• سه‌شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98042513062
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان عنوان کرد

سیستان و بلوچستان دارای بهترین سواحل برای توسعه توریسم دریایی

سیستان و بلوچستان دارای بهترین سواحل برای توسعه توریسم دریایی

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر ضرورت راه اندازی خطوط مسافرت‌های دریایی در خط ساحلی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: ما بهترین سواحل کشور را برای بهره برداری در راستای توریسم دریایی در اختیار داریم.

‌بهروز آقایی در گفت وگو با ایسنا- توسعه توریسم دریایی در استان را یکی از مهمترین راه‌های توسعه‌ای اقتصاد این استان مطرح کرد و افزود: این امر با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شده است.

وی بیان کرد: سفرهای دریایی به کشورهای همجوار در مقایسه با سفرهای زمینی از ایمنی تردد بیشتری در جنوب کشور برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه افق روشنی پیش روی گردشگری دریایی وجود دارد، اظهار کرد: سواحل مکران در مقایسه با سایر سواحل کشور به دلیل صخره‌ای بودن از طبیعت بسیار منحصربه فرد و زیبایی برخوردار است.

آقایی به وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع طبیعی در طول نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان اشاره و گفت: حتی امکان برگزاری سافاری در سواحل دریای عمان به عنوان یکی از جاذبه مهم گردشگری وجود دارد که تحقق آن منجر به جذب گردشگران زیادی خواهد شد.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: در حال حاضر وفاق بسیار خوبی بین مسئولان استان سیستان و بلوچستان و نیز مقامات کشوری در راستای توسعه توریسم دریایی در راستای توسعه اقتصاد استان به وجود آمده است.

آقایی گفت: یکی از اولویت‌های کاری اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان راه اندازی خطوط دریایی در خط ساحلی دریای عمان است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی خطوط دریایی بسیار مورد استقبال بومیان مناطق جنوبی کشور قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: سفرهای دریایی از جذابیت بسیار زیادی برای مسافران برخوردار است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آینده کشور باید به گونه‌ای پیش رود که کشتیرانی ساحلی در بخش تجاری و مسافری رونق گیرد، اظهار کرد: هم اکنون ۵۴۰ کیلومتر خط ساحلی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که می‌توان از آن بهره برداری کرد.

وی اذعان کرد: بهتر است با فراهم کردن شرایط مناسب در سواحل و دریاهای کشورمان، گردشگران داخلی را به جای استفاده از دریاهای سایر کشورها به بهره گیری از جذابیت‌های دریایی کشور خودمان معطوف کنیم که این امر قابلیت اجرایی شدن را دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: زیرساخت‌ها برای پذیرش مسافر و انجام سفرهای دریایی از بندر چابهار فراهم است.

حسین شهدادی با بیان اینکه می‌توان خطوط کشتیرانی مسافری دریایی را به کشورهای مختلف از جمله مسیر ایران- عمان فعال کرد، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها برای پذیرش مسافر و انجام سفرهای دریایی از بندر چابهار فراهم است.

وی با اشاره به اینکه چابهار با کشور عمان از طریق دریا فاصله اندکی دارد، افزود: از جمعیت ۴,۵ میلیونی کشور عمان ۴۵ درصد آن نژاد عرب، بلوچ و آفریقایی هستند که بلوچ‌های ساکن عمان با هموطنان بلوچ ما در استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار قرابت‌های قومی عمیقی دارند.

شهدادی ادامه داد: با راه اندازی خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بنادر کشور عمان تردد و جابه جایی مسافر در این مسیر از سر گرفته خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول بخش گردشگری دریایی عمان مقصد بسیاری از تورهای دریایی است و با داشتن جاذبه‌های گردشگری در ایران، تور اپراتورهای ایرانی با همکاری مشترک تور اپراتورهای عمانی می‌توانند نسبت به جذب گردشگر منطقه‌ای و بین المللی اقدام کنند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مذکور مستلزم تشریک مساعی و همت تمامی دستگاه‌ها در تسهیل امور و حمایت از ظرفیت‌های بخش خصوصی خواهد بود که با انجام اقدامات لازم می‌توان از ظرفیت‌های موجود بهره برداری حداکثری کرد.

شهدادی از جمله اقدامات لازم را همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بخش خصوصی جهت ایجاد و معرفی تورهای گردشگری دریایی دانست و افزود: همکاری وزارت امور خارجه در تسهیل و کاهش هزینه‌های اخذ ویزا برای مسافرت‌های دریایی با کشورهای هدف یکی از ملزومات این امر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر ایران-عمان و پاکستان ضروری است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha