• پنجشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98041306820
  • خبرنگار : 30054

۴ اشتباه رایج در انتشار رپورتاژ آگهی که باید از آنها اجتناب کنید

۴ اشتباه رایج در انتشار رپورتاژ آگهی که باید از آنها اجتناب کنید

اینترنت منبع وسیعی از اطلاعات است و مردم نیز در سراسر جهان بر قدرت این منبع اطلاعاتی آنلاین متکی هستند. برخی افراد در جستجوی مقالات علمی هستند و برخی دیگر هم به دنبال راهکارهای ارتقاء محصولات و خدمات خود هستند. در این میان، وظیفه رپورتاژ آگهی حفظ نیازهای مشتری است تا به بهترین شکل ممکن محصول یا خدمات مورد نظر را به نفع او و البته به صورت غیرمستقیم تبلیغ کند.

به گزارش ایسنا، نگارش رپورتاژ آگهی مستلزم قوانین مشخص و در عین حال متعددی است و این قوانین بنا به خواسته و نیاز مشتری متفاوت هستند. در این میان، کارشناسان سئو و بازاریابی راهکارهایی را ارائه می‌دهند که شما نیز برای جذابیت محتوای خود باید از آنها بهره ببرید. این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

از کلمات فنی و تخصصی استفاده نکنید

اینکه شما تا چه حد از کلمات فنی و تخصصی استفاده می‌کنید حائز اهمیت نیست. هرگز از کلماتی که افراد عادی قادر به درک آن نیستند، استفاده نکنید؛ مگر اینکه برای افراد متخصص می‌نویسید. در اکثر مواقع، حتی افراد فنی هم ترجیح می‌دهند که از نوشتار آسان برای مطالب خود استفاده کنند. همچنین، بهتر است در انتخاب انکرتکست ها، یعنی کلمات و عبارت‌هایی که لینک روی آنها قرار می‌گیرد، هوشیار باشید. هرگز از کلمات بسیار تخصصی برای این کار استفاده نکنید.

پاراگراف‌های طولانی ننویسید

خواندن یک متن در یک پاراگراف طولانی بسیار خسته کننده است. خوانندگان دوست دارند فواصلی را در داخل متن ببینند تا چشمهایشان استراحت کند. پاراگراف‌ها می‌توانند بر اساس موضوع مورد بحث تقسیم بندی شوند. معمولاً هر پاراگراف باید حدود پنج جمله داشته باشد و هر جمله حداکثر فقط با ۱۸ کلمه ساخته شود.

نظرات شخصی خود را ننویسید

اکثر مواقع، نویسنده رپورتاژ آگهی آنچه را که خودش می‌خواهد می‌نویسد. به عنوان مثال، مشتری درخواست می‌کند که در مورد پیشرفت فردی مطلبی نوشته شود، ولی نویسنده مقاله‌ای در مورد تجارب خود در این موضوع می‌نویسند. این امر زمانی رخ می‌دهد که نویسنده به فایده متن برای خواننده توجهی نمی‌کند. در واقع، خوانندگان می‌خواهند به روش‌های اثبات شده علمی، برای ارتقای شخصیت خود دست یابند.

مخاطب را خسته نکنید

قانون سه ثانیه در نوشتن مطلب هم کارایی دارد. بخاطر داشته باشید، اگر خوانندگان آنلاین در عرض سه ثانیه خسته شوند از خواندن مقاله صرف نظر می‌کنند. این بدان معناست که مقاله باید آنقدر جذاب باشد که در عرض چند ثانیه توجه آنها را جلب نماید. قانون سه ثانیه می‌تواند با استفاده از تصاویر و سایر موارد چند رسانه‌ای ارتقا پیدا کند. استفاده از این روش، حس خستگی از جملات طولانی را از بین می‌برد.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha