• سه‌شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98042512858
  • خبرنگار : 71560

علوی:

تسخیرکنندگان شهرک "باستی هیلز"باید مشخص شوند/ سازمان بازرسی و قوه قضائیه ورود کنند

تسخیرکنندگان شهرک "باستی هیلز"باید مشخص شوند/ سازمان بازرسی و قوه قضائیه ورود کنند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ساخت شهرک‌های لاکچری نظیر باستی‌ هیلز در لواسان در نظام اسلامی تعجب برانگیز است، گفت: تصمیم قوه قضاییه در برچیدن حصارهای این شهرک نقطه عطفی در تصمیم مسئولان بود.

سید احسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ساخت و سازهای غیرقانونی یا غیرمجاز در شهرک باستی هیلز لواسان بیان کرد: این‌که ساخت‌وسازها در این شهرک به طور قانونی انجام شده است یا نه را باید از شهرداری پرسید، اما آنچه که اعلام شده این است که قیمت هر یک از ویلاهای این شهرک بین ۲۰۰ میلیارد تا ۷۰۰ میلیارد است.

وی در ادامه اظهار کرد: گویا این شهرک توسط گیت‌هایی از محیط اطراف جدا شده بودند و تنها افراد خاصی اجازه ورود به آن را داشته‌اند. وجود چنین شهرک‌هایی در جمهوری اسلامی عجیب است. وجود چنین شکاف طبقاتی در جامعه جای سوال دارد. اقدام قوه قضاییه در برچیدن گیت‌های اطراف این شهرک نقطه عطفی در تصمیم مسئولان است.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حصارکشی دور ساختمان‌ها و ایجاد محدودیت در تردد معنایی ندارد، تصریح کرد: باید مشخص شود که چه کسانی در آنجا تملک دارند که چنین محل اختصاصی را برای خود ساخته‌اند.

نایب رئیس کمیسیون عمران در ادامه تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه باید به ساخت و ساز چنین شهرک‌هایی ورود پیدا کنند. افرادی که چنین خانه‌هایی برای خود می‌سازند و یک منطقه را تسخیر می‌کنند باید مشخص شوند.

علوی در پایان گفت: در جامعه‌ای که رهبر انقلاب در وسط شهر زندگی می‌کنند وجود چنین خانه‌هایی با قیمت‌های نجومی ناباورانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۰:۲۶

دوست دارم بدانم این شهرک چند سال است که ساخته شده است ؟ چرا نمایندگان مجلس ما در سال آخر که برای دوره بعدی انتخابات مجلس آماده می شوند به این افکار مترقی رسیده اند ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۱:۰۳

ازقوه قضاییه مخصوصا آقای ریسی تقدیر وتشکرمی کنم. ..امیدوارم روزی مسولین دلسوزکه شامل اکثرمسولین هست وهمچنین مسولین اختلاسگردزد ریاکارکه معدود هستند رابه مردم معرفی کنند.قبل ازاینکه به کانادا آمریکاانگلیس آلمان.... بروند...همچنین حذف اقامت(گرین کارت) درسایرکشورها برای مسولین تمام رده نظام

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۶:۱۳

چقدر ساده ای برادر

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۱:۲۲

آفرین واقعاً. کاخ ها تبدیل به کوخ بشوند این بود معناش،سئوالی دارم از مسئولین با وجود همچنین تبعیضی آیا رویتان میشود در چشم مردم نگاه کنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۱:۵۳

حکومت جمهوری اسلامی باید قانون از کجا آورده ای را درمورد مالکان این ویلاها وسایر ویلاهای مشابه پیاده کنند تا مشخص شود آنهایی که با خوردن آنواع رانت ها وفرارهای مالیاتی وهزاران راههای خلاف در این مدت حکومت اسلامی کاخهایی ساخته آند وباعث بدبختی بیشتر کوخ نشینان شده آند.به اعمال زشتشان رسیدگی شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۲:۱۲

به جای برداشتن گیت ورودی باستی هیلز و فیلمبرداری از آن صاحبانش را به مردم معرفی کنید.اگر چنین کنید که نمی کنید،مبارزه با فسادتان واقعی است.در تمام دنیا ثروتمندان زیادی وجود دارند که مردم میدانند چقدر ثروت دارند و کارشان چیست! بیل گیتس، وارن بافت، زاکربرگ، جف بزوس و ... اما ثروتمندان در ایران دوست ندارند شناخته بشوند چراکه از راههای غیر متعارف به ثروت های نجومی رسیدند

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۴:۴۵

صرفنظر از فاصله زیاد طبقاتی ساکنین این شهرک با عموم مردم؛ اگر مالکین این مجموعه برای حفاظت از املاک و اموال خودشان در یک اقدام صرفاً جمعی اطراف شهرک را بدون بستن راه های عمومی دیوار کشیده باشند مانعی نداشته و اطراف خیلی از شهرکهای داخل تهران هم نگهبان و دیوار دارد. و حتی اطراف همان مرکز شهر مورد نظر نماینده محترم هم نگهبان دارد. ضمناً وقتی آمار سرقت بالا رفته حراست از اموال کاری عقلایی است. اگر ایراد بر تجمع ثروت است این موضوع چیز دیگری است که با جمع آوری دیوار و دروازه درست نمی شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۵:۳۷

چطوره که شهرداریها و باقی جاها یه آجر میخوای روی آجر بذاری میان سروقت ادم اما یه شهرک ساخته شده با اون ترتیب و همه الان میگن ما خبر نداشتیم یا کی بود کی بود؟...چرا موقع ساختن کسی نگفت غیرقانونیه ؟ الان همه مقامات محلی و غیرمحلی دارن این حرف رو میزنن...چرا همون موقع اگر تخلف بوده برخورد نشده