالای دارای گارانتی و خدمات پس از فروش، در این بازارها وجه مطلوبی کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت باید با ارائه تسهیلات به صادرکنندگان موفق، زنجیره تولید را به‌صورت هدفمند تقویت کند، یادآور شد: صادرکنندگان موفق با تولیدکنندگان برتر آشنایی تخصصی دارند و توانمندی‌های شرکت‌های تولیدکننده را می‌شناسند و تسهیلات دریافتی را صرف حمایت و تأمین مالی و تقویت تولیدکننده محصول با کیفیت می‌کنند اما اگر این تسهیلات بدون توجه به ظرفیت و توانمندی تولیدکنندگان پرداخت شود، خطر انحراف این تسهیلات و از بین رفتن منابع کشور وجود دارد.

ملکی با اشاره به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک خاطرنشان کرد: شرکت‌های برتر کشور در حوزه کاشی و سرامیک در این نمایشگاه حضور دارند و طرف‌های تجاری داخلی و خارجی نیز از نمایشگاه استقبال خوبی کرده‌اند.

مدیرعامل کاشی و سرامیک لئون خاطرنشان کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای ایجاد شبکه بین فعالان صنعت کاشی و سرامیک و هم‌افزایی و شناخت بازارها و نیازهای بازار است و مجموعه کاشی و سرامیک لئون نیز از این فرصت در جهت برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان داخلی و خارجی به‌خوبی بهره‌برداری می‌کند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ از غرفه شرکت کاشی و سرامیک لئون واقع در سالن ۸ و ۹ بازدید کنند.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.