• سه‌شنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98041105953
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد

اهمیت توانمندی اعضای هیأت علمی به امر آموزش و استادی در بدو استخدام

امیرمحسن ضیایی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت توانمندی اعضای هیأت علمی به امر آموزش و استادی در بدو استخدام یادآور شد: کسب مهارت‌هایی مانند آموزش و پژوهش، توانایی ارتباط با جوانان و درک ویژگی‌ها، استعدادها و توانمندی‌های آنان، توانایی مدیریت کلاس‌های درس دانشگاهی و کسب دانش مورد نیاز برای تدریس مؤثر و علاقه مندی به امر تدریس از دیگر اهداف برنامه ریزی های دانشگاه برای بهبود سیستم آموزش دانشگاه است.

به گزارش ایسنا، دکتر امیرمحسن ضیایی در هشتمین نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر توسعه دانشکده‌ها که با حضور معاونان آموزشی و مدیران دفاتر توسعه دانشکده‌ها و مسئولان مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت آموزش تصریح کرد: آموزش، مهمترین فعالیت دانشگاه است و باید به یک جریان پیوسته و مستمر تبدیل شود.

وی تاکید کرد: آموزش از حالت انفرادی، شخصی و دلی باید به یک سیستم مستمر، پیوسته و نظام مند تبدیل شود و این امر مهم جز با همکاری و همیاری هیأت علمی میسر نخواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به اهمیت پرداختن به طرح تحول در آموزش یادآور شد: هدف طرح تحول ایجاد اصلاحاتی در برخی ارکان آموزش است که در فاز اول برنامه‌های تحول بر عملکرد اعضای هیأت علمی از نظر حضور فیزیکی، ایجاد کارنامه برای آن‌ها و شفاف سازی فعالیت‌ها تمرکز شد و این فاز با موفقیت به اتمام رسید.

وی درباره عملکرد گروه‌های آموزشی گفت: معیار پیشرفت گروه‌های آموزشی پیشرفت نسبت به موقعیت فعلی آنهاست، مثلاً در امتحانات بورد شهریور ماه سال جاری نتایج گروه‌ها باید یک درجه نسبت به سال گذشته بهبود یافته باشد و ارتقای هر گروه نسبت به خود، برای دانشگاه بسیار با ارزش است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سیاست‌های کلان دانشگاه در گروه‌های آموزشی اجرا می‌شود و توجه و پرداختن به گروه‌های آموزشی اساس و ریشه تحولات آموزشی خواهد بود.

وی بهبود زیر ساخت‌ها اعم از نرم افزاری و سخت افزاری و ایجاد سیستم تعاملی بین اعضای هیأت علمی و دانشجویان را از اهداف برنامه ریزی های دانشگاه برای بهبود سیستم آموزشی عنوان کرد.

دکتر ضیایی با اشاره به اهمیت توانمندی اعضای هیأت علمی به امر آموزش و استادی در بدو استخدام یادآور شد: کسب مهارت‌هایی مانند آموزش و پژوهش، توانایی ارتباط با جوانان و درک ویژگی‌ها، استعدادها و توانمندی‌های آنان، توانایی مدیریت کلاس‌های درس دانشگاهی و کسب دانش مورد نیاز برای تدریس مؤثر و علاقه مندی به امر تدریس از دیگر اهداف برنامه ریزی های دانشگاه برای بهبود سیستم آموزش دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه این نشست دکتر علیرضا رجایی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی به ارائه گزارش بازدید از ۱۰ دانشکده که از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه تا ۱۹ خرداد ماه سال جاری انجام شده، پرداخت.

در بخش دیگری از این نشست که به صورت کارگاهی برگزار شد ، استانداردهای تحول طرح ارتقای کیفیت گروه‌های آموزشی با مدیران EDO به بحث وتبادل نظر گذاشته شد.

همچنین در این نشست استانداردهای پایه طرح ارتقای کیفیت گروه‌های آموزشی مطرح شد و درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

طرح ارتقای کیفیت گروه‌های آوزشی توسط مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه تهیه و ابلاغ شده است و هرساله گروه‌های آموزشی دانشگاه بر اساس استانداردها و سنجه های مشخص ارزیابی می‌شوند و از نتایج این طرح جهت تشویق گروه‌های آموزشی دانشگاه در جشنواره آموزشی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.