• دوشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98042412485
  • خبرنگار : 71623

برای دریافت لاستیک دولتی در صف نمانید!

برای دریافت لاستیک دولتی در صف نمانید!

رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور با اشاره به توزیع ماهانه لاستیک از سوی تولیدکنندگان به نمایندگی‌ها در سطح کشور و لزوم نظارت نهادهای نظارتی بر این عرضه، اعلام کرد که بحث ثبت‌نام و موکول کردن دریافت لاستیک دولتی به ماه‌های بعد اصلا مطرح نیست و اگر لاستیک دولتی در نمایندگی وجود داشته باشد، باید به محض مراجعه خریدار تحویل داده شود.

محمدرضا تقی گنجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تولیدکنندگان ماهی یک بار لاستیک را به قیمت دولتی به نمایندگی‌ها در سطح کشور عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه عرضه لاستیک دولتی متناسب با جمعیت هر شهرستان صورت می‌گیرد، گفت: عرضه لاستیک دولتی همچنان ادامه دارد، اما با توجه به اینکه لاستیک دولتی با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید شده که تفاوت قیمت زیادی با نرخ ارز در بازار آزاد دارد، برخی از تجار و مغازه‌داران طمع می‌کنند و لاستیک‌ها را نگه می‌دارند تا با نرخ آزاد عرضه کنند.

این در حالی است که به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور، نمایندگی‌ها باید لاستیکی را که به قیمت دولتی از تولیدکنندگان دریافت کردند با ۱۰ تا ۱۵ درصد سود در بازار عرضه کنند و دوباره از واحدهای تولیدی محموله جدیدی دریافت کنند.

گنجی با اشاره به لزوم نظارت نهادهای نظارتی بر عرضه لاستیک دولتی، تصریح کرد: اگر لاستیک دولتی در نمایندگی وجود داشته باشد، باید به محض مراجعه خریدار آن را تحویل دهد و بحث ثبت‌نام و انتظار برای دریافت لاستیک دولتی در ماه‌های بعد اصلاً مطرح نیست.

وی با اشاره به احتمال عمده‌فروشی لاستیک دولتی از سوی نمایندگی‌ها، اظهار کرد: اگر فروشندگان لاستیک دولتی با انصاف باشند، به جای عمده‌فروشی آن را به صورت دو حلقه‌ای به مردم عرضه می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور همچنین خاطرنشان کرد که در مواردی ممکن است لاستیک دولتی در یک نمایندگی تمام شده باشد و منتظر دریافت محموله بعدی باشد، اما اگر این کالا در نمایندگی موجود باشد باید به مشتریان عرضه شود.

اخیراً گزارش‌هایی به دست ایسنا رسیده بود که طبق آن‌ها برخی از متقاضیان لاستیک دولتی به نمایندگی‌ها مراجعه کرده بودند، اما برخی نمایندگی به آن‌ها گفته بود که چهار ماه بعد برای ثبت‌نام مراجعه کنند تا بتوانند ۹ ماه بعد لاستیک دولتی دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۲۰:۵۷

دراردبیل به همه نمایندگی سر زدم جهت خرید لاستیک پیکان فقط گفتند نداریم چون نظارت ندارد بصورت آزاد میفروشند وسلام من هم رفتم یک جفت چینی ۷۵۰ هزار تومان ویک جفت هم ایرانی ۶۰۰ هزار تومان خریدم فقط دروغ بیداد میکند

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۷ ۰۸:۴۲

ای کاش یکم به خودمون رحم میکردیم

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۶ ۲۲:۳۱

لاستیک نیسان

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۷ ۱۸:۱۳

هرنمایندگی میری برای لاستیک میگن نداریم در صورتی که مغازه شون دیگه جای هیچ لاستیکی نیست که بخوان بیارن بعد میگن سندی یه جفت لاستیک میدیم حتی شرکت ایران تاییر هم رفتم گفتن نداریم سر برج سربزنید مگه میشه شرکت لاستیک سازی لاستیک نداشته باشه

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۲ ۲۱:۳۹

هر جای شیراز میرم میگن ندادیم

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۴ ۱۴:۴۲

باسلام درزاهدان 90درصدلاستیک فروشی هالاستیک دولتی روانبار کردن نمیدن میخواهیدجای انباراهتکاررونشون میدم

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۴۹

دراهوازلاستیک دولتی سهمیه مردم وجود نداردمیگن تا چهارماه اینده نداریم مردم تو صف هستند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۲۳:۱۵

با سلام مسولین تعزیرات خیلی زحمت میکشن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۱:۱۰

من دوحلقه بارز خریدم با سند فرداش یکی نصف شد وسطش ازم پس گرفتن یدونشو الان 3ماهه ن پولشو میدن ن لاستیک جدید واقعا فقط شعار میدید همش تقلب

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۹:۰۸

سلام شما بگو چجوری. یک‌هفته من به تمام لاستیک فروشی. سایت ثبت نام همه رو رفتم. همه باهم نوشتن ناموجود. یا اگرهم هست 30%افزایش قیمت دارن.مثلابارزپرایدی800.ایران تایر 650.کویرتایر 750. آقا توروخدا بسه نامردم عادت کردیم به این حرفها...