• دوشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98041708868
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

دختربچه‌ای که ناجی نخستین جغد جنگلی در چهارمحال و بختیاری شد

دختربچه‌ای که ناجی نخستین جغد جنگلی در چهارمحال و بختیاری شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: جغد جنگلی برای نخستین بار در شهرستان لردگان مشاهده و توسط دو کودک دوستداران طبیعت به حفاظت محیط‌زیست تحویل داده شد.

به گزارش ایسنا، شهرام احمدی اظهار کرد: پریا و محمدرضا اسلامی با مشاهده تعداد یک فرد پرنده جغد جنگلی مصدوم در دست گردشگران آبشار آتشگاه لردگان با هدف کمک به نجات این پرنده، آن را از گردشگران خریداری و به حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

وی افزود: مشاهده این گونه پرنده برای نخستین بار در استان ثبت شده است.

احمدی تصریح کرد: انجام چنین اقدام فرهنگی از سوی این نوجوان ۱۰ ساله، قابل تقدیر و معرفی برای الگوبرداری در جامعه است.

وی تصریح کرد: پرنده مذکور هم اکنون توسط متخصصان دامپزشک در حال تیمار است و پس از به دست آوردن سلامت کامل به طبیعت باز خواهد گشت.

احمدی ادامه داد: این پرنده که توسط گردشگران زنده‌گیری شده بود، به دلیل تغذیه نامناسب و صدمات بدنی، بیمار شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان یادآور شد: هم اکنون تعداد گونه پرنده‌های چهارمحال و بختیاری به ۲۶۷ گونه رسیده است.

جغد جنگلی با نام علمی (Strix aluco) طولی حدود ۲۷ سانتی متر دارد که دارای پر و بال لکه لکه و چشم‌هایی سیاه است، این پرند سری بزرگ و گرد دارد و پرهای پروازش دارای رگه‌های تیره رنگ بوده که معمولاً به صورت یکدست است.

جغد جنگلی، گونه‌ای جغد بوده که دارای بدن کوتاه و پهن است که معمولاً این حیوان در جنگل‌های اوراسیا، ایران و در جنگل‌های بلوط زاگرس یافت می‌شود.

جغد جنگلی حیوانی شب رو بوده که غذای خود را از راه خوردن جوندگان تأمین می‌کند که از کمینگاه‌های خود بر سر طعمه فرود می‌آید و جانور را یک جا میبلعد، همچنین جغدهای جنگلی توانایی شکار جغدهای کوچک‌تر را دارند اما خود طعمه عقاب‌ها و جغدهای بزرگ‌تر می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha