• جمعه / ۲۱ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98042010634
  • خبرنگار : 71594

گزارش مهمترین خبرهای حقوقی هفته‌ای که سپری شد

گزارش مهمترین خبرهای حقوقی هفته‌ای که سپری شد

در هفته‌ای که سپری شد اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف حقوقی و قضائی منتشر شد که بازتاب فراوانی در رسانه‌های مختلف داشت.

به گزارش ایسنا، این خبر مروری است بر مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی در هفته‌ای که سپری شد:

اولین روز این هفته با خبری در رابطه با صدور حکم محمدرضا خاتمی آغاز شد. و در حالی که وکیل وی از محکومیت موکلش به دو سال حبس    اظهار بی اطلاعی می‌کرد، ساعتی نگذشت که حکم دادگاه بدوی خاتمی ابلاغ و اعلام شد:  شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضائی کارکنان دولت که ریاست آن را قاضی عالیشاه برعهده دارد پس از اعلام ختم رسیدگی، رأی مذکور را صادر و ظهر امروز(شنبه) به محمدرضا خاتمی ابلاغ کرده است.

قضاوت در این شرایط و با این حجم پرونده، جهاد است

رئیس کل دادگستری استان تهران هم در افتتاحیه دوره ۲۱۶ کارآموزان قضائی ویژه دادگستری کل استان تهران گفت: اصل کار قضاوت در این شرایط و با این حجم پرونده جهاد است. خودتان را برای قضاوت که سخت‌ترین کار است و در تهران که سخت‌ترین مرکز است، آماده کنید. ان‌شاءالله که خواهید توانست.

دومین روز این هفته هم خبرهای دیگری را در صدر اخبار حقوقی شاهد بودیم.

متهم پرونده بانک سرمایه: مقصر اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان است

در دومین روز این هفته شاهد برگزاری شانزدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه بودیم که در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام از «بیرانوند» مدیرعامل وقت بانک سرمایه به عنوان متهم، خواست تا به ادامه دفاعیات خود بپردازد.

در این جلسه متهم بیرانوند، گفت: مقصر اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان است که اجازه نمی‌داد در بانک نظم ایجاد شود و این صندوق به مقررات بانک مرکزی اعتماد نداشت.

همچنین در این جلسه نماینده دادستان و وکیل مدافع بیرانوند نیز توضیحات و دفاعیات خود را مطرح کردند.

پرونده "نجفی" مثل سایر پرونده‌ها رسیدگی می‌شود / فضای مجازی درست مدیریت نمی‌شود

دادستان کل کشور در حاشیه تودیع و معارفه دادستان زنجان، در جمع خبرنگاران، گفت: متأسفانه فضای مجازی در کشور مدیریت درست نمی‌شود و از این فضا آسیب بسیاری را شاهد هستیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با بیان اینکه از کسانی که به معارف دینی معتقد هستند، انتظار داریم هم در زبان به‌صورت ملایم و هم با عمل با هر منکری مبارزه کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضائی موظف هستند در چارچوب مقررات در برابر منکرات در جامعه بایستند. به لحاظ قانونی بعضی از منکرات در جامعه جرم است و اگر کسی آن را انجام دهد مأموران نیروی انتظامی وظیفه دارند در جرم مشهود و علنی برخورد کنند.

منتظری همچنین به پرونده مرتبط با شهردار سابق تهران اشاره کرد و افزود: پرونده قتل میترا استاد مثل سایر پرونده‌ها رسیدگی شده و از نظر ما فرقی ندارد و مراحل قانونی طی شده و این حق شکات است که اگر قصاص بخواهند اجرا شده و یا تبدیل به دیه شود.

بازدید رئیس قوه قضائیه از معاونت قضائی قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه در بازدید از معاونت قضائی دستگاه قضائی، ضمن استماع پیشنهادات قضات، روند رسیدگی به پرونده‌ها و کم و کیف مسائل این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضائیه، آیت الله رئیسی با حضور در معاونت قضائی قوه قضائیه ضمن دیدار با قضات این معاونت از عملکرد این مجموعه در بررسی پرونده‌های موضوع ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری و پرونده‌های موضوع استیذان، اعلام رضایت کرد.

رئیسی همچنین تصریح کرد: مجاری ورودی پرونده‌های موضوع ماده ۴۷۷ باید به نحوی اصلاح گردد که به عدالت نزدیکتر و قابل دسترسی برای مردم باشد.

در سومین روز هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم خبرهای حقوقی و قضائی مهم و مختلفی منتشر شد.

گزارش ایسنا از پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده کیمیا خودرو

در پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو شاکیان خواستار تحویل خودروهای ثبت‌نامی خود توسط این شرکت شدند.

به گزارش ایسنا، پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو در شعبه چهارم رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاضی صلواتی اعلام کرد: در پنجمین جلسه رسیدگی به این پرونده قسمت دوم کیفرخواست با شکایت ۱۶ نفر به دادگاه ارسال شده و نماینده دادستان تهران به قرائت آن می‌پردازد.

بعد از استماع اظهارات شاکیان و اخذ آخرین دفاعیات متهمان این پرونده، قاضی صلواتی ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و گفت: رأی پرونده در موعد مقرر صادر و اعلام می‌شود.

افزایش غنی سازی، تصمیمی ملی و مورد توافق مسئولان و مردم است

رئیس قوه قضائیه هم در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تبریک ایام پربرکت دهه کرامت، گفت: تصمیم جمهوری اسلامی به کاهش تعهدات برجامی و افزایش غنی سازی اورانیوم، یک تصمیم ملی، اجماعی و مورد توافق مسئولان و مردم است.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود، خطاب به مسئولان عالی قضائی هم تصریح کرد: درب دادگستری‌ها برای دادخواهان باز باشد و همه کسانی که در مقام رسیدگی به داد مردم هستند باید دسترسی آنان را برای دادخواهی تسهیل کنند.

توسعه امنیت در زندان‌ها مهمترین رکن برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است

رئیس سازمان زندان‌ها هم در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: امنیت پایدار و علمی، محور تمام برنامه‌ریزی‌ها در زندان‌ها است و نباید هیچیک از خدمات زندانبانی موجب خدشه دار شدن موضوع امنیت در زندان‌ها شود.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر اظهار کرد: توسعه امنیت در زندان‌ها مهمترین رکن اجرای صحیح برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است چرا که بدون امنیت هیچیک از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی به ثمر نخواهد نشست.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان زندان‌ها با قدردانی از خدمات مصطفی محبی مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران، سید حشمت الله حیات الغیب را به عنوان مدیرکل جدید این استان معرفی نمود.

دشمنان سعی می‌کنند مردم را از مسائل اقتصادی و گرانی خسته کنند

دادستان کل کشور در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید اردبیل گفت: بدون اینکه توقعات مردم را بالا ببریم باید در احقاق حقوق عامه و همچنین جلوگیری از بروز برخی تخلفات ورود پیدا کنیم و یقین داشته باشیم برخورد قضائی در همه حوزه‌ها کارساز نیست بلکه با نصیحت و بیان مشکلات و نارسایی‌ها می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری اظهار کرد: دشمنان ما در سه جبهه جنگ تمام عیاری را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند که عمده این مبارزه در حوزه اقتصادی است که سعی می‌کنند تا مردم را از مسائل و موضوعات اقتصادی و گرانی خسته کنند.

وی گفت: یکی از وظایف دستگاه قضائی توجه به موضوع پیشگیری و کم کردن آسیب‌هاست که در این زمینه مطالعات جامعی در بحث پیشگیری انجام شده و معتقدیم به تنهایی قادر به این کار نیستیم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای: قوه قضائیه می‌خواهد کل نظام را صیانت و حفاظت کند

معاون اول قوه قضائیه در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه می‌خواهد کل نظام را صیانت و حفاظت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب و در تحقق گسترش بیشتر عدالت همه جانبه یکی از الزامات، منابع انسانی متناسب با این اهداف است. مجری عادل، عالم، کارآمد و پرهیزگار پیش نیاز تحقق این اهداف است و ما می‌خواهیم با تجربه‌ای که از ۴۰ سال گذشته گرفتیم در ۴۰ سال آینده و بعدتر در جهت تحقق آرمان‌های الهی و عدالت قدم برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه نقش قوه قضائیه در تحقق عدالت است و در قانون اساسی به آن تصریح شده است، گفت: جایگاه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در گام دوم چیست؟

وی ادامه داد: قوه قضائیه می‌خواهد کل نظام را صیانت و حفاظت کند و مرکز حفاظت و اطلاعات می‌خواهد قوه قضائیه و منابع انسانی آن را صیانت کند و فرق میان نظارت مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با سایر دستگاه‌های نظارتی دیگر مانند دادسرای انتظامی قضات یا دادستانی کل کشور و یا دیوان عالی کشور عمدتاً بر مسائل آشکار است.

همچنین در این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین خطیب رئیس سابق مرکز حفاظت و اطلاعات تقدیر بعمل آمد و حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، به عنوان رئیس جدید مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه معرفی شد.

بیانیه معاونت حقوقی قوه قضائیه درباره ابهامات اهدای عضو محکومان به مجازات سلب حیات

معاونت حقوقی قوه قضائیه در پاسخ به ابهامات مطرح شده در خصوص «اهدای عضو محکومان به مجازات سلب حیات به صورت داوطلبانه» بیانیه‌ای صادر و در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

حضور فعال معاونت حقوقی در نمایشگاه الکامپ تهران

معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به ضرورت معرفی دستاوردهای دستگاه قضائی در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: معاونت حقوقی قوه قضائیه در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ تهران، با معرفی سامانه‌های الکترونیکی در حوزه‌های مترجمان رسمی و نظریه‌های مشورتی، حضور فعال خواهد داشت.

در چهارمین روز این هفته نیزانتشار خبرهای دیگری از حوزه‌های مختلف حقوقی و قضائی را شاهد بودیم.

نماینده دادستان: سابقه‌دارها از جرم متهمان بانک سرمایه انگشت به دهانند

نماینده دادستان تهران در هفدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه گفت: پرونده ۱۴ هزار میلیاردی بانک سرمایه ۴۰۰ متهم دارد و فکر نمی‌کنم احدی از آنها سابقه کیفری داشته باشد آنچنان جرمی را آنها انجام داده‌اند که سابقه داران انگشت به دهان مانده‌اند.

انتقاد معاون اول قوه قضائیه از کارشناسی‌های با تفاوت فاحش

معاون اول قوه قضائیه از انجام کارشناسی‌های با تفاوت فاحش توسط کارشناسان رسمی دادگستری انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح روز (سه شنبه) در گردهمایی سراسری کارشناسان رسمی دادگستری که با عنوان بایدها و نبایدهای حوزه کارشناسی در محل مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تشکر از همه کارشناسان کشور اعم از کارشناسان مرکز و کانون اظهار کرد: آن طور که باید و شاید از این افراد تقدیر نشده است. وظیفه مرکز و کانون کارشناسان است که کار خود را ارزش گذاری کنند. بسیاری از ما عمرمان به مرحله‌ای رسیده است که در سراشیبی هستیم. برای ما بیشتر باید اهتمام وجود داشته باشد که هم تجربه خود را منتقل کنیم و آنچه منتقل می‌کنیم دارای ارزش الهی و انسانی باشد. یکی از اهداف مهم اولیا و انبیا و نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق عدالت است. از جمله عواملی که می‌تواند تحقق عدالت را به همراه داشته باشد سه عامل قاضی، کارشناس و وکیل است.

طراحی سامانه هوشمند ارجاع کارشناس برای جلوگیری از تخلفات

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در حال طراحی سامانه هوشمند ارجاع کارشناس هستیم که به موجب آن از ارجاع فردی و تخلف جلوگیری می‌شود و دست تصمیم گیران فردی کوتاه می‌شود.

شبهات پیرامون ماده ۴۷ آئین نامه نحوه اجرای حدود و قصاص واقعیت ندارند

سخنگوی قوه قضائیه گفت: شبهاتی که از طریق برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر پیرامون ماده ۴۷ آئین نامه نحوه اجرای حدود، قصاص و… مطرح شده که به هیچ عنوان واقعیت ندارد و صرفاً ناشی از برداشت‌های ناآگاهانه است.

رئیس قوه قضائیه از مجتمع قضائی عدالت بازدید کرد

رئیس قوه قضائیه از مجتمع قضائی عدالت بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز به صورت سرزده وارد مجتمع قضائی عدالت شد و از این مجتمع بازدید کرد.

تعیین تکلیف پرونده بهمن موتور طی یک هفته آینده

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور از تعیین تکلیف پرونده شرکت بهمن موتور با هزار و ۴۰۰ شاکی طی هفته آینده خبر داد.

یاسر رایگانی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویر احمد به خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که طی یکی دو هفته آینده در حوزه خودرو اتفاق می‌افتد تعیین تکلیف پرونده شرکت بهمن موتور بخصوص در زمینه‌ی متقاضیان خودروی آوان اف ۲ است.

مراسم تودیع و معارفه معاون مالی و پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حجت الاسلام صدیقی و بختیاری رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه و … حضور داشتند.

معاون سابق مالی و پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه نوروز کهزادی بود که جای خود را به مهندس فروزان مهر داد.

مبارزه با زمین‌خواری با اجرای طرح حدنگار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح جامع حدنگار یکی از راه‌های مبارزه با زمین‌خواری است.

به گزارش ایسنا، ذبیح‌الله خدائیان در جریان سفر به شهرستان زرندیه، در نشستی مطبوعاتی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ریاست قوه قضائیه سفر به استان‌ها، دیدار با اقشار مختلف جامعه، بررسی مسائل و مشکلات مردم در ابعاد مختلف قضائی و ثبتی و تلاش در جهت رفع این مشکلات است.

دستورالعمل واگذاری بخش فنی مراقبت الکترونیکی زندانیان

دستورالعمل واگذاری بخش فنی مراقبت الکترونیکی زندانیان از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.

گزارش سیل شیراز به رئیس دستگاه قضا تقدیم شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: امروز گزارشی درباره سیل شیراز به رئیس دستگاه قضا و رئیس کل دادگستری استان شیراز تقدیم شد.

ناصر سراج هم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا گزارش نهایی در ارتباط با سیل‌های آغاز سال به رئیس قوه قضائیه ارائه شد یا خیر گفت: در همین ارتباط امروز گزارشی درباره سیل شیراز به رئیس دستگاه قضا و رئیس کل دادگستری استان شیراز تقدیم شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در این گزارش افرادی به عنوان متخلف معرفی شدند یا خیر؟ گفت: قطعاً وقتی گزارشی ارائه می‌شود افراد مقصر را معرفی می‌کنیم اما این موضوع محرمانه است و نمی‌توانیم جزئیات را ارائه کنیم.

کدخدایی: دلیل مجلس ناکارآمد را باید در جای دیگری جست

سخنگوی شورای نگهبان در توییتی به اظهار نظر برخی از نمایندگان در رابطه با "عدم شایستگی خود" و " ناکارآمدی مجلس شورای اسلامی" واکنش نشان داد.

عباسعلی کدخدایی در توییتی نوشت: ‏برخی نمایندگان اصرار بر ناشایستگی خود و ناکارآمدی مجلس دارند و عامل آن را نظارت قانونی شورای نگهبان می‌دانند. صرف نظر از اینکه چنین نمایندگی غصبی خواهد بود، دلیل مجلس ناکارآمد را نیز باید جایی دیگر جست، چرا که نظارت شورا استفاده از ظرفیت و اختیارات نمایندگان را مانع نشده است.

پنجمین روز این هفته که گذشت نیز خبرهای دیگری از حوزه‌های حقوقی و قضائی انتشار یافت.

رئیس دیوان عالی کشور: از ابتدای خدمتم مدافع حضور وکیل در دادگاه بوده‌ام

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری، اصلاح می‌شود، گفت: در حال حاضر پرونده‌های زیادی داریم که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کنیم و امیدوارم که در آینده این وضعیت اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مرتضوی مقدم در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز که روز (سه‌شنبه) در محل دیوان عالی کشور برگزار شد، اظهار کرد: می‌دانید که بنده در دستگاه قضائی از ابتدای خدمتم مدافع حضور وکیل در دادگاه بوده‌ام و اعلام کرده‌ام که وکیل می‌تواند کمکی برای قاضی باشد.

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان رشوه به رئیس دفتر رئیس ادوار مجلس

نماینده دادستان تهران در هجدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه، گفت: متهم ضیایی اعلام کرده مبلغ ١٠ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان به آقای درویش نوری رئیس دفتر یکی از رؤسای ادوار مجلس که از محل رشوه بوده است پرداخت کرده، بنابراین باید هر چه سریع‌تر، این پول برگردانده شود.

به گزارش ایسنا، در ابتدای هجدهمین جلسه از رسیدگی به پرونده بانک سرمایه قاضی مسعودی مقام ضمن تفهیم مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری اظهار کرد: در جلسه گذشته متهم یاسر ضیایی مطالبی را بیان و نماینده دادستان در راستای این مطالب، اظهاراتی را مطرح کردند.

عیسی امینی: دیوان عالی کشور زمینه صدور آرای متقن را فراهم کند

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز هم در دیدار با رئیس دیوان عالی کشور که روز سه‌شنبه -۱۸ تیرماه- برگزار شد با بیان اینکه نظارت بر محاکم و آرای قضائی وظیفه مبتنی بر قانون اساسی دیوان عالی کشور است، گفت: دیوان عالی کشور باید با فعال‌تر ساختن هیئت عمومی و نظارت مستمر زمینه را برای صدور آرای متقن و مستدل فراهم سازد.

امینی خاطرنشان کرد: نظارت بر محاکم و آرای قضائی وظیفه مبتنی بر قانون اساسی دیوان عالی کشور بوده و این انتظار، انتظار مردم ایران است. دیوان عالی کشور باید با فعال‌تر ساختن هیأت عمومی و نظارت مستمر زمینه را برای صدور آرای متقن و مستدل بیشتر فراهم سازد.

دادگاه محمدعلی نجفی شنبه برگزار می‌شود

اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار پیشین تهران صبح روز شنبه ۲۲ تیرماه به صورت علنی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار می‌شود.

احمد جنتی: شورای نگهبان به صف‌بندی‌های سیاسی وارد نمی‌شود

دبیر شورای نگهبان هم گفت: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان در اعمال وظیفه‌شان وارد صف‌بندی‌های سیاسی و جناحی نمی‌شوند. اجازه نمی‌دهیم مفسدین متخلفان و متجاوزان به قانون میدان پیدا کنند.

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه مورخ ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود.

همچنین شورای نگهبان هم اعلام کرد که در آستانه سی و نهمین سالگرد تأسیس شورای نگهبان نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان و آئین رونمایی از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به آدرس www.shora-gc.ir رأس ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه مورخ ۲۲/‏۰۴/‏۱۳۹۸‬ برگزار می‌شود.

در حاشیه برگزاری این نشست خبری، نمایشگاهی از فعالیت‌های شورای نگهبان برگزار می‌شود.

پیشنهاد کدخدایی: تشکیل یک نهاد ملی به‌منظور نظارت بر انتخابات شوراها

سخنگوی شورای نگهبان پیشنهاد تشکیل یک نهاد ملی برای نظارت بر انتخابات شوراها را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی عصر روز چهارشنبه (۱۹ تیرماه ۱۳۹۸) با اعضای شورای عالی استان‌ها دیدار و گفت وگو کرد.

وی در بخش نخست سخنان خود گفت: قانون اساسی وظیفه نظارت در حوزه‌هایی که قانون مشخص می‌کند را برعهده شوراها قرار داده است.

ششمین روز هفته‌ای که سپری شد نیز خبرهای مهم دیگری را در حوزه‌های حقوقی و قضائی شاهد بودیم.

کدخدایی: آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی را به شرط تضمین امنیت و سلامت داریم

سخنگوی شورای نگهبان هم در همایش فرمانداران سراسر کشور گفت: در هر مرحله‌ای از انتخابات که بتوانیم امنیت و سلامت را تضمین کنیم با هماهنگی وزارت کشور انتخابات الکترونیکی برگزار می‌کنیم.

عباسعلی کدخدایی در همایش سراسری فرمانداران با اشاره به این‌که «از اول انقلاب انتخابات به درستی برگزار شد و هیچ وقفه‌ای هم نداشته است»، اظهار کرد: انتخابات چه در اجرا و چه در نظارت در ایران مردمی است و ما سراغ معتمدین مردم می‌رویم و این مردم هستند که بار اصلی انتخابات را بر دوش خواهند داشت.

با موافقت رئیس قوه قضائیه ۵۸ زندانی آزاد شدند

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: پس از تهیه لیستی ۵۸ نفره از زندانیان دیون مالی در استان مرکزی که مجموعاً مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند، آیت الله رئیسی با انجام امور اداری و قضائی برای آزادی این افراد موافقت کرد.

جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به پیشنهاد مطرح شده به منظور تأمین منابع مالی برای آزادی ۵۸ زندانی دیون مالی، گفت: پس از تهیه لیستی ۵۸ نفره از زندانیان دیون مالی در استان مرکزی که مجموعاً مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند، آیت الله رئیسی با انجام امور اداری و قضائی برای آزادی این افراد موافقت کرد.

دادستان تهران: در دنیای امروز دیگر مرز اطلاعاتی وجود ندارد

دادستان عمومی و انقلاب تهران به صورت سرزده وارد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان شد و در این بازدید از شعب این دادسرا با مراجعه کنندگان نیز گفت‌وگو کرد و از نزدیک، در جریان خواسته‌های آنان قرار گرفت و دستورات لازم را برای حل مشکلات آن‌ها صادر کرد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی دادستان تهران در ادامه بازدیدهای خود از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران هم‌چنین از دادسرای فرهنگ و رسانه بازدید وضمن بررسی وضعیت شعب از تلاش‌ها و زحمات انجام شده قضات و کارکنان این دادسرا تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha