• دوشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98042412454
  • خبرنگار : 90089

در نامه ۱۶۱ نماینده مجلس به رییس قوه قضاییه مطرح شد

نتیجه گزارش حادثه برخورد قطارهای مسافربری در محور سمنان - دامغان چه شد؟

نتیجه گزارش حادثه برخورد قطارهای مسافربری در محور سمنان - دامغان چه شد؟

یک عضو هیات رییسه مجلس نامه ۱۶۱ نماینده مجلس به رییس قوه قضاییه و رییس مجلس شورای اسلامی درباره چرایی قرائت نشدن گزارش حادثه برخورد قطارهای مسافربری در محور سمنان - دامغان در مجلس و نامشخص بودن نتیجه رسیدگی در قوه قضاییه را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، احمد امیرآبادی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) نامه مذکور را به شرح زیر قرائت کرد:

«در حالی که دو سال نیم از حادثه غم‌انگیز برخورد قطارهای مسافربری در محور سمنان – دامغان در حوالی ایستگاه هفت‌خوان می‌گذرد هنوز خبری از نتیجه بررسی‌ها جهت معرفی مقصران و مجازات عامل این حادثه تلخ در دست نیست. در این سانحه دلخراش ۴۷ تن از هموطنان جان باختند و ۱۰۳ نفر مجروح شدند.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان با بیان اینکه برخی افراد در این واقعه در مظان اتهام هستند، رسیدگی به اتهام مقامات مقصر در این حادثه را در صلاحیت دادسرای تهران دانسته و دادسرای تهران در این فقره صالح به رسیدگی می‌باشد. به همین علت پرونده در اسفند ۱۳۹۵ به تهران ارجاع داده است.

با وجود آنکه در حادثه سقوط اتوبوس دانشجویان مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که به نوبه خود در زمره آلام تسکین ناپذیر محسوب می شود و در ۵ دی ۱۳۹۷ حادث شد، در کمتر از شش ماه یعنی ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ گزارش حادثه توسط سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرائت شد و دانشگاه آزاد مقصر قلمداد شد و اولین جلسه دادگاه رسیدگی کننده در خرداد سال جاری برگزار شد اما امروز عدم معرفی و محاکمه عاملان و دست‌اندرکاران این جنایت که قطعا محدود به چهار سوزن‌بان نیست  اسباب بی‌اعتمادی به عملکرد دستگاه‌های نظارتی و قضایی را به وجود آورده است بنابراین فوریت قرائت گزارش در مجلس و اعلام نتیجه رسیدگی قوه قضاییه را خواستاریم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha