• جمعه / ۲۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98042110869
  • خبرنگار : 71506

سرمربی تیم کامپوند دانشجویان: ارزش این نقره کمتر از طلا نیست

سرمربی تیم کامپوند دانشجویان: ارزش این نقره کمتر از طلا نیست

سرمربی تیم تیراندازی با کمان گفت: ارزش مدال نقره تیمی پسران ایران کمتر از طلای این رقابت‌ها نبود زیرا کمانداران ما عملکرد خوبی در فینال داشتند و بخشی از قهرمانی هم به شانس بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از ایتالیا، مجید احمدی پس از باخت کمانداران ایران در فینال رقابت‌های تیمی سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در ایتالیا و کسب مدال نقره تیمی توسط ایران اظهار کرد: همه به سایت رقابت‌ها دسترسی دارند و رکوردها را می‌بینند. این رشته بر اساس رکوردهاست و بر همین اساس می‌گوییم که سطح این رقابت‌ها بسیار بالا بود. رشته ما هم رکوردی است و بر مبنای رکوردهایی که زده می‌شود، می‌گوییم که سطح مسابقات بالا یا پایین بود.

وی ادامه داد: رکورد رقابت‌های یونیورسیاد و دانشجویان جهان در ایتالیا با وجود شرایط جوی نامناسب شکسته شد و از ۷۱۲ به ۷۱۶ ارتقا یافت که این نشانه سطح بالای این رقابت‌ها است و در دختران نیز شاهد همین مساله بودیم.

سرمربی تیم تیراندازی با کمان بیان کرد: کشوهای دیگر جوانگرایی می‌کنند و تمامی نفرات حاضر در این رقابت‌ها دانشجو هستند. ورزشکاران بیشتر کشورها در این رقابت‌ها از تیم ملی هستند و سرمایه گذاری خوبی را در کامپوند کرده‌اند و پیشرفت خوبی در این زمینه داشتند.

وی عنوان کرد: تیم دانشگاهی ما به یقین تمرین‌های خاص و برنامه‌ای ندارند فقط زمانی که مسابقات شروع می‌شود وزارت علوم روی زمان خاصی را آن هم چند ماه مانده به برگزاری مسابقات یونیورسیاد برای انتخابی تیم ملی و تمرین آنها در نظر می‌گیرد. اگر با برنامه ریزی دقیق‌تری از اکنون تا ۲ سال دیگر پیش برویم و نفرات خود را مشخص کنیم می‌توانیم شاهد مدال آوری ورزشکاران باشیم.

احمدی یادآور شد: در دانشگاه‌ها تیر و کمان هم تدریس می‌شود و این امر تعاملی بین فدراسیون و وزارت علوم است اما باید برنامه ریزی خود را نسبت به این کار بیشتر کنیم تا بتوانیم از نفراتی که استعدادهای بالایی دارند و دانشجو هستند در تیم ملی هم استفاده کنیم. رشته ما رکوردی است هر کسی که بهتر تیر بزند جای آن ورزشکار در تیم ملی خواهد بود.

سرمربی تیم کامپوند دانشجویان گفت: با یک برنامه ریزی و تعامل خوب بین فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و فدراسیون تیراندازی با توجه به پتانسیل‌های موجود می‌توانیم تیم‌های بهتری و آماده‌تری را راهی یونیورسیاد کنیم ضمن اینکه با شناسایی پتانسیل دانشجویان پشتوانه خوبی برای تیم ملی داشته باشیم. در این مسابقه هم نتیجه خوبی را کسب کردیم و از عملکرد کمانداران راضی بودم.

به گزارش ایسنا، تیم کمانداران ایرانی با ترکیب کیارش فرزان و محمد صالح پالیزبان به مصاف حریفان ترکیه‌ای رفتند و با تساوی ۱۵۶ بر ۱۵۶ کار به تیر طلایی کشید تا ترکیه قهرمان شود و ایران مدال نقره را کسب کند.

کمانداران ایران نیز در بخش‌های تیمی دختران، میکس تیم، انفرادی دختران و پسران حدف شدند و به مقامی دست نیافتند.

تیم تیراندازی با کمان دانشجویان ایران با ترکیب بهاره رضایی، سوگند حداد، محمد صالح پالیزبان و کیارش فرزان در یونیورسیاد ۲۰۱۹ ایتالیا در رشته کامپوند شرکت کرده است.

سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان با حضور ۶ هزار دانشجو از بیش از ۱۰۰ کشور جهان آغاز شده و فردا (شنبه) با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان خواهد داد.

کاروان ورزشی دانشجویان ایران با ۴۱ نفر در چهار رشته تیراندازی، والیبال، تیراندازی با کمان و تکواندو در این رقابت‌ها شرکت کرده و تاکنون ۱۴ مدال کسب کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha