• چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 98041909934
  • منبع : مطبوعات

بازخوانی روایت قالیباف از رخدادهای ۱۸ تیر ۷۸

بازخوانی روایت قالیباف از رخدادهای ۱۸ تیر ۷۸

«بنده فرمانده نیروی هوایی سپاه بودم. عکس من الان روی موتور ۱۰۰۰ با چوب هست؛ با حسین خالقی. ایستادم کف خیابان که کف خیابان را جمع کنم. آن جایی که لازم باشد بیاییم کف خیابان و چوب بزنیم، جز چوب‌زن‌ها هستیم. افتخار هم می‌کنیم.»

به گزارش ایسنا، روزنامه شرق نوشت: ۲۰ سال از حمله به کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ۷۸ گذشت؛ اتفاقی که آن شب در خیابان امیرآباد تهران اتفاق افتاد و فردای آن روز دانشگاه تهران، خیابان انقلاب و خیابان‌های اطراف آن را درگیر کرد. اما ماجرا فقط در این خیابان‌ها باقی نماند.

ماجرای تیر ۷۸ از آن اتفاقاتی است که در مناظره سال ۹۲ ریاست‌جمهوری نیز به آن پرداخته شده بود. همان مناظره‌ای که حسن روحانی خطاب به محمدباقر قالیباف از اصطلاح «گازانبر» استفاده کرد. قالیباف چند سال پیش در جمع بسیجیان دانشگاه صنعتی شریف درباره اتفاقات آن زمان گفته بود: «حادثه سال ۷۸ که در کوی دانشگاه اتفاق افتاد، آن نامه‌ای را که نوشته شد، من نوشتم [نامه فرماندهان سپاه به رئیس‌جمهور وقت، سیدمحمد خاتمی]. بنده و آقای سلیمانی. وقتی در کف خیابان به سمت بیت رهبری راه افتادند، بنده فرمانده نیروی هوایی سپاه بودم. عکس من الان روی موتور ۱۰۰۰ با چوب هست؛ با حسین خالقی. ایستادم کف خیابان که کف خیابان را جمع کنم. آن جایی که لازم باشد بیاییم کف خیابان و چوب بزنیم، جز چوب‌زن‌ها هستیم. افتخار هم می‌کنیم. نگاه نکردم که من، سردار و فرمانده نیروی هوایی هستم و تو را چه به کف خیابان؟»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۸

نه فقط قالی باف که فرمانده نیروی انتظامی.دبیر شورای امنیت ملی .وزیر کشور و رییس دولت وقت هم مقصر آن حوادث و فجایع هستند

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۷

احسن بر شما که

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۵:۱۳

چرت نوشتی اصلا سرو تهش معلوم نیست میخای خواننده جذب کنی؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۸:۵۵

احسنت به سردار دلها