• چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98041206197
  • خبرنگار : 30054

چرا و چگونه باید در بورس سرمایه‌گذاری کنیم

چرا و چگونه باید در بورس سرمایه‌گذاری کنیم

در این متن به دو پرسش کلیدی پرداخته می‌شود پرسش اول چرایی سرمایه‌گذاری در بورس را پاسخ می‌دهد و پرسش دوم چگونگی سرمایه‌گذاری در آن را بیان می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کتابیار، در ادامه این پرسش‌های کلیدی را می‌خوانیم:

چرا باید در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

فرض کنید شما مبلغ ۱۰ میلیون تومان را پس‌انداز کرده‌اید و حال قصد دارید پول خود را در جایی که واقعاً ارزشش را داشته باشد سرمایه‌گذاری کنید، راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری پیش‌روی شماست کم ریسک‌ترین راه‌حل باز کردن یک سپرده یکتا چندساله نزد بانک هست که از ۱۸ الی ۲۰ درصد در سال سود برای سپرده شما تعلق می‌گیرد. راه‌حل‌های دیگر خرید دلار، یورو و سکه طلا است. مشکلاتی که سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها دارد فیزیکی بودن آن‌ها و ریسک به‌مراتب بالا داشتن است، برای خرید دلار و سکه طلا نیز یک دردسر وجود دارد، درصورتی‌که قصد فروش آن‌ها را داشته باشید یا اینکه در اثر ریزش بازار برای حفظ ارزش پولتان سریعاً قصد فروش آن‌ها را داشته باشید باید حتماً به بازار مراجعه کنید و قیمت‌های مختلفی را استعلام کنید درنهایت با صرف وقت زیاد، دلار یا سکه خود را به فروش برسانید، در مورد سکه وضعیت به‌مراتب پیچیده‌تر می‌شود اگر شما به یک میلیون تومان از پول خود نیاز داشته باشید مجبور هستید سکه‌ای را که به قیمت ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان خریداری کرده‌اید به فروش برسانید، آن‌هم فقط برای اینکه محتاج یک‌میلیون تومان شده‌اید! راه‌حل دیگر سرمایه‌گذاری در بورس است، بورس نسبت به بانک‌ها سرمایه‌گذاری پر ریسک‌تری است اما نه تمام بورس!

سامانه آنلاین معاملات بورسی به شما کمک می‌کند تا بدون حضور فیزیکی خریدوفروش کنید.

از طرفی در صورتی که به هر مقدار از پول خود نیاز فوری داشته باشید می‌توانید با فروش همان میزان سهام، مبلغ خود را دریافت کنید، این مبلغ سه روز کاری بعد با درخواست شما در حساب بانکی مورد نظر شماست و برخلاف بازار سکه نیاز به فروش یک سکه تمام نیست. هم‌اکنون که در حال نگارش این متن هستیم فروش محصولات صادراتی با دلاری نزدیک قیمت بازار انجام می‌شود و محصولات تولیدشده‌ی کارخانه‌ها و شرکت‌های داخلی نیز به قیمت‌های واقعی متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کرده‌اند قیمت زمین و تجهیزات کارخانه‌ها و شرکت‌ها نیز افزایش یافته‌اند و باعث رشد پرقدرت سهام‌های بورسی شده‌اند. تمام این موارد باعث می‌شود تا بورس به گزینه اول برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

در ابتدا با مراجعه به هر یک از کارگزاری‌های بورس می‌توانید کد بورسی دریافت و اقدام به معامله در بورس کنید، اما اگر اطلاعات کافی در مورد بورس ندارید توصیه می‌کنیم دست نگه‌دارید.

پس چه کنیم؟ آیا به سراغ افراد حرفه‌ای‌تر برویم و از آن‌ها کمک بخواهیم و با توصیه آن‌ها خرید و فروش کنیم؟ پاسخ را با یک مثال برای شما شرح می‌دهیم:

زمانی بر سر دره‌ای ایستاده‌اید و فردی با لبخند به شما توصیه می‌کند قرار است خود را به درون دره بیاندازد و این کار از نظر او کاملاً عاقلانه است و حتماً به او سودی می‌رساند شما نیز با تکیه‌بر اینکه او فرد معتبری است خود را به درون دره می‌اندازید، در میانه راه فرد چتر نجاتش را باز می‌کند و برای شما در آن دنیا طلب آمرزش می‌کند!

به همین سادگی با تکیه بر نظرات افراد حرفه‌ای به‌صورت کور کورانه می‌توانید سرمایه‌تان را بر باد بدهید!

توصیه ما این است که تنها خودتان فرمان را به دست بگیرید!

برای تحلیل سهام در بورس نیاز به دانستن دو نوع تحلیل کلی است و هر یک به شما دیدگاهی برای معامله موفق خواهد داد تحلیل تکنیکال شامل تصمیم‌گیری روی حرکت و نمودارهای گذشته یک سهم است تا بتوان حرکت آن در آینده را پیش‌بینی کرد و به شما نقاط ورود و خروج سهم را نشان می‌دهد و تحلیل بنیادی برای شناخت بنیادهای یک سهم با تحلیل صورت‌های مالی آن و اخبار بازار است (سهم باقیمت کمتری نسبت به ارزش واقعی‌اش معامله می‌شود یا باقیمت بیشتری، یا اینکه چه عواملی می‌تواند در رشد و سقوط سهم دخیل باشند)

در تحلیل بنیادی با بررسی دقیق دارایی‌ها و نرخ فروش شرکت و محاسبه آن‌ها می‌توانیم مشخص کنیم تا یک سهم واقعاً چقدر ارزش دارد.

برای یادگیری این ابزارهای تحلیلی می‌توانید ویدئوهای آموزشی و کتاب‌های مختلفی را پیدا کنید. با اینکه راه یادگیری هر کس متفاوت است اما توصیه می‌کنیم ابتدا یادگیری خود را با خرید کتاب بورس، محک بزنید چرا که عمق یادگیری از طریق خواندن و سپس استدلال آن در مغز، حتی از ابزارهای بصری نیز بیشتر خواهد بود!

در بورس نیاز به تحلیل‌های عمقی برای سوددهی مناسب و کشف نمادهای بهتر دارید. کتاب‌های تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی زیادی نگارش شده‌اند و هر یک به بیان مطالبی پیرامون این موضوعات پرداخته‌اند.

مسیر برای شما مشخص شد، پیمودنش با شماست

می‌توانید با جستجو در سایت‌های خرید کتاب عنوان‌های زیادی از آموزش مقدماتی بورس تا کتاب‌های پیشرفته بورسی پیدا کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha