• شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98041507359
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزودن ۱۰ کشور به بازارهای صادراتی سمنان

افزودن ۱۰ کشور به بازارهای صادراتی سمنان
عکس تزئینی است

ایسنا/سمنان مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش ۴۹ درصد ارزآوری این گمرک از محل صادرات کالاهای تولیدی این استان در سه ماهه بهار امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی سعدالدین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال ۶۰ هزار و ۸۱۰ تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون و ۵۹۲ هزار دلار از گمرک این استان به بازارهای دیگر کشورها صادر شده است.

وی از افزایش ارزش صادرات این استان در سه ماهه اول امسال خبر داد و افزود: صادرات این استان در این مدت از نظر وزنی ۲۰ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۴۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه صادرات این استان از سوی ۸۱ شرکت انجام شده خاطرنشان کرد: در مجموع در این سه ماهه ۶۹ قلم از تولیدات این استان به بازارهای هدف صادر شده است.

وی ادامه داد: نمک، کربنات دی سدیم، کولر آبی، هیدروکربن سبک، کابل زمینی، شمش سرب، سودسوزآور، کرک و پشم حلاجی شده، فروسیلسیوم، قطعات فولادی و.. از جمله مهمترین کالاهای صادراتی سمنان هستند.
وی با بیان اینکه صادرات این گمرک به ۴۵ کشور انجام شده ادامه داد: هند، عراق، افغانستان، امارات، کرواسی، ترکمنستان، انگلیس، هنگ کنگ، اندونزی، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان و…از جمله بازارهای صادراتی این استان در این سه ماهه بودند.

سعدالدین از افزوده شدن ۱۰ کشور به بازارهای صادراتی استان سمنان به عنوان یک موفقیت نام برد و افزود: بازارهای گمرک این استان در بهار امسال از ۳۵ کشور به ۴۵ کشور رسیدند که رومانی، چین، تانزانیا، صربستان، هلند و…از جمله بازارهای جدید این استان محسوب می‌شوند.

وی همچنین از کاهش ۲۶ درصدی حجم واردات این استان در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: در بهار امسال در مجموع سه هزار و ۴۷۱ تن کالا وارد گمرکات این استان شده که ارزش آنها بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار بوده است.

سعدالدین با بیان اینکه واردات این استان از ۱۴ کشور انجام شده اضافه کرد: ماشین آلات خط تولید، روغن و قطعات ترانسفورماتور، دستگاه‌های تهیه لبنیات، ماشین‌های بافندگی، پنبه شانه نزده، مواد اولیه کارخانه‌ها و…از جمله کالاهای وارداتی به گمرک استان هستند.

مدیرکل گمرک استان سمنان از کشف ۱۶ پرونده قاچاق در گمرک استان در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: ارزش این کالاها که به ظن قاچاق کشف و ضبط شدند ۴۷ هزار و ۲۷ میلیون ریال است که از نظر ارزش نشان از رشد ۵۴ درصدی و از نظر وزنی حکایت از رشد ۱۵۷ درصدی کشفیات این گمرک در بهار ۹۸ دارد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha