• چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98041206306
  • منبع : بوشهر

فرمانده انتظامی بوشهر در نشست مطبوعاتی:

بوشهر دارای آخرین رتبه شرارت در کشور است

بوشهر دارای آخرین رتبه شرارت در کشور است

ایسنا/بوشهر فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه میزان کشفیات سوخت در استان بوشهر با افزایش بیش از ۲۳ برابری به ۲ میلیون و ۵۷۸ لیتر افزایش پیدا کرده است، گفت: بوشهر دارای آخرین رتبه شرارت در کشور است.

به گزارش ایسنا، سردار خلیل واعظی در نشست مطبوعاتی از کشف محموله صادراتی سوخت هیدروکربن به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و اظهار کرد: این محموله قاچاق شامل یک میلیون و ۸۳۱ هزار لیتر فرآورده نفتی بوده که اعضای شرکتی که این قاچاق را انجام می‌دادند نیز دستگیر شدند.

وی با اشاره به کاهش ۵۶ درصدی سرقت‌های مسلحانه نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: شناسایی ۳۵ باند مجرمانه که عملیات دستگیری تعدادی از این سارقان با هماهنگی سایر استان‌ها و در خارج از استان انجام شد، دستگیری ۹۷ نفر سارق و کشف ۴۲۱ فقره و شناسایی و دستگیری تعدادی از خریداران اموال مسروقه از جمله اقدامات در کشف جرایم بوده است.

بیش از ۳۰۹ میلیارد ریال زمین خواری در استان بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی و کشف ۲۸ فقره زمین خواری به متراژ ۸۲۸ هزار و ۸۹۱ متر مربع در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ارزش این زمین خواری‌ها بیش از ۳۰۹ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر عددی ۱۳۲ درصد و از نظر ریالی ۳۹۶ درصد رشد داشته است.

واعظی اظهار کرد: در وقوع جرایم سایبری ۳۸ درصد و در کشف این جرایم ۴۲ درصد افزایش داشته ایم که ۴۲ درصد از جرایم اینترنتی استان بوشهر مربوط به برداشت الکترونیکی غیرمجاز و ۳۵ درصد نیز مربوط به کلاهبرداری اینترنتی بوده است.

وی با اشاره به رتبه آخر استان بوشهر در شرارت، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری میزان کشف جرایم خشن در استان بوشهر ۳۷ درصد افزایش داشته است و خوشبختانه در این مدت جرایم خشن همچون سرقت مسلحانه از بانک، طلافروشی، آدم ربایی و گروگان‌گیری در استان بوشهر مشاهده نشده است.

افزایش ۱۲ درصدی تخلفات حادثه ساز

این مقام انتظامی از افزایش ۹۲ درصدی کشف کالای قاچاق در استان بوشهر خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۵۷ میلیارد و ۷۶۵ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان کالای قاچاق کشف شده است.

واعظی با اشاره به کشف یک تن و ۸۶۶ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۹۸۷ نفر قاچاقچی ادامه داد: در ارتباط با این پرونده چهار باند منهدم و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت و ۵۶ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی تصادفات منجر به فوت، تاکید کرد: در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد افزایش ۱۲ درصدی میزان تخلفات حادثه ساز بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۴۳ درصد از تصادفات درون شهری مربوط به موتورسیکلت‌ها و ۱۹ درصد مربوط به عابرین پیاده است.

افزایش ۵۰ درصدی رضایتمندی از پلیس در سامانه ۱۹۷

این مقام انتظامی با اشاره به میزان رضایتمندی و انتقاد مردم از نیروی انتظامی استان، ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری در سامانه ۱۹۷ در سه ماهه نخست امسال تعداد پیام‌های تشکر و تقدیر مردم از پلیس ۵۰ درصد افزایش داشته است که بخشی از این پیام‌های تقدیرآمیز ناشی از تلاش و انعکاس خوب فعالیت‌ها توسط رسانه‌ها بوده است.

سردار واعظی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۱۴۶ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ استان بوشهر گرفته شده است، عنوان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته و از این تعداد ۴۷ هزار مورد به عملیات پلیسی منجر شده و بقیه در راستای راهنمایی و ارشاد بوده است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تقویت امنیت پایدار گفت: رسانه‌ها می‌توانند اذهان عمومی را مدیریت کرده و در تأمین و تثبیت امنیت نقش مثبت و تأثیرگذاری را ایفا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha