• سه‌شنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98041105563
  • خبرنگار : 71605

تمدید فراخوان مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی

آموزش پزشکی

فراخوان چهارم مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) تا ۲۱ تیر ماه تمدید شد.

به گزارش ایسنا، فراخوان چهارم مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ مصادف با آغاز برگزاری بیستمین همایش آموزش پزشکی منتشر شده بود، با توجه به درخواست مکرر پژوهشگران به مدت ۱۰ روز تا تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۸ تمدید شده است.

کمیته‌های "برنامه‌ریزی درسی"، "مدیریت و رهبری آموزشی"، "ارزشیابی"، "روانشناسی شناختی" و "آموزش مجازی"، ۵ کمیته تخصصی این فراخوان هستند که اولویت‌های آن‌ها به شرح زیر است:

کمیته برنامه‌ریزی درسی

تعیین چارچوب صلاحیت‌های گروه رشته مقاطع مختلف (Competency Framework )

طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر صلاحیت (Competency-based Curriculum)

توسعه الگوی بهینه تخصصی‌سازی علوم پزشکی

تعریف نقش و تحلیل وظایف نیروهای سلامت دهان و دندان

طراحی الگوی عمومی دوره‌های آموزش دکتری(PhD) و پیشنهاد چارچوب اصلاحات برنامه‌های در سی متناظر

بررسی امکانپذیری مدل کاهش طول دوره آموزش پزشکی عمومی و حذف دوره کارورزی و ارائه مدرک MBBSدرایران

نیازسنجی از بازار خدمات سلامت در رابطه با آموزش‌های مهارتی وحرفه‌ای

تحلیل گرایش‌های اخیر در روند برگزاری برنامه‌های آموزش مداوم در ۵ سال اخیر

طرح نیازسنجی اولویت‌های آموزش مهارتی وحرفه‌ای در نظام سلامت ایران

مطالعه تطبیقی نظام‌های احراز صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش مهارتی و حرفه‌ای در جهان و تدوین سند راهبردی آن در ایران

کمیته مدیریت و رهبری آموزشی

مطالعه تطبیقی الگوهای سیاستگذاری آموزش عالی سلامت و طراحی مدل بومی‌

طراحی و استقرار الگوی ارزیابی سیاست‌های تحولی نظام آموزش عالی سلامت‌

مطالعه تطبیقی الگوهای تمرکززدایی و طراحی مدل بومی مأموریت گرایی در نظام آموزش عالی سلامت

طراحی مدل تقسیم بندی آمایشی آموزش عالی سلامت در کشور مبتنی بر سند آمایش سرزمینی آموزش عالی در کشور

شواهد اوریجینال در خصوص برآورد نیاز به نیروی انسانی در حوزه سلامت در رشته مقاطع مختلف مانند تعداد شاغلین فعال در رشته‌های گوناگون و برآورد دقیق از نیاز به دانش آموختگان رشته‌های مختلف مبتنی بر شواهد عینی

طراحی الگوی عملیاتی توسعه آموزش (مبتنی بر کارکرد مدیریت و ترجمان دانش) در دانشگاه‌های علوم پزشکی آینده‌نگاری نیازهای سلامت دهان و دندان کشور

طراحی راهکارهای تخمین نیروهای انسانی در نظام سلامت دهان و دندان کشور

بررسی منافع و مضرات روش‌های مختلف پذیرش دانشجو (با آزمون سراسری و بدون آزمون سراسری) برای پزشکی عمومی در ایران و ارائه مدل ملی تعیین نقش‌های فرادستی هدف به منظور هدایت استعدادهای درخشان تعیین چارچوب صلاحیت‌های نقش‌های فرادستی به منظور توانمندسازی استعدادهای درخشان

تدوین برنامه تمایز یافته جهت نیل به صلاحیت‌های نقش‌های فرادستی

توسعه الگوی برون‌سپاری خدمات آموزشی به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و نهادهای (نیمه-) خصوصی

توسعه الگوی تخصیص سهمیه جذب به دانشگاه‌ها در فراخوان‌های هیأت علمی

توسعه الگوی مشارکت انجمن‌های علمی درسیاست‌گذاری‌های رشته مرتبط

بازاندیشی و بازنگری ساختار سهمیه‌ها در آزمون‌های ورودی وزارت بهداشت و درمان (Rational, Value Based Quota Structure)

طراحی نظام رشته مقاطع حوزه علوم دارویی و داروسازی جهت پوشش خدمتی بهینه در صنعت و سطوح سه‌گانه خدمات بهداشتی و درمانی

طراحی نظام رشته مقاطع حوزه سلامت دهان و دندان جهت پوشش خدمتی بهینه در نظام سلامت (با تمرکز بر Provision Mid level Care)

کمیته ارزشیابی

تحلیل جامع داده‌های سازمان سنجش کشور در رابطه با وضعیت پذیرش به منظور ارائه راهکارهای مؤثرتر پذیرش در حوزه علوم پزشکی از طریق کنکور سراسری و ارائه راهکارهای ارتقای آن

ارزشیابی و مطالعه تطبیقی برنامه‌های پزشکی عمومی در کشور

تعیین الگوی استاندارد مصاحبه در پذیرش‌های مختلف

طراحی نظام اعتباربخشی جامع مراکز برگزارکننده برنامه‌های حضوری و غیرحضوری آموزش مداوم

طراحی الگوی بهینه ورودی دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلی پایه

طراحی الگوی بهینه ورودی دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی

طراحی الگوی نمره‌سازی استاندارد آزمون‌های پذیرش برای ایجاد امکان استفاده از رتبه یک آزمون پذیرش در یک بازه چهار ساله

کمیته روان‌شناسی شناختی

بررسی و مقایسه وضعیت آموزشی (۸ نیمسال تحصیلی) دانشجویان سهمیه‌ای و غیر سهمیه‌ای در مقطع دکترای حرفه‌ای

وضعیت فارغ‌التحصیلان دکترای حرفه‌ای استفاده‌کننده از سهمیه استعدادهای درخشان در ۱۰ سال گذشته

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر)، اولویت‌های کمیته "آموزش مجازی" فراخوان چهارم نصر به شرح زیر است:

طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره آموزشی پودمانی مجازی ویژه دانشجویان شرکت‌کننده در آزمون‌های المپیاد علوم پزشکی در حیطه‌های مختلف

طراحی ارتقای سامانه هوشمند جامع آموزش مداوم

طرح پایلوت کشوری خدمات تمام الکترونیک آموزش مداوم

طراحی سامانه مدیریت برنامه‌های درسی دکتری عمومی (CurrMit)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.