• چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98041206217
  • خبرنگار : 30054

برگزاری «هفته هنرهای دیجیتال اینورس»در سینما آستارا تجریش

اینورس

«هفته هنرهای دیجیتال اینورس»، امسال از ۱۴ تا ۲۱ تیرماه و در سینما آستارا تجریش برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مدرسه اینورس، این مجموعه رویدادها امسال در ۸ روز و موضوع متفاوت و با حضور افراد حرفه‌ای فعال در هر رشته برگزار می‌شود.

در سال ۹۳ رویدادی تحت عنوان «هفته هنرهای دیجیتال» در مدرسه اینورس (آموزشگاه فکر نو) برگزار شد. هدف اولیه از این رویداد، معرفی هنرمندان دیجیتال به مخاطبان و ایجاد فضایی برای آشنایی بیشتر با این حوزه بود. این رویداد در سال ۹۷ پربارتر از قبل و در ۷ موضوع متفاوت، با حضور افراد شناخته‌شده برگزار شد. مدرسه اینورس امسال برای سومین‌بار و با مشارکت مجموعه فرهنگی بشرا، اقدام به برگزاری «هفته هنرهای دیجیتال اینورس» کرده است.

هنرهای دیجیتال چیست؟

هنرهای دیجیتال به آثار هنری و شیوه‌هایی اطلاق می‌شود که از فناوری دیجیتال در بخشی از فرایند خلق یا ارائه اثر استفاده می‌کنند.

هنر دیجیتال به‌خاطر امکان نشر و تولید انبوه ساده‌تر، استفاده‌های متنوع و فراوانی دارد و از همین رو بازار کار در آن بسیار گسترده است؛ از صنعت انیمیشن تا بازی و تبلیغات. مدرسه اینورس با توجه به اهمیت آشنایی هنرجویان و فعالان در این رشته‌ها با فضاهای مختلف کار، اقدام به برگزاری هفته هنرهای دیجیتال کرده است. بی‌شک حضور هنرجویان جوان در کنار هنرمندان حرفه‌ای سبب پویایی بیشتر در فضای هنرهای دیجیتال ایران خواهد شد.

هفته هنرهای دیجیتال اینورس چیست؟

هفته هنرهای دیجیتال اینورس، در هر روز به یک هنر دیجیتال می‌پردازد. هنرمندان حرفه‌ای و فعال در هر رشته، شرکت‌کنندگان را با موضوعات جدید و به‌روز آن رشته‌ها آشنا می‌کنند و از تجربیاتشان از کار در این رشته‌ها می‌گویند. هر روز شامل ۶ ارائه است. این ارائه‌ها به‌شکلی طراحی شده‌اند تا برای گستره متنوعی از مخاطبان، مفید باشند.

موضوعات هر روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس چیست؟

- موضوعات روز اول، «طراحی گرافیک»:

صفر تا صد طراحی یک قلم | تفکر دیزاین و دستاوردهای استفاده از آن | صفر تا صد یک پروژه طراحی گرافیک | روش ایده‌پردازی در یکی از کمپین‌های موفق دنیا | گرافیک دیزاین تجربی و بازارهای کار مرتبط با آن | شیوه تصمیم‌گیری مخاطبان و چگونگی طراحی برای آن‌ها.

- موضوعات روز دوم، «انیمیشن»:

فوت‌وفن‌های ساخت یک استاپ‌موشن خلاقانه | صفر تا صد ساخت یک انیمیشن کوتاه هنری | انیمیشن زیر دوربین و تکنیک‌های ساخت آن | بازار کار انیمیشن و بازارهای جدید برای عرضه آثار | تجربیات یک انیماتور فریلنسر از کارکردن فریلنس | نیازهای بازار انیمیشن و یافتن جایگاه درست.

موضوعات روز سوم، «تصویرسازی»:

مراحل کار یک دیزاینر در نقش art director یک پروژه | ظرفیت رسانه‌های جدید برای ارائه آثار به بازارهای بین‌المللی | نحوه رسیدن به یک فریم معرف، به کمک تصویرسازی دیجیتال | مراحل خلق شخصیت در یک پروژه | مراحل طراحی شخصیت در حیطه کودک و نوجوان | مسیر پیش روی یک هنرجو برای رسیدن به جایگاه حرفه‌ای در تصویرسازی.

- موضوعات روز چهارم، «جلوه‌های بصری»:

جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزارهای V-Ray Next و Nuke | جلوه‌های بصری کارشده در دو سکانس معروف از فیلم Solo: A Star Wars Story | اهمیت رنگ در تصویر و استفاده صحیح از سیستم‌های رنگی | جزئیات و مراحل انجام یک پروژه جلوه‌های بصری در سینمای ایران و هند | هنر روندگرا (procedural) و کاربردهای گسترده آن | نرم‌افزار Houdini و سیستم‌های procedural در نرم‌افزارهای VFx.

- موضوعات روز پنجم، «عکاسی»:

عکاسی فاین آرت و چگونگی پیشرفت در این حوزه | نحوه همکاری با مجموعه‌های بین‌المللی عکاسی | خصوصیات بصری نور و نحوه بازخوانی منابع نور در تصاویر | فتومونتاژ، شیوه‌های درست استفاده از آن و نحوه ارائه اثر به بازار | جایگاه میکاپ در عکاسی و اثربخشی آن در خروجی نهایی | عکاسی کند و نحوه استفاده از آن در بازنمایی یک سوژه.

- موضوعات روز ششم، «تبلیغات»:

تأثیر عوامل رفتاری و روانشناختی در تصمیم مخاطب | فضای کار حرفه‌ای در شبکه‌های تبلیغاتی بین‌المللی | داستان‌گویی دیجیتال و بیان شفاف و مؤثر برای یک کسب‌وکار | توانمندی‌های فردی و جایگاه صحیح در صنعت تبلیغات | ارائه محتوای هنری در فضای دیجیتال | هویت یک برند و ارتباطات آن.

- موضوعات روز هفتم، «فشن»:

روش اصولی، آکادمیک و عملی طراحی لباس | فرایافت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنعت مد | طراحی یک کالکشن منسجم و شناخت ظرایف تولید محصول | نقش تفکر دیزاین و اصالت در طراحی کفش | سبک Deconstruction در مد و نحوه انجام آن | تولید، بازاریابی و فروش آنلاین در فضای مد ایران.

- موضوعات روز هشتم، «هنر و تکنولوژی»:

مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به حوزه واقعیت مجازی و افزوده | فضای کار در حوزه تکنولوژی‌های خلاق و توانمندی‌های لازم | رویکردهای رایانشی و الگوریتمیک برای دیزاین | هنر دیجیتال تعاملی | استفاده‌های تکنولوژی در موسیقی و طراحی صدا | مفهوم تلفیق تکنولوژی‌های جدید.

چگونه می‌توان در هفته هنرهای دیجیتال اینورس شرکت کرد؟

برای شرکت در «هفته هنرهای دیجیتال اینورس»، باید از طریق صفحه اختصاصی این رویداد ثبت‌نام کرده و بلیت روز مورد نظرتان را تهیه کنید. ثبت‌نام در هفته هنرهای دیجیتال اینورس، به‌صورت روزانه است و شما با خرید یک روز از هر ۶ ارائه استفاده خواهید کرد. همچنین می‌توانید برحسب کار یا علاقه‌تان در چند روز ثبت‌نام کنید. توجه کنید در صورت ثبت‌نام هم‌زمان در چند روز، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. ضمناً برای ثبت‌نام می‌توانید از کد تخفیف ۲۱ درصدی isnaidaw استفاده کنید. برای ثبت‌نام و مشاهده جزئیات برنامه هر روز، به صفحه اختصاصی هفته هنرهای دیجیتال مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.