• چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98041910264
  • خبرنگار : 71616

پاسخ رامک‌خودرو به خبر ایسنا

پاسخ رامک‌خودرو به خبر ایسنا

به دنبال خبر روز گذشته ایسنا با عنوان "برای تیوولی فروخته شده پول مجدد می‌خواهند!"؛ شرکت رامک‌خودرو توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیحات شرکت رامک‌خودرو در رابطه با خبر " برای تیوولی فروخته شده پول مجدد می‌خواهند!" به شرح زیر است:

"دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز به دستور مراجع قانونی بوده است؛ رامک خودرو به عنوان نماینده رسمی سانگ یانگ کره جنوبی و یکی از بازیگران مطرح در صنعت خودروی کشور همواره کوشیده است تا ضمن ارائه محصولات با کیفیت، ایمن و اقتصادی در ارتقا سطح کیفی صنعت خودروی ایران مؤثر عمل کند تا آنچه که خودروی تیوولی را به عنوان محصولی ایمن و به‌روز از برندی معتبر با کمترین حاشیه سود و قیمت اقتصادی زیر ۱۰۰ میلیون تومان به بازار کشور عرضه و همواره جز در موارد افزایش هزینه‌های خارج از اختیار این شرکت، قیمت این محصول را حفظ را کرده است.

اما اکنون پس از حدود دو سال کشمکش، تغییرات ناگهانی قوانین، تصمیمات خارج از پیش‌بینی و در نهایت مسدودی طولانی مدت امکان ثبت سفارش و ممنوعیت کامل واردات خودرو بدون اطلاع رسانی قبلی و ابطال کلیه ثبت سفارش‌های شرکت، مراجع قانونی مربوطه ترخیص خودروهایی که در حدود یک سال از ورود آن به گمرک می‌گذرد را منوط به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز سنا دانسته و جز در صورت پرداخت آن، مجوز ترخیص را صادر نخواهند کرد.

در این شرایط، شرکت رامک خودرو نیز همچون سایر شرکت‌های واردکننده که تعهدات معوق داشته‌اند، چاره‌ای جز تمکین از دستورات صادره نداشته و ضمن حذف سود خود به منظور همراهی با مشتریان گرانقدر، نسبت به اجرای دستورات مراجع قانونی اقدام کرده است. این شرکت از یک سو همچنان از طریق رایزنی با مراجع مسئول و ارائه پیشنهادات تخصصی می‌کوشد تا شرایط را برای عمل به تعهدات نسبت به مشتریان محترم و ارجمند تسهیل کرده و از طرف دیگر تحویل خودروهای ترخیصی به مشتریان عزیز و ایفای تعهدات را، عملیاتی کرده است؛ لذا رامک خودرو ضمن تاکید بر پایبندی به تعهدات خود نسبت به مشتریان گرانقدر که رگ حیاتی هر بنگاه اقتصادی بشمار می‌رود در حال تکمیل پروژه داخلی‌سازی خودروی تیوولی و عرضه آن به بازار است. رامک خودرو امیدوار است با مساعدت نهادهای نظارتی و حمایتی دولتی و همراهی مشتریان عزیز در عرصه تولید ظهور یافته و خودروهای با کیفیت روز دنیا را در اختیار مردم عزیز کشورمان، قرار دهد".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۶

اینا همش دروغ میگن ماشین ها رو بردن بازار آزاد فروختن پولش رو بردن جای دیگه حالا به دروغ میگن تقصیر دولت هست.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۸:۱۴

در پاسخ به شرکت رامک باید عرض کنم که ایا در بهار سال 96 ثبت سفارش و واردات خودرو ممنوع بوده است ؟ ایا می دانید که ثبت سفارش های صادره در بهار 96 از تاریخ صدور تا 6 ما اعتبار داشته است . ایا می دانید که ثبت سفارش خودرو دوباره در دی ماه سال 96 باز شده است . مدیریت محترم رامک خودرو صدور دعوتنامه و تعهد به تحویل خودرو 30 روز پس از تکمیل وجه در اذر 96 به چه معنا می باشد .چرا کاملا شفاف به مسئله نگاه نمی کنید و با مشتریان خود صادق نیستید ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۳

شرکت کلاهبردار رامک، معامله خرید خودروی من و آن شرکت در تاریخ آذر۹۶ و با پرداخت وجه کامل خرید خودرو به همراه ۹٪ ارزش افزوده تمام شده است و شما با توجه به متن قرارداد موظف بودید ۲۰ روز پس از تکمیل وجه خودرو را تحویل دهید....این اتفاقات ارزی و مصوبه مورد نظر شما ۱۳ ماه پس از تکمیل وجه اتفاق افتاده...اگر قصوری بوده و کارشکنی شده ، حتما از سمت رامک بوده و مشتری به هیچ عنوان مقصر این کلاهبرداری شما نمی باشد....

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۶

بیچاره مشتریان گرانقدر که همیشه باید چوب کلاه برداری ها و دزدی های این شرکت ها رو بخورند و در آخر هم همچی رو میندازن گردن مشتری گرانقدری که دوسال پیش پول ماشین رو کامل پرداخت کرده و الان دوباره باید دوبرابر مبلغ ماشین رو بده

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۷

خبر كاملا نادرست مي باشد چون قوانين دولت مربوط به خودروهاي وارد شده از ارديبهشت ماه ٩٧ به بعد به كشور مي باشد در صورتيكه خودروهاي مربوط به تكميل وجه ها (سال ٩٥و ٩٦) در سال ٩٦ مي باشد

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۸:۵۵

رامک خودرو ی شرکت کلاه بردار و شیاد است و دروغ میگه و در رابطه با ثبت نامی های سال ۹۶ که دعوتنامه صادر کرده و پول ماشین رو حتی با قیمت بیشتر تسویه حساب کرده هنوز ماشینی تحویل نداده و مشکلاتی رو که میگه همگی در سال ۹۷ بوده و نه ۹۶ ... در صورت در خواست کلیه مدارک ارسال میشه برای ایسنا

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۲

این شرکت میگوید خودرو ها یکسال پیش وارد شده اند درحالیکه ما خریداران تیولی حداقل ۲۶ ماه قبل خودرو را خریداری و شش ماه پس از ان اقدام به تکمیل وجه کرده ایم و شرکت در دعوتنامه های ما متعهد شده خودرو را ۲۰ روز پس از تکمیل وجه یعنی نهیتاً تا بهمن ۹۶ تحویل دهد .چرا اینهمه تعلل و وقت کشی کرده که خودرویی را که باید بهمن ۹۶ تحویل دهد تازه مرداد ۹۷ وارد کرده .

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۹:۱۵

اوایل اردیبهشتماه 96 ثبت نام کردیم در اوایل آذر 96کل پول را تکمیل وجه کردیم حتی بیشتر از قرارداد. الان با تمام وقاحت و مظلوم نمایی؛ رامک خودرو قصه می بافه و تقصیر های کوتاهی خودش را به گردن مشتری میندازه... خدا لعنتتون کنه که واقعا خدا نشناسید.،...

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۹:۲۰

يكي نيست پيدا بشه بگه اين مبلغي كه داري ميگيري بعنوان مابه التفاوت مبناي محاسباتت چيه با چه ارزي حساب كردي كه رسيدي به اين مبلغ آخي تازه سودم نگرفته بيچاره با پول ما پتروشيمي زده تو سال ٩٦و كلاه سرمون گذاشته ثبت سفارش كرده اون موقع دلار ٣٨٠٠تومن بود پول ماشين كه ١٣٠٠٠دلار ميشد كامل از مشتري گرفته ولي ثبت سفارش نكرده اون كه من ماشين ثبت نام كردم سايت باز بود هنوز همش كلاه برداري كرده ملت بيچاره دستشون به جايي نميرسه از ظلم اين نامرد

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۹:۲۸

۲سال قبل از توقف ثبت سفارش پول گرفتی، اون موقع با اون پول ها چکار کردی!!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۹:۳۳

رامک خودرو حرفای شما کاملا خنده دار است. چون ثبت نامی های فروردین و اردیبهشت ۹۶ به تغییرات قوانین ربطی نداشت و شما موظف به تحویل خودرو ها حتی در بهمن ۹۶ ( با وجود دو ماه تاخیر) بودید و در آن زمان هیچ قانونی تغییر نکرده بود و هیچ محدودیتی از هیچ ارگانی نداشتید. الان مسئولین را سپر دزدی های خود نکنید. خود اخبار ۲۰:۳۰ یه خبر انتشار کرده که شما در آن زمان به جای تحویل خودروهای ما، آن را در بازار آزاد فروختید. مدارکشم موجوده. از مردم خجالت نمیکشید از خدا خجالت بکشید.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۹:۴۴

نرخ ارز واسه خریداران جدید باید باشه نه خریدارانی که ۲۴ ماه قبل ازدامک خرید کردن و قراردادشون مبلغ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹ریال بوده وبعضی کلش رو پرداخت کردن بعضی ۵۰ میلیون وبالا پرداخت کردن. رامک خودرو موظفه به نرخ زمان ثبت نام بهمون ماشین بده. ۸۰۰۰ نفر بدون مجوز ثبت نام کرد و باحیله ونیرنگ ماشین وارد کرد و به بازارفروخت چون بازار گرانتر فروخت. خدایا کمک کن از دام رامک خودرو خلاص شیم . آمین.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۹:۵۴

سلام رامک خودرو خیلی تخلف انجام داده رامک خودرو بیش از دو سال هست که پیش فروش با موعد 120 روز کاری انجام داده در صورتی که ثبت سفارش بسته بوده اما باز هم اقدام به فروش میکرده و از مردم پول گرفته. قرار بود رامک خودرو طی 120 روز کاری ماشین تحویل مشتریان میداد که نه نرخ ارز تغییر کرده بود و نه قیمت خودرو بالا رفته بود رامک خودرو کارش دزدی مدرن هست

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۲۰:۱۳

ادعای رامک اساسا واهی است به دو دلیل: ۱_ اگر ادعای رامک مبنی بر ابطال ثبت سفارش را بپذیریم حال این سوال مطرح است چگونه برای خودرویی که هنوز وضعیت مشخصی ندارد و هنوز مراحل خرید آن از کارخانه مبدا در هاله ای از ابهام است کل مبلغ خودرو و حتی مالیات ارزش افزوده و هزینه اسقاط ۴ خودرو را از خریدار اخذ کرده اند و در اصل تکمیل وجه صورت پذیرفته و قول تحویل خودرو را در ۲ ماه آینده میدادند و هر بار که با شرکت تماس گرفته میشد قول ماه بعد را میدادند. ۲_ رامک مدعی هست که طبق دستور دولت مابه التفاوت نرخ ارز باید از خریدار اخذ شود. حتی اگر این امر را درست فرض کنیم مابه التفاوت خودرو ۱۴ هزار دلاری نهایتا معادل ۷۰ میلیون تومان است که آنهم با احتساب کسر مبلغ جریمه دیرکردی که رامک باید به مشتری بپردازد مبلغ اندکی خواهد شد نه مبلغ نجومی ۱۹۰ میلیون تومان. شرکت رامک خود خوب میداند چه تخلفی انجام داده و انشاالله قانون حق و حقوق ما را از این شرکت خلافکار بازپس خواهد گرفت.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۲۰:۲۴

با سلام در جواب شرکت رامک خودرو موارد زیر قابل ذکر است ۱. شرکت رامک خودرو به دلیل عدم انجام تعهد طبق قرارداد در موعد مقرر( ۱۲۰ روز کاری) به دلیل سودجویی اکنون گرفتار افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه های گمرکی شده است. ۲. شرکت رامک خودرو پیش از ممنوعیت واردات خودرو و افزایش تعرفه های گمرکی مبلغ خودرو و حتی بیشتر از مبلغ مندرج درقرارداد را از مشتری ها تمام و کمال دریافت نموده است. لکن تعلل شرکت در ترخیص و تحویل خودروها باعث عواقب افزایش نرخ ارز و ممنوعیت واردات شده است. ۳. مباحث فوق الذکر در دادگاه حقوقی قوه قضاییه مورد بحث قرار گرفته است و شرکت رامک خودرو محکوم به قصور در انجام تعهد شده است. همچنین درخواست وجه اضافی در قبال تحویل خودرو طبق نظر دادگاه محترم قوه قضاییه غیر قانونی تشخیص داده شده است. با وجود احکام قضایی فوق الذکر شرکت رامک خودرو همچنان از تحویل خودرو امتناع میورزد و به قانون گریزی خود همچنان ادامه می دهد. ۴ سایر شرکت های وارد کننده از مشتریان تکمیل وجه خود ریالی بابت تحویل خودرو دریافت نکرده اند. قابل ذکر تمامی احکام قضایی فوق الذکر میتواند دراختیار خبرگزاری ایسنا قرار گیرد تا دروغ های شرکت برملا شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۲۲:۱۳

با سلام مشتریانی که تا قبل از تیر ۹۶ ثبت نام کردند باید خودرو را با قیمت همان زمان و تحویل ۱۲۰ روزه طبق قرارداد تحویل بگیرند.کاهلی شرکت رامک خودرو موجب خسارت عظیم و مشکلات شده. برای ثبت نامی های بعد بد تیر ماه که سایت بسته بوده هم رامک مقصر است که پول گرفته. مشکل اینجاست که این شرکت حاضر نیست حتی ذره ای اشتباه خود را بپذیرد. ان شالله قوه قضاییه تکلیف را روشن خواهد کرد.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۲۳:۰۴

چقدر دروغ میگید خسته نشدید😡

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۲۳:۲۸

قانون!!!! ما آذر ۹۶ تکمیل وجه کردیم.یعنی بعد از اینکه دعوتنامن اومد،معادل قیمت روز خودرو رو کاملا پرداخت کردیم.طبق دعوتنامه قرار بود خودرو ۲۰ روز بعد تحویل بشه. و همه اینها قبل از اتفاقاتیه که رامک خودرو به اون اشاره کرده.وقتی دعوتنامه میاد یعنی خودرو من حاضره و ۲۰ روز بعد هم هیچ اتفاق عجیبی نیفتاده که مانع تحویل خودرو بشه ولی رامک خودرو به وعده هاش عمل نکرد.قانون هیچوقت نمیپذیره که دوباره قیمت روز خودرو رو از مشتری که کاملا به تعهداتش پایبند بوده بگیرند.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۰۰:۲۴

تماما دروغ و بی پایه، سال ۹۶ کل مبلغ از مشترها گرفته شده، اقای صادقی در نمایندگی مرکزی رامک خودرو اعلام کردند در صورتی که تکمیل وجه کنین و ۹ درصدو هم بدین هیچ افزایش نرخی ولو دلار به هر رقمی برسه تاثیری نداره روی قیمتها، و قطعا اگر همان اردیبهشت ماه ۹۶ که پول را از مشتری ها گرفته بودند سفارشات و ثبت کرده بودند خودروها را سر وقت تحویل می دادند کما اینکه چه بسا انجام دادند و به بازار ازاد فروختند،

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۰۰:۲۸

چرا نظرات و کامنت ها ی ارسالی مشخص نیست؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۰۵:۰۸

چطور است که باقی شرکت ها با اندک تفاوت تحویل داده اند مثل ۲۰۰۸ یا حتی تویوتا

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۰۷:۵۵

با سلام و احترام بعنوان تکمیل وجهی که کل هزینه خودرو حتي ماليات بر ارزش افزوده را در آبان و آذر ۹۶ پرداخت و طبق تعهد رامک خودرو می بایست در بهمن ۹۶ که شرایط ارزی و اقتصادی کشور مساعد و دلار ٣٢٠٠ تومان بوده ،خودروام را تحویل می دادند ،بدینوسیله در راستای تحقق رسالت خبر ،از خبرگزاری حقیقت جوي ایسنا و به خصوص اعضای شریف بخش خبر اقتصادی تقاضا می نمایم جهت تنویر افکار عمومی خوانندگان محترم ،نظر به وجود کلی گویی و کتمان حقیقت و انتشار محتوای خلاف واقع در اظهارات به اصطلاح پاسخ شرکت رامک خودرو، موارد به شرح ذیل از سوی رامك خودرو به آن خبرگزاری ارسال و در اسرع وقت به اطلاع عموم رسانده شود،( توضيحاً اين شركت در عدم وجود نظارت كافي در حال حاضر مشغول فروش خودروهاي متعلق به تكميل وجه شدگان به غيره مي باشد ) ۱- مدارک و مستنداتی که به شركت رامک خودرو مجوز اخذ مبالغ کلان و نجومی اضافه وجه درخواستی فعلی را پس از قطعی شدن قرارداد به واسطه تکمیل وجه می دهد ، تا مشخص گردد که آیا این مجوزها شامل قراردادهاي تکمیل وجه که ابتدای سال۹۶ ثبت نام نموده اند نيز مي باشد یا شركت رامك خودرو بصورت خودسرانه و در نبود نظارت کافی مجوزها را به تكميل وجه شدگان تعميم ميدهد. ۲- شرکت رامک خودرو در اظهارات خود به عنوان پاسخ در خبر فوق اشاره نموده مجوز اخذ مابه تفاوت ارزی را از دولت محترم داشته لذا به استناد بند ۸ مصوبه ٧٤١٥ ، پاسخ مستند ارايه دهد كه با چه نوع محاسبات و بر اساس چه مجوزهايي قيمت يك ماشين ٩٩ ميليوني توماني به بيش ٣٨٠ ميليون تومان افزايش يافته ؟؟؟؟؟، ايا افزايش مابه تفاوت براي اين شركت تافته جدا بافته از شركت هاي ديگر است ؟؟؟؟ ٣- از خبرگزاري ايسنا تقاضا مي كنيم با تحقيق و راستي ازمايي مشخص نمايد كدام يك ازشركت هاي وارد كننده معتبر به دليل انچه رامك خودرو مجوز دولتي مي نامد ( تحت عنوان مابه تفاوت ارزي ) قيمت خودروي تعهد شده و ثبت نامي خود را براي مشتريانشان تا چهار برابر افزايش قيمت نسبت به مبلغ تعهدشده قراردادی داده اند ؟؟ مشخص شدن اين موارد ضمن كمك به تنوير افكار عمومي ،مرز راستي و كتمان حقيقت را براي همگان روشن خواهد نمود. ضمن اينكه مدارك و مستندات محكم قانوني و احكام قضايي مشتريان قابل ارايه مي باشد . ((حق را با باطل در نیامیزید، حقیقت را که خود می‌دانید پنهان نکنید.)) ايه ٤٢-سوره بق

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۰۹:۱۹

رامک در این خبر فقط کلی گویی کرده، چرا رامک خودروهای مشتریانی که در سال 96 بر اساس دعوتنامه تکمیل وجه، مبلغ درخواستی شرکت را پرداخت نمودند و حتی مالیات بر ارزش افزوده و هزینه اسقاط 4 خودرو را هم شرکت از آنها اخذ نموده، تحویل نمی ده؟ در سال 96 قیمت دلار 3200 تومان بوده و در آن زمان مابه التفاوت نرخ ارز مطرح نبوده. مگر می شود شرکتی بدون ثبت سفارش و ورود خودرو به کشور کل مبلغ خودرو و مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کند اما از تحویل خودرو سر باز زند؟ مطمئنا نهادهای ناظر و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این خصوص مماشات نموده اند.چرا با وجود احکام حقوقی و تعزیراتی صادر شده بر علیه رامک، هیچ حکمی اجرا نشده و رامک هم چنان برای تحویل خودرو فروخته شده در سال 96، تقاضای 200 میلیون تومان دیگر را دارد. مگر برای یک خودرو چند بار دعوتنامه تکمیل وجه صادر می گردد؟ چرا صدای مشتریان رامک به گوش مسوولان نمی رسد؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۰۹:۴۳

از تخلف رامک بگذریم که در زمان ممنوع بودن ثبت سفارش از مردم پول گرفته، دولت چرا انقدر اصرار داره ماشینی که با ارز 3700 خریداری و وارد شده الان باید اختلاف قیمتش رو بگیره و طبیعیه که نه شرکت زیر بار میره نه سازمان حمایت. مردم بیچاره یا باید پول رو بدن یا کلا از خیر ماشین بگذرن...

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۱۰:۱۶

وقتی این شرکت به ما گفت پولتان را بیارید تا بیست روز دیگه خودرو تحویلتون بدم خبر از این تغییر قوانین نداشت و اصلا خودرویی در کار نبود. غیر از کلاهبرداری چه اسمی روی این کار میتوان گذاشت؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۱۱:۵۵

این شرکت دروغگوترین بدقول ترین بدعهدترین و موج سوارترین شرکت خودرویه که میتونه وجود داشته باشه و حالا بعد از 2 سال بالاکشیدن پول بی زبون مردم نه تنها عذرخواهی نمیکنه که بازم با دروغ داره دست میکنه تو جیب مشتریها و به نحو احسنت هم روی موج شدایط اقتصادی و سیاسی کشور سواری می خوره!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۱۲:۳۳

رامکیان تومتن سراسر کلی گویی ودروغ بالایه جمله خیلی ازاردهنده است اونم تاکید بر تعهدات شما نسبت به مشتریان گرانقدر است گزافه گویی بس است تا کی می خواهید باروح وروان مردم بازی کنید مخاطب را چه فرض کردیدکدام تعهد به کدام مشتری؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۱۲:۳۷

اگر راست می گوئید، فقط برای یکبار هم که شده محاسبه تفاوت ارز و قیمت خودرو رو شفاف اعلام کنید. شما هم که سود نمی گیرید ظاهراٌ!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۰ ۱۴:۰۲

این دروغگوها طبق مستندات خودشون از اول ۹۶نمیتوتستند ثبت سفارش کنند. چرا تا بهار ۹۷ داشتن پولای ملت بدبخت بی خبر رو می گرفتند؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۱ ۱۱:۱۲

آره والا ما خیلی گران قدر هستیم که 2 ساله پول مون رو خوردن یه آب هم روش و هیچی هم نمیگیم

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۳ ۲۳:۱۰

چند بار افزایش قیمت ؟!! تیولی یکبار طی صورد دعوتنامه های ابان ۹۶ دچار افزایش قیمت شدن و قیمت فیکس شد تا تحویل ۲۰ روزه...ماشین های وارد شده سال ۹۶ به چه کسایی تحویل شد؟ آمار بدن شما هم پوشش بدین البته اگر مخالف منافعتون نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۸ ۱۱:۱۷

ای کاش مردم ایران دو سال ماشین نمی خریدند و خرید ماشین را تحریم می کردند. تا سایپا و ایران خودرو و رام خودرو و ... متوجه می شدند که مردم ایران متحد هستند و فکری به حال گاری های خود می کردند

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۰ ۱۴:۱۱

ما اینجا گروگانیم و مجبوریم از کلاهبردارانی مثل رامک خودرو خرید کنیم