• شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98042210967
  • خبرنگار : 71496

اعتراضات دوباره یمنی‌ها در استان المهره و درخواست برای خروج نیروهای عربستانی

اعتراضات دوباره یمنی‌ها در استان المهره و درخواست برای خروج نیروهای عربستانی

استان المهره یمن بار دیگر شاهد برگزاری پنج تحصن اعتراضی همزمان و درخواست برای خروج نیروهای عربستانی از این استان و برکناری استاندار المهره بود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سالم بلحاف، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی سازمان "تحصن مسالمت‌آمیز ساکنان المهره" که تشکلی داخلی و برگزارکننده تظاهرات‌هایی علیه حضور نیروهای عربستانی در این استان همجوار با کشور عمان است، گفت: استان المهره عصر جمعه شاهد برگزاری پنج تحصن اعتراضی همزمان بنا بر درخواست این کمیته بود.

بلحاف اظهار کرد: دو تحصن در منطقه‌های لوسیک و نشطون در شهر الغیضه در مرکز استان المهره برگزار شد و سه تحصن دیگر نیز در شهرهای سیحوت، المسیله و حصوین برپا گشت.

این مسئول استان المهره افزود: تحصن‌ها در مقابل پایگاه‌های نیروهای عربستانی برگزار شد و معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی خروج نیروهای عربستانی از این استان، برکناری راجح باکریت، استاندار المهره و محاکمه او را در پرونده‌های قتل تحصن‌کنندگان و مخالفان حضور نیروهای عربستانی و نیز اتلاف اموال عمومی خواستار شدند.

وی با اشاره به اینکه این تحصن‌ها با حضور و مشارکت گسترده و همراهی خوب ساکنان استان برگزار شد، گفت: استان المهره تا زمان پاسخ به این خواسته‌ها شاهد اعتراضات بیشتری خواهد بود.

هزاران یمنی روز جمعه در تحصن‌های اعتراضی شرکت کرده و خروج نیروهای عربستانی از استان المهره را خواستار شدند.

دو تن از مخالفان حضور نیروهای عربستانی در المهره اواسط نوامبر در درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و ائتلاف عربی در منطقه حصوین کشته شدند.

محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن مارس گذشته از حضور نیروهای این کشور در المهره دفاع کرده و گفته بود: این نیروها برای "توسعه و مبارزه با قاچاق اسلحه و مواد مخدر" مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha